AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:20 #1 Del Skrevet lørdag kl 15:20 Uansett hvor lite jeg spiser og hvor mye jeg trener klarer jeg ikke å gå ned i vekt. Jeg må ha en utrolig lav forbrenning. Jeg spiser nesten ingenting i løpet av en dag, men går ikke ned i vekt uansett. Vet ikke hva jeg skal gjøre snart. Jeg er 165 høy og 98 kg. Jeg forbrenner masse kalorier når jeg trener hver dag og spiser sikkert rundt bare 1000 kalorier om dagen. Hva gjør jeg galt? Bare jeg ser på noe usunt så fyker vekten min opp. Noen andre som har det på samme måte som har noen tips? Anonymkode: 4bec0...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:27 #2 Del Skrevet lørdag kl 15:27 Fasting, eneste som fungerer her. Anonymkode: f24dd...df9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:28 #3 Del Skrevet lørdag kl 15:28 Da spiser du nok mer enn du forbrenner sånn egentlig og over tid.. og det er nøkkelen - du må være konsekvent over lang tid. Selv gått fra 121kg til 71kg, og er en cm lavere enn deg. Fysisk umulig å ikke gå ned når du spiser i underskudd. Anonymkode: bc6e5...c8e 13 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:43 #4 Del Skrevet lørdag kl 15:43 Du vet jo ikke hvor mye du får i deg når du ikke veier maten, du får garantert i deg mer enn du tror. Anonymkode: 18df3...908 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:51 #5 Del Skrevet lørdag kl 16:51 Fasting med spisevindu + ren mat (ikke ultraprosessert). Det fikk meg til å rase ned nærmere 30 kg. Har ikke tellet kalorier og har spist meg mett hver dag. Anonymkode: 7ec95...4f4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:56 #6 Del Skrevet lørdag kl 16:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uansett hvor lite jeg spiser og hvor mye jeg trener klarer jeg ikke å gå ned i vekt. Jeg må ha en utrolig lav forbrenning. Jeg spiser nesten ingenting i løpet av en dag, men går ikke ned i vekt uansett. Vet ikke hva jeg skal gjøre snart. Jeg er 165 høy og 98 kg. Jeg forbrenner masse kalorier når jeg trener hver dag og spiser sikkert rundt bare 1000 kalorier om dagen. Hva gjør jeg galt? Bare jeg ser på noe usunt så fyker vekten min opp. Noen andre som har det på samme måte som har noen tips? Anonymkode: 4bec0...fbb Selv om du tror du spiser 1000 kcal daglig, kan det hende det er mye mer. Slår et slag for fasting jeg også, for meg har det gjort underverker og lar meg holde vekta i tillegg. Pluss at jeg spiser mye sunnere når jeg faster (spiser mellom kl 12-19 hver dag). Med en gang jeg har hatt en spiseuke (som nå i påsken), er det rett på fasting og ren kost uka etter. Viktig for meg å ikke ta flere skippertak som jeg måtte i fjor, måtte ned 15 kg og nå skal jeg ikke gå opp mer enn max to kilo før jeg går ned igjen. Der kommer fasting inn som et godt hjelpemiddel. For meg. Anonymkode: 32755...97d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amy71 Skrevet lørdag kl 17:03 #7 Del Skrevet lørdag kl 17:03 Har du sjekka stoffskiftet? Hvis du trener masse bør du nok spise rundt 1500 kalorier per dag. Vei maten og tell kalorier. Grete Roede har en fin app som gjør dette. Du kan scanne varer der også. Koster 99 kr/mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:06 #8 Del Skrevet lørdag kl 17:06 Amy71 skrev (1 minutt siden): Har du sjekka stoffskiftet? Hvis du trener masse bør du nok spise rundt 1500 kalorier per dag. Vei maten og tell kalorier. Grete Roede har en fin app som gjør dette. Du kan scanne varer der også. Koster 99 kr/mnd. Lavt stoffskifte fører ikke til så stor overvekt, det er kosthold over tid og for mye kcal inn over tid. Anonymkode: 066e1...461 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:12 #9 Del Skrevet lørdag kl 17:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uansett hvor lite jeg spiser og hvor mye jeg trener klarer jeg ikke å gå ned i vekt. Jeg må ha en utrolig lav forbrenning. Jeg spiser nesten ingenting i løpet av en dag, men går ikke ned i vekt uansett. Vet ikke hva jeg skal gjøre snart. Jeg er 165 høy og 98 kg. Jeg forbrenner masse kalorier når jeg trener hver dag og spiser sikkert rundt bare 1000 kalorier om dagen. Hva gjør jeg galt? Bare jeg ser på noe usunt så fyker vekten min opp. Noen andre som har det på samme måte som har noen tips? Anonymkode: 4bec0...fbb Last ned Lifesum og legg inn ABSOLUTT ALT du putter i munnen inkl drikke, så tenker jeg du ser grunnen. Jeg gjorde det, og det ble virkelig en oppvåkning. Anonymkode: 45208...575 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:14 #10 Del Skrevet lørdag kl 17:14 Du har nok kjørt forbrenningen din ned av langvarig kaloriunderskudd. Prøv å spise 2000-25000/ daglig et års tid mens du trener styrke. Så kan du gradvis kutte litt for å gå ned i fett. Du kommer nok til å legge på deg litt men vekten stabiliserer seg og forbrenningen øker Anonymkode: 9df67...a5b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:15 #11 Del Skrevet lørdag kl 17:15 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fasting, eneste som fungerer her. Anonymkode: f24dd...df9 Så du anbefaler sulting? Skjerp deg. Ts, du må telle kalorier. "ligger sikkert rundt" er ikke nok. Da får du i deg mer enn 1000 kcal. Det hjelper ikke å ligge på 1000 kcal (som er alt for lite) 4 av 7 dager heller. Det er summen av kalorier i en uke som gjelder. Anonymkode: 18aba...92c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:16 #12 Del Skrevet lørdag kl 17:16 Husk å telle med det du drikker. Anonymkode: 9e9fc...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:24 #13 Del Skrevet lørdag kl 17:24 Ta kontakt med med en PT som har fokus på ernæring. Selv måtte jeg spise mye mer kalorier fra fett og proteiner, samt omega 3 tilskudd og kollagen. Sammen med et tilpasset treningsopplegg, der styrketrening var i fokus, opplevde jeg et hav av forskjell! Anonymkode: 450c5...542 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:29 #14 Del Skrevet lørdag kl 17:29 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du har nok kjørt forbrenningen din ned av langvarig kaloriunderskudd. Prøv å spise 2000-25000/ daglig et års tid mens du trener styrke. Så kan du gradvis kutte litt for å gå ned i fett. Du kommer nok til å legge på deg litt men vekten stabiliserer seg og forbrenningen øker Anonymkode: 9df67...a5b Hvor mange overvektige var det i konsentrasjonsleirene? Anonymkode: 18df3...908 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:31 #15 Del Skrevet lørdag kl 17:31 De ender med å miste muskelmasse og benmasse. Og hvis de går opp igjen, så er det i fett, muskelmassen forsvinner. Og på sikt vil du få masse plager. Man må opp i kalorier, fra fett og proteiner, og trene styrke! Det øker også forbrenningen. Anonymkode: 450c5...542 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:54 #16 Del Skrevet lørdag kl 17:54 Ikke tenk kalorier. Kaloriinntak bør være ganske høyt, men fra riktig mat. Kvinner trenger masse fett og proteiner. Sammen med styrketrening. Anonymkode: 450c5...542 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:50 #17 Del Skrevet lørdag kl 18:50 Å la kroppen gå i sparebluss er ikke nødvendigvis så effektivt for vekttap, 1000 kcal og samtidig trene, da er det ikke mange kaloriene igjen. Hva slags kalorier du spiser, er faktisk viktig. Om du spiser 2 brødskiver med pålegg og noe tilsvarende stivelsesrikt til middag, kontra en omelett og noe grønt til frokost/lunsj, og middag bestående av rent kjøtt/fisk og grønt (og ikke stivelse), har betydning. For noen tar det også tid før kroppen responderer på endringer. Anonymkode: be23f...dc2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet søndag kl 12:39 #18 Del Skrevet søndag kl 12:39 Tråden er ryddet for avsporing, innlegg som ble postet av permanent utestengt bruker og tilhørende svar. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet søndag kl 13:05 #19 Del Skrevet søndag kl 13:05 Tror fasting kanskje kan gjøre problemet verre… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:44 #20 Del Skrevet søndag kl 13:44 Hei igjen. Ser mange lurer på hva jeg spiser om dagen. Til frokost spiser jeg knekkebrød med avokado og spekeskinke, lunsj proteinshake og frukt, middag salat med laks, avokado, grønnsaker og nøtter. Og til kvelds yoghurt med nøtter og frukt. Det er så urettferdig. Mannen min spiser bare usunt, men har tynn som en strek! Når jeg spiste nøyaktig det samme som han så var han like tynn og jeg la på meg en kg i uka nesten. Det skal jo ikke være mulig? Noe galt må det være med forbrenning min. Spiser som sagt bare sunt og unner meg aldri noe usunt. Men vekten rikker seg ikke. Løper også 40-45min 5 dager i uken sån ca 3 km. Jeg gir egentlig opp. Jeg er nok bare en av de som bare ikke går ned i vekt på lite kalorier. Kanskje jeg burde ta en tur til legen å høre der? -ts Anonymkode: 4bec0...fbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg