Gå til innhold

Hva er det fineste med å ha barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min del er det den sterke kjærligheten som faktisk ikke kan sammenlignes med noe annet her i verden💕

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å ha noen å bry seg om, noen å bruke tid og penger på. Og ha noen etter seg når man selv dør, jeg kunne ikke levd med at min slektsgren døde ut med meg. 

Anonymkode: 6833b...148

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Jadasikkert29 skrev (3 minutter siden):

For min del er det den sterke kjærligheten som faktisk ikke kan sammenlignes med noe annet her i verden💕

💕Kjærligheten du har for dine barn og hvor langt du er villig til å gå for dem er eksepsjonell💕Som du sier det kan ikke sammenlignes med noe annet! Barn er jo det nærmeste du kommer et mirakel 🙂Om 100 år vil mennesker bevege seg mot å bli en utryddings truet art, derfor er det viktig å bremse utviklingen. (litt politikk inn her også😉)

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Å få barn er et sjansespill for sin egen lykke, men for de som er heldige så:

• Økt mening med livet
  • Et hus med liv
  • En mindre ensom alderdom samt støtte og hjelp
  • Noen å være stolt over
  • Lykken av alle minnene
  • Bruk av penger på barn kan gi mer lykke en til seg selv
  • Slippe tanken på at en aldri fikk barn

• Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en klisjé, men  livet fikk en mening og fylt av  kjærlighet som ikke kan sammenlignes med noe jeg har opplevd før. Og jeg syntes jeg hadde et veldig fint liv før barn, men det var som om det åpnet seg en dør, og et lys, som fylte hele meg. Hadde aldri hatt noe tydelig ønske om barn, og det kom ganske sent i livet for oss. 

Anonymkode: 16098...05b

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Før jeg fikk barn ville jeg ikke ha barn. Jeg var også på evig jakt etter en mening med livet og trodde at så lenge jeg gjorde alt jeg hadde lyst til i livet så ble livet komplett.

når jeg fikk barn så var det plutselig det eneste jeg ville leve for. Alt jeg gjør nå er for barna. Vil ikke noe annet og kunne ønske tiden gikk saktere.

Anonymkode: 1dacd...f14

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, det er mye! Det å se verden gjennom barnas øyne igjen er høyt oppe på lista. 

Anonymkode: 58a4d...e87

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Å observere oppriktigheten og renheten i alle deres følelser og reaksjoner ❤️

Å stryke og nusse de myke kinnene

Som nevnt over, å få se verden gjennom deres øyne 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lykkelig og kan gjøre akkurat det samme jeg gjorde før jeg fikk barn som etter. Ja, faktisk. Men nå har jeg bare 1 barn da og er veldig tilfreds med det. I tillegg ble jeg mindre egoistisk etter jeg fikk barn. Fått en kunnskap jeg ikke kunne få som barnløs. Man må liksom bli forelder for å forstå det. 
Jeg kunne aldri tenke meg et liv uten barn. 
Om andre ikke ønsker barn, fint for dem! Folk får gjøre som de vil😉

Anonymkode: 269ea...9aa

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjærligheten, både den man gir og den man får 

Økt mening med livet

Noen å være stolt av

Se hvordan de utvikler seg til å få sin egen personlighet og sine individuelle egenskaper

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det å få en bestevenn.

En man kan være ett forbilde for samtidig gjør att man blir ett forbilde. 

En jeg gjør alt for og en som gjør alt for meg.

Bestandig være der for hverandre i fra fødsel til man sovner inn.

Ble bare ett barn på meg. 

Anonymkode: 0de63...038

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Den intense kjærligheten som bobler og fyller meg med varme. Når jeg ligger attmed sønnen min i sengen hans og forteller eventyr, og han ser på meg med kjærlighet i øynene, strekker armene mot meg og gir meg en klem, smiler og sier «min mamma 🥰». Ååh jeg får tårer i øynene bare av å tenke på hvor flott han er. 

Anonymkode: 3d86f...edd

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det å få en bestevenn.

En man kan være ett forbilde for samtidig gjør att man blir ett forbilde. 

En jeg gjør alt for og en som gjør alt for meg.

Bestandig være der for hverandre i fra fødsel til man sovner inn.

Ble bare ett barn på meg. 

Anonymkode: 0de63...038

Det øverste der er jo på ett vis litt fint, men samtidig ganske trist… Jeg elsker å ha barn selv, og ville aldri ha byttet ut livet med barn, men jeg tenker at barn ikke skal være foreldrenes bestevenn. Da er det noe feil I relasjonen, i mine øyne…

Anonymkode: 8b337...d64

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Åååh når treåringen kaster seg i armene mine, spør om vi kan lese bok og så kommer ryggende mot fanget mitt med dagens utvalgte bok og bomser ned i fanget med rumpa først. Åh jeg ELSKER det rufsete bakhodet, det er den beste følelsen i verden å få kose han ❤️❤️❤️❤️❤️

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke det fineste, men det å få fokuset litt bort fra seg selv. Jeg tror det er sunt😊

Anonymkode: a37c9...a91

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Noe av det fineste er å følge dem i utviklingen deres. Både i babytiden og når de blir større. Det er utrolig spennende og fascinerende!

Også veldig meningsfullt å se hvordan trekk og egenskaper arves fra generasjon til generasjon, at deler av oldemor kommer til liv igjen, liksom.

Elsker at jeg slipper å være ensom og at noen trenger meg. Elsker all kos og fine ord, myke barnekinn og gode klemmer. Elsker å dele alt med mannen min, at vi har et digert prosjekt sammen. Elsker å vise barna nye ting og glede dem i hverdag og fest. De er så entusiastiske. Elsker at de er mine og at vi er en familie.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det øverste der er jo på ett vis litt fint, men samtidig ganske trist… Jeg elsker å ha barn selv, og ville aldri ha byttet ut livet med barn, men jeg tenker at barn ikke skal være foreldrenes bestevenn. Da er det noe feil I relasjonen, i mine øyne…

Anonymkode: 8b337...d64

«Bestevenn» kan jo bety forskjellige ting. 

Anonymkode: 5a4e8...098

• Nyttig 1
Skrevet

Å få privilegiet av å være noens aller nærmeste her i livet, plass på første rad til å se et menneske utvikle seg og det å kunne oppleve alt på nytt gjennom barnets øyne.

De små gledene kommer tilbake og blir store, som når en humle surrer gjennom hagen eller når vi kan spise en is i parken. Det skal ikke så mye til å glede et barn ❤️

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...