Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i nesten 1,5 år og vi hadde det supert i det første halvåret. Han tok meg med på dates og besøkte meg ofte samt at jeg også besøkte han ofte. 

Han startet jobb som eiendomsmegler og er nå på fastlønn. Altså nå til juni så går han over på provisjon. Derfor sier han at han må jobbe veldig mye for å skape et navn sånn at han klarer seg. 

Men i det siste så føler jeg at det bare er meg som tar insj til å besøke han da han sier at han alltid må være tilgjengelig hvis det er en kunde som trenger han.

Han sier nå at han ikke kan komme på besøk da jeg fortsatt bor hos foreldrene mine da jeg fortsatt studerer og han er mere komfortabel  med at jeg kommer til han 

Jeg kan komme når som helst til han, men føler at jeg inviterer meg selv mye. For eksempel nå til påsken som han hadde fri så hadde det vært koselig hvis han hadde invitert meg over, eller han hadde kommet til meg. 

Spurte han rett ut på dette, men han sa at han ville være tilgjengelig for kunder og han hadde blitt invitert hjem til familien til påsken, men han sa nei til det også

Til info så bor vi 1 time og 30 min fra hverandre, så pleier å ta tog til han

Overreagerer jeg, eller burde jeg være mer forståelsesfull?  

Anonymkode: 74d2d...b45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere må bare snakke om det ordentlig. Men det er nok mye for han nå, og det som virker uviktig (drive å planlegge dates) faller bort.

Dette var noe jeg og kjæresten min måtte snakke om og lande. Tok tid men vi har funnet vår rutine. Er heller ikke samboere. 

Ta det opp med han men gjør det på en ikke-konfrontetende måte. Han er sikkert skikkelig stressa og sliten for tiden.

Anonymkode: 93b03...072

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dere må bare snakke om det ordentlig. Men det er nok mye for han nå, og det som virker uviktig (drive å planlegge dates) faller bort.

Dette var noe jeg og kjæresten min måtte snakke om og lande. Tok tid men vi har funnet vår rutine. Er heller ikke samboere. 

Ta det opp med han men gjør det på en ikke-konfrontetende måte. Han er sikkert skikkelig stressa og sliten for tiden.

Jobbet også kjæresten din som eiendomsmegler

ts

Skrevet

Det er ingen kunder som trenger megler i selve påska. Han kan jo uansett svare i telefonen hvor han enn er. Høres ut som han bruker jobben som unnskyldning for å ikke treffes. Kanskje han ville treffe kompiser, andre jenter osv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ts

Min eks var tømrer og plutselig fikk han avtaleboka full og mer til. 

Den ekstreme jobbingen hans var en stor årsak til at jeg gikk. Han skulle bare bli ferdig med ditt og datt, så skulle han jobbe mindre. Etter sju år med samme leksa, gadd jeg ikke mer. 

Ta en skikkelig prat om dette, han kommer garantert ikke til å jobbe mindre, selv med et kjent navn i bransjen. 

Anonymkode: 0e77c...893

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ts

Nei men i et minst like krevende yrke i utenlandsk selskap. Høyt tempo konstant. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei men i et minst like krevende yrke i utenlandsk selskap. Høyt tempo konstant. 

Er dere fortsatt sammen? 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dere fortsatt sammen? 

ts

Ja, det går veldig bra. Han har lært å prioritere og jeg har lært å slappe av.

AnonymBruker
Skrevet

Du ser hvordan han prioriterer nå, sjelden det blir bedre før slike går på noen smeller og mister det/den de vil ha. Unntak finnes, men da må de også innse at måten de holder på er et problem.

Skal man akseptere det han holder på med nå, så må han ha konkrete planer. Hvor lenge skal han holde på på denne måten? Hva har han tenkt å gjøre for å også prioritere forholdet? Hvordan har han tenkt å sørge for at partner føler seg inkludert i hans liv, selv om han er så opptatt? osv.

Når han går over på provisjon, og han ev. gjør det bra, da begynner mange som han bare å jobbe enda mer. For da skal de kjempe seg oppover, så skal de etablere seg selv, så må de holde posisjonen, så endrer markedet seg, så skal de vokse. Og så er det selvfølgelig det evige argumentet om at bare litt til nå, så...

Uten at mannen selv hadde en plan for hvordan dette forholdet skulle være bra for begge fremover, så hadde jeg takket meg selv. Virker ikke som om han vil merke så mye om du gradvis fader dette ut, ts, men jeg ville vært ærlig med ham, at dere må snakke sammen og finne en løsning og ha et visst realistisk tidsperspektiv om dere skal fortsette sammen. Men vær obs på at mest trolig vil bli nye unnskyldninger for å fortsette på samme måten.

Ps - ikke bli gravid med ham, ikke før han ev. i praksis har vist at han har landet og vil prioritere forhold og ev. familie i tillegg til jobben, ikke bare kjøre egoløp på jobb.

Anonymkode: 8bf5a...662

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner jo at det å sikre seg en inntekt er viktig og en prioritering. Ville kanskje sittet litt stille i båten og sett an utviklingen her. De fleste forhold går jo også litt i bølgedaler… etter 1.5 år sammen begynner man jo å komme dit, 

Anonymkode: 875ee...8fb

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts. 
Min ex var eiendomsmeglerfullmektig. Det er nok riktig det kjæresten din beskriver til deg. Det utdannes 500 eiendomsmeglere i året, og det er tøff konkurranse om å få oppdragene. Exen min var også på provisjon da vi var sammen. Han stresset veldig med at han skulle gå over til provisjon etter kort erfaring som eiendomsmegler og var også vannvittig opptatt av å "skape et navn i bransjen". 

Jeg gjorde det slutt. Vi var samboere, og jeg var lei av å være den eneste som tok initiativ til å være kjærester/partnere for hverandre - jeg måtte stå for alt av matlaging og husarbeid, fordi han var så "mentalt utslitt" av konkurransen i jobbsituasjonen. Deprimert av å ikke "få det til" ble han og - han trodde eiendomsmegleryrket var en shortcut til champagnedrikking på Tjuvholmen.  

Eiendomsmeglere selv (har møtt noen av dem bla. gjennom min ex) påstår at yrket deres er en livsstil. 
Du må kommunisere med kjæresten din og sette noen krav til hva du forventer av han i forholdet deres. 
Jeg syns det er urimelig at det bare er du som må pendle til han for å få forholdet deres til å fungere. 

Anonymkode: 2dc7b...3a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei ts. 
Min ex var eiendomsmeglerfullmektig. Det er nok riktig det kjæresten din beskriver til deg. Det utdannes 500 eiendomsmeglere i året, og det er tøff konkurranse om å få oppdragene. Exen min var også på provisjon da vi var sammen. Han stresset veldig med at han skulle gå over til provisjon etter kort erfaring som eiendomsmegler og var også vannvittig opptatt av å "skape et navn i bransjen". 

Jeg gjorde det slutt. Vi var samboere, og jeg var lei av å være den eneste som tok initiativ til å være kjærester/partnere for hverandre - jeg måtte stå for alt av matlaging og husarbeid, fordi han var så "mentalt utslitt" av konkurransen i jobbsituasjonen. Deprimert av å ikke "få det til" ble han og - han trodde eiendomsmegleryrket var en shortcut til champagnedrikking på Tjuvholmen.  

Eiendomsmeglere selv (har møtt noen av dem bla. gjennom min ex) påstår at yrket deres er en livsstil. 
Du må kommunisere med kjæresten din og sette noen krav til hva du forventer av han i forholdet deres. 
Jeg syns det er urimelig at det bare er du som må pendle til han for å få forholdet deres til å fungere. 

Anonymkode: 2dc7b...3a2

Wow, dette høres rimelig kjent ut. Pleier selv å stå for matlagingen da han er sliten etter jobb, men jeg er fulltidsstudent og har jo lyst til å hjelpe han når jeg er på besøk 

Også kan han virke litt deprimert etter jobb og jeg får nesten til oppgave å muntre han opp

Hvor lenge var dere sammen 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du ser hvordan han prioriterer nå, sjelden det blir bedre før slike går på noen smeller og mister det/den de vil ha. Unntak finnes, men da må de også innse at måten de holder på er et problem.

Skal man akseptere det han holder på med nå, så må han ha konkrete planer. Hvor lenge skal han holde på på denne måten? Hva har han tenkt å gjøre for å også prioritere forholdet? Hvordan har han tenkt å sørge for at partner føler seg inkludert i hans liv, selv om han er så opptatt? osv.

Når han går over på provisjon, og han ev. gjør det bra, da begynner mange som han bare å jobbe enda mer. For da skal de kjempe seg oppover, så skal de etablere seg selv, så må de holde posisjonen, så endrer markedet seg, så skal de vokse. Og så er det selvfølgelig det evige argumentet om at bare litt til nå, så...

Uten at mannen selv hadde en plan for hvordan dette forholdet skulle være bra for begge fremover, så hadde jeg takket meg selv. Virker ikke som om han vil merke så mye om du gradvis fader dette ut, ts, men jeg ville vært ærlig med ham, at dere må snakke sammen og finne en løsning og ha et visst realistisk tidsperspektiv om dere skal fortsette sammen. Men vær obs på at mest trolig vil bli nye unnskyldninger for å fortsette på samme måten.

Ps - ikke bli gravid med ham, ikke før han ev. i praksis har vist at han har landet og vil prioritere forhold og ev. familie i tillegg til jobben, ikke bare kjøre egoløp på jobb.

Så du sier at det ikke er lurt å få barn med han? 

Han er veldig kjærlig når jeg besøker han, men er også ganske klagete at han er trøtt og sliten etter jobb 

Han sier at han har lyst på barn en dag og hvis jeg blir gravid så kan jeg bestemme om jeg vil beholde eller ikke, da han han vil sporte meg da. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så du sier at det ikke er lurt å få barn med han? 

Han er veldig kjærlig når jeg besøker han, men er også ganske klagete at han er trøtt og sliten etter jobb 

Han sier at han har lyst på barn en dag og hvis jeg blir gravid så kan jeg bestemme om jeg vil beholde eller ikke, da han han vil sporte meg da. 

ts

Les dine egne to siste svar i tråden, tenk at det er din søster eller venninne som skriver dette om sin type - hva vil du da si om det?

Om du ikke ønsker å i prinsipp være alenemor i forholdet, så bør du ikke få barn med ham.

Han prioriterer deg ikke, han bidrar lite/ingenting, han forventer at du ordner opp for ham, han klager stadig over at han er trøtt og sliten av jobb, han vil liksom ha barn, men han bryr seg heller ikke om du beholder eller tar abort.

Denne mannen veiver med røde flagg i begge hender til deg.

Dette er slik han er. Om du alltid vil være andre og tredjeprioritet i hans liv, være alene om alt med hus og hjem og barn, ikke bryr deg om at han alltid må slappe av og ikke gidder bidra, ikke bryr seg om at han utnytter deg - da har du funnet drømmemannen...

Denne mannen er ingen god kjærest! Det tror jeg du også vet. Man får ikke barn med slike menn... ikke om man unner både seg selv og potensielle barn bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...