AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #21 Skrevet 20. april 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men dette handler om den mannen, faktisk. Det er ikke dama som er bitchy pga deg, hun er bitchy pga mannen hennes er en kuk som ikke evner å holde øynene for seg selv og trygge henne. Ignorer mennene og gi damene oppmerksomhet, det hjelper. Eventuelt vær litt demonstrativ. Det er egentlig ganske merkelig at du tror dette handler om andre damer. Det handler om menn. Anonymkode: dcb38...c44 Helt riktig. Jeg tar den kjapt, og er alltid på kvinnens side når dette skjer. TS Anonymkode: 21abb...7a0 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #22 Skrevet 20. april 2025 Kan du komme med eksempler som understreker og beviser det du skriver? Per nå så høres du mest ut som en navlebeskuende egoist som leter etter oppmerksomhet. Selvfølgelig blir det dårlig stemning i et par hvis han kaster et kjapt blikk på deg og så begynner du å glo masse for å se hvordan dama reagerer. Da tror jo hun at du fisker etter oppmerksomhet. Jeg lurer på på hvilken måte folk er slemme med deg og hvordan du kan være sikker på at det bunner ut i utseendet ditt. Anonymkode: e6fa1...6b9 2 1
Million Skrevet 20. april 2025 #23 Skrevet 20. april 2025 Er du så sikker på at det er utseendet ditt da, som gjør at andre damer "bitcher"? Jeg har til dags dato aldri "bitchet" noen pene damer eller vært ufin fordi noen er penere enn meg. Jeg har ikke følelsen av at venninnene mine driver sånn heller. Aldri hørt de nevne noe sånt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #24 Skrevet 20. april 2025 Million skrev (3 minutter siden): Er du så sikker på at det er utseendet ditt da, som gjør at andre damer "bitcher"? Jeg har til dags dato aldri "bitchet" noen pene damer eller vært ufin fordi noen er penere enn meg. Jeg har ikke følelsen av at venninnene mine driver sånn heller. Aldri hørt de nevne noe sånt. Noen bitcher. Ikke alle. Menn legger skylden på kvinnen (ofte) når de selv har gjort noe galt... dette har jeg opplevd i jobbsituasjoner, hvor gifte menn prøver seg på en eller annen måte. Sier du i fra, kan det slå tilbake på deg. #metoo Anonymkode: 21abb...7a0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #25 Skrevet 20. april 2025 Million skrev (8 minutter siden): Er du så sikker på at det er utseendet ditt da, som gjør at andre damer "bitcher"? Jeg har til dags dato aldri "bitchet" noen pene damer eller vært ufin fordi noen er penere enn meg. Jeg har ikke følelsen av at venninnene mine driver sånn heller. Aldri hørt de nevne noe sånt. Noen, ikke alle bitcher. De fleste kvinner som står sterkt i seg selv, er sjelden sjalu. Hadde en episode nylig med uønsket oppmerksomhet fra en mann, og da jeg sa i fra ble det snudd om til at det var min skyld. Noen kvinner er sånn... de snakker dritt om andre for å ha noe å snakke om eller føle seg bedre. Det er ikke min skyld at en idiot av en mann innbiller seg at jeg blir smigret over "smisk", og når man sier i fra, så blir det er det meg det er noe galt med.... Men ja: det er noen kvinner som føler seg utfordret når en annen kvinne er penere. Anonymkode: 21abb...7a0
Helene1982 Skrevet 20. april 2025 #26 Skrevet 20. april 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen, ikke alle bitcher. De fleste kvinner som står sterkt i seg selv, er sjelden sjalu. Hadde en episode nylig med uønsket oppmerksomhet fra en mann, og da jeg sa i fra ble det snudd om til at det var min skyld. Noen kvinner er sånn... de snakker dritt om andre for å ha noe å snakke om eller føle seg bedre. Det er ikke min skyld at en idiot av en mann innbiller seg at jeg blir smigret over "smisk", og når man sier i fra, så blir det er det meg det er noe galt med.... Men ja: det er noen kvinner som føler seg utfordret når en annen kvinne er penere. Anonymkode: 21abb...7a0 Spesielt i arbeidslivet har jeg opplevd at det er kvinner som passer på hverandre. Det er ikke stas å bli tafset på på jobb. Jeg har aldri opplevd baksnakking fordi noen er for pen. 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #27 Skrevet 20. april 2025 Jeg tror kanskje du er i overkant opptatt av deg selv. Og tenker at alle andre er det også? Er du singel? Mange single blir utrulig selvopptatte, selv om de ikke innser det selv. Og de har ofte veldig høye tanker om seg selv, for de omgir seg bare med venner som bekrefter alt det positive for dem. Har man en partner ender man i såpass mange krangler at man etter hvert blir pinlig klar over egne tilkortkommenheter. Man har en person som kjenner en så godt og som er så glad i en og trygg på en at en også får hørt det mindre positive. Det kan godt tenkes jeg tar feil, men det er ikke så mange som er så vakre at andre ikke klarer å la være å se på dem. Og om det er tilfelle er de sjeldent single Anonymkode: 02ea6...844 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #28 Skrevet 20. april 2025 Her i tråden var det mye jantelov ja... Folk er faktisk pene, og klar over det (ikke meg, jeg er ganske gjennomsnittlig selv XD). Og det er et faktum at det kan skape rare holdninger til folk. Å late som noe annet er bare tullete og å late som om samfunnets indoktringer om utseende ikke finnes. Anonymkode: dc323...403 1
Polyester Skrevet 20. april 2025 #29 Skrevet 20. april 2025 Høres ut som du henger i miljøer som ikke anerkjenner stort annet enn fysiske egenskaper. Da blir det jo sånn. Jeg er selv midt på treet og har hatt mange venner som er 10/10 pene damer eller kjekke menn og det har aldri vært en greie som har blitt diskutert eller har skapt sosiale skjevheter, bortsett fra når noen av venninnene mine har måttet håndtere innpåslitne kåte menn fra utenfor vår sirkel 💔
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #30 Skrevet 20. april 2025 Noe sier meg det ikke er utseende se reagerer på 😅 Anonymkode: 4dbac...979 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #31 Skrevet 20. april 2025 AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 16.11): Jeg får mye opperksomhet. Nesten så mye at det er for mye. Jeg blir dømt, om jeg har en dårlig dag eller ikke gjør det som er forventet.. Høyt utdannet, flotte jobber... men blir til syvende og sist sittende med svarteper fordi jeg gir alt, og til slutt tror alle det er greit å være slem fordi jeg har utseende med meg. Andre damer blir misunnelige og bitcher, og jeg har mer eller mindre sluttet å bry meg..... Hva er det? Må dere damer rakke ned på jenter og kvinner som har utseende med seg? Vi har følelser vi og. Skal vi tåle alt? Anonymkode: 21abb...7a0 Altså, jeg har et høyst ordinært utseende. Har en god kollega som ser ut som en modell pluss ei venninne som er smellvakker, ellers er de fleste helt vanlige folk. Men det jeg kan si er at begge er fantastiske mennesker. Aldri fått inntrykk av at andre damer rakker ned på dem, tvert om er de godt likt, men begge disse damene er, på hver sin måte, sånne som får andre til å føle seg vel. De ser andre, de har omsorg i seg og ja... Er lett å like. Selvsagt får de fordeler når de både er pene og ålreite folk. Er du sikker på at du er ålreit med andre damer? Anonymkode: ba663...747 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #32 Skrevet 20. april 2025 Jeg kjenner jeg blir skikkelig trist og lei meg av å lese svarene til de fleste her inne… Gud, for noen dømmende folk dere er. Det samme som ts beskriver har også vært en stor del av mitt liv. I nesten 30 år trodde jeg at det var noe feil med meg, at jeg gjorde noe galt for å bli behandlet slikt. Når denne behandlingen blir et mønster som gjentar seg gang på gang med personer som ikke en gang kjenner deg, eller ønsker å bli kjent med deg. Og når det eneste du har gjort er å være høflig, gi et vennlig smil og si hei, men blir likevel behandlet slik så blir det jo at man tror det er noe galt med en selv. Og dere er med på å skape denne usikkerheten med de svarene dere kommer med. Etter mye angst og depresjon med følge av å bli utestengt og spredd falske rykter av jenter/kvinner man ikke en gang har vekslet et ord med så hr jeg fått hjelp til å innse av psykolog og venner og familie, folk som kjenner meg, at det ikke er meg, det er DEM det er noe feil med. Jeg kan ikke noe for at jeg ser slik jeg ser ut, har den utstrålingen jeg har og har de fordelene jeg har. Tro meg, jeg har prøvd å gjøre meg styggere enn hva jeg egentlig er, prøvd å gjøre meg liten og usynlig slik at dette ikke skal skje igjen, men det er kkke den riktige veien å gå. Så til dere jenter som sliter med det samme og vet at det ikke er din personlig som er skylden selv om de fleste her mener dessverre det, her er et liten quote til dere fra meg; «Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness that most frightens us. We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually, who are you not to be? Your playing small does not serve the world. There is nothing enlightened about shrinking so that other people won't feel insecure around you. We are all meant to shine, as children do. We were born to make manifest the glory that is within us. It's not just in some of us; it's in everyone. And as we let our own light shine, we unconsciously give other people permission to do the same. As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others.» Anonymkode: 8a50a...0ee
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #33 Skrevet 20. april 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kjenner jeg blir skikkelig trist og lei meg av å lese svarene til de fleste her inne… Gud, for noen dømmende folk dere er. Det samme som ts beskriver har også vært en stor del av mitt liv. I nesten 30 år trodde jeg at det var noe feil med meg, at jeg gjorde noe galt for å bli behandlet slikt. Når denne behandlingen blir et mønster som gjentar seg gang på gang med personer som ikke en gang kjenner deg, eller ønsker å bli kjent med deg. Og når det eneste du har gjort er å være høflig, gi et vennlig smil og si hei, men blir likevel behandlet slik så blir det jo at man tror det er noe galt med en selv. Og dere er med på å skape denne usikkerheten med de svarene dere kommer med. Etter mye angst og depresjon med følge av å bli utestengt og spredd falske rykter av jenter/kvinner man ikke en gang har vekslet et ord med så hr jeg fått hjelp til å innse av psykolog og venner og familie, folk som kjenner meg, at det ikke er meg, det er DEM det er noe feil med. Jeg kan ikke noe for at jeg ser slik jeg ser ut, har den utstrålingen jeg har og har de fordelene jeg har. Tro meg, jeg har prøvd å gjøre meg styggere enn hva jeg egentlig er, prøvd å gjøre meg liten og usynlig slik at dette ikke skal skje igjen, men det er kkke den riktige veien å gå. Så til dere jenter som sliter med det samme og vet at det ikke er din personlig som er skylden selv om de fleste her mener dessverre det, her er et liten quote til dere fra meg; «Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness that most frightens us. We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually, who are you not to be? Your playing small does not serve the world. There is nothing enlightened about shrinking so that other people won't feel insecure around you. We are all meant to shine, as children do. We were born to make manifest the glory that is within us. It's not just in some of us; it's in everyone. And as we let our own light shine, we unconsciously give other people permission to do the same. As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others.» Anonymkode: 8a50a...0ee Hjelp! Anonymkode: 02ea6...844 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #34 Skrevet 20. april 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hjelp! Anonymkode: 02ea6...844 Ok. Hjertegod du er 🖤 Anonymkode: 8a50a...0ee
AnonymBruker Skrevet 20. april 2025 #35 Skrevet 20. april 2025 Buhu Snakk om å være selvsentrert. Anonymkode: 196b4...bab 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #36 Skrevet 21. april 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Buhu Snakk om å være selvsentrert. Anonymkode: 196b4...bab Neste gang du ser en dame som er penere enn deg, så anbefaler jeg deg å gå rett bort til henne og si det du sa nå. Lykke til. Anonymkode: 21abb...7a0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #37 Skrevet 21. april 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ok. Hjertegod du er 🖤 Anonymkode: 8a50a...0ee Men ærlig talt. Det får være måte på å være selvsentrert og lage «problemer» ut av alt. Stakkars meg - jeg er så utrooolig pen at aaalle ser på meg. Alle damer vil være meg og alle menn vil være med meg. Det er ikke sånn det funker, lille venn. Personligheten skinner gjennnom utseendet for de fleste. Jeg har møtt mange damer som er under middelmådig pene som tror de er guds gave til verden og blir veldig lite attraktive av den grunn og dermed mislikt av mange. Og jeg har truffet damer som er så pene at de glatt kunne vært modeller, men med en personlighet som er sympatisk og sosialt oppegående slik at man bare syns de er enda penere, men man irriterer seg ikke over dem. det finns mange mennesker med reelle handicap som har personligheter som får deg til å glemme det og det finnes personer som setter seg ned og bare fokuserer på begrensninger. Fælt å si - men veldig mange orker ikke å være sammen med disse menneskene. Det handler ikke alltid om forutsetninger, men hva man gjør ut av det. Dersom man tenker at man er så deilig at alle er helt opphengt i en og sitter der og furter på en stol, så er det klart at folk ikke liker deg. Og ja - kanskje spesielt om du «har utseendet med deg» for det synes at du ikke gidder å legge low arbeid i personligheten din eller sosiale relasjoner. Og det å være pen er da virkelig ikke noe handicap. Du er frisk og rask og kan gjøre det du vil i motsetning til noen som for eksempel sitter i rullestol. mitt råd er å fokusere på å være en interessant person og litt mindre på «hvor mange som ser på deg». Anonymkode: 02ea6...844 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #38 Skrevet 21. april 2025 Du blir ikke behandlet slik fordi du er for pen, ts. Du burde lese denne: https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2124246/Samantha-Brick-downsides-looking-pretty-Why-women-hate-beautiful.html Anonymkode: 852d6...034
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #39 Skrevet 21. april 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du blir ikke behandlet slik fordi du er for pen, ts. Du burde lese denne: https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2124246/Samantha-Brick-downsides-looking-pretty-Why-women-hate-beautiful.html Anonymkode: 852d6...034 Takk for artikkel, den passet inn i temaet. Jeg skjønner at dette temaet kan vekke reaksjoner. Det gjør det i meg også. Det er ikke sånn at jeg går rundt og tror jeg er 'for pen'. Men jeg har kjent på hvordan visse typer oppmerksomhet kan føles utrygt eller belastende, noen ganger nedverdigende – og hvordan andre kvinner kan bli avvisende uten at jeg skjønner hvorfor. Jeg begynte faktisk på kampsport av ulike grunner for å kunne forsvare meg. Jeg går også rundt med tanker om å kle seg ned, som hun i artikkelen. Jeg prøver ikke å være noe offer. Jeg prøver bare å sette ord på noe jeg har kjent på i mange år. Hvis det provoserer, så sier kanskje det også noe om hvor vanskelig det er å snakke om disse tingene – spesielt for kvinner. Jeg har kommet til et punkt hvor jeg er ganske lei dette... noen sier jeg bare må nyte det, men for å være helt ærlig, det gir meg lite. Og til kommentarer over angående de som sitter i rullestol... har selv en avdød far som var handicapet og en god venn som ble lam fra livet og ned. Men ja: jeg forstår kontrastene... og slike ting er godt å reflektere over. Det svirrer mellom ørene selv om man har utseende med seg, og jeg er glad for alle gode tilbakemeldinger. TS Anonymkode: 21abb...7a0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2025 #40 Skrevet 21. april 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men ærlig talt. Det får være måte på å være selvsentrert og lage «problemer» ut av alt. Stakkars meg - jeg er så utrooolig pen at aaalle ser på meg. Alle damer vil være meg og alle menn vil være med meg. Det er ikke sånn det funker, lille venn. Personligheten skinner gjennnom utseendet for de fleste. Jeg har møtt mange damer som er under middelmådig pene som tror de er guds gave til verden og blir veldig lite attraktive av den grunn og dermed mislikt av mange. Og jeg har truffet damer som er så pene at de glatt kunne vært modeller, men med en personlighet som er sympatisk og sosialt oppegående slik at man bare syns de er enda penere, men man irriterer seg ikke over dem. det finns mange mennesker med reelle handicap som har personligheter som får deg til å glemme det og det finnes personer som setter seg ned og bare fokuserer på begrensninger. Fælt å si - men veldig mange orker ikke å være sammen med disse menneskene. Det handler ikke alltid om forutsetninger, men hva man gjør ut av det. Dersom man tenker at man er så deilig at alle er helt opphengt i en og sitter der og furter på en stol, så er det klart at folk ikke liker deg. Og ja - kanskje spesielt om du «har utseendet med deg» for det synes at du ikke gidder å legge low arbeid i personligheten din eller sosiale relasjoner. Og det å være pen er da virkelig ikke noe handicap. Du er frisk og rask og kan gjøre det du vil i motsetning til noen som for eksempel sitter i rullestol. mitt råd er å fokusere på å være en interessant person og litt mindre på «hvor mange som ser på deg». Anonymkode: 02ea6...844 Det er faktisk de av oss som synes det er slitsomt, stalking, uønsket seksuell oppmerksomhet. Beklager, jeg tror du misset poenget. Anonymkode: 21abb...7a0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå