AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Skrevet 19. april normalt at baby på 3 måneder bare bruker den ene armen å strekke seg med til å ta på leker? Den andre er bare bøyd inntil kroppen og veldig anspent når jeg prøver å strekke den ut, og holder knytneve. Vil dette gå seg til med tid? eller burde jeg kontakte lege? Noen som har erfaringer med dette? Bare saklig svar. Anonymkode: 30245...b4a
AnonymBruker Skrevet 19. april #2 Skrevet 19. april Er vanlig at dem får en favoritt side og arm dem bruker. Men hvis du føler armen er stiv så er ikke det vanlig. Skal du ikke på helsestasjonen snart da? Dem tester litt slike ting. Har jeg vært deg så har jeg kommet til å prøve å mjuke den opp. Så har jeg fått helsestasjonen til å se på det og ta det derifra. Hvert fall følge med på det. Anonymkode: 48f29...c6f
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Skrevet 19. april Vår, som nå er 6 mnd, brukte også kun høyrehånd i starten når han begynte å strekke seg etter ting. Men det har gått seg til. Men han var ikke anspent eller lå med knyttneve som du sier. Ser du forskjell i hele kroppen (høyre vs venstre) eller er det kun hånden? Tror det skal være fysioterapeut på 4mnds kontrollen, og da kan de se etter unormale tegn. Her testa de blant annet at han ville strekke ut venstrehånda si etter leken selv om han ville bruke kun høyre. Evt kan du ta det opp da. Anonymkode: fd16a...07a
AnonymBruker Skrevet 19. april #4 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): normalt at baby på 3 måneder bare bruker den ene armen å strekke seg med til å ta på leker? Den andre er bare bøyd inntil kroppen og veldig anspent når jeg prøver å strekke den ut, og holder knytneve. Vil dette gå seg til med tid? eller burde jeg kontakte lege? Noen som har erfaringer med dette? Bare saklig svar. Anonymkode: 30245...b4a Dette må man nesten se for å få det store og hele bildet av. Hva sier helsesøster? Har det nylig oppstått, eller har det vært slik hele tiden? Prøver dere å stimulere til at andre armen også forsøkes å brukes? Lite info og mye som bør vurderes. Helsestasjonen er rette plassen å rette spørsmålet til. Anonymkode: 3d7f0...d13 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #5 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er vanlig at dem får en favoritt side og arm dem bruker. Men hvis du føler armen er stiv så er ikke det vanlig. Skal du ikke på helsestasjonen snart da? Dem tester litt slike ting. Har jeg vært deg så har jeg kommet til å prøve å mjuke den opp. Så har jeg fått helsestasjonen til å se på det og ta det derifra. Hvert fall følge med på det. Anonymkode: 48f29...c6f vi var på helsestasjon uka som var, jeg nevnte dette. er første gang jeg ikke har fått noe svar så jeg sitter litt med huet i grøten. Men skal til fysio neste uke, skal ta dette opp. Anonymkode: 30245...b4a
AnonymBruker Skrevet 19. april #6 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette må man nesten se for å få det store og hele bildet av. Hva sier helsesøster? Har det nylig oppstått, eller har det vært slik hele tiden? Prøver dere å stimulere til at andre armen også forsøkes å brukes? Lite info og mye som bør vurderes. Helsestasjonen er rette plassen å rette spørsmålet til. Anonymkode: 3d7f0...d13 prøver å motivere til å bruke den hånden, det lykkes jeg ikke med. Har tatt det opp med helsesøster og som nevnt over i en annen kommentar var det første gang jeg ikke fikk noe svar. Jeg skal til fysio nese uke! er første gang jeg merker dette da baby har begynt å strekke seg til ting. ellers har baby vært veldig anspent ja, men gått til fysio helt siden baby var 4 uker pga nakken. Anonymkode: 30245...b4a
AnonymBruker Skrevet 19. april #7 Skrevet 19. april Kan være lurt å få fysioterapeut til å sjekke. Kan i teorien være CP Anonymkode: fc8df...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå