AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Del Skrevet 19. april Jeg får mye opperksomhet. Nesten så mye at det er for mye. Jeg blir dømt, om jeg har en dårlig dag eller ikke gjør det som er forventet.. Høyt utdannet, flotte jobber... men blir til syvende og sist sittende med svarteper fordi jeg gir alt, og til slutt tror alle det er greit å være slem fordi jeg har utseende med meg. Andre damer blir misunnelige og bitcher, og jeg har mer eller mindre sluttet å bry meg..... Hva er det? Må dere damer rakke ned på jenter og kvinner som har utseende med seg? Vi har følelser vi og. Skal vi tåle alt? Anonymkode: 21abb...7a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #2 Del Skrevet 19. april Slutt å overtenk, og å tenke så høyt om deg selv. Mener ikke at du skal tenke dårlig om deg selv, men du er faktisk ikke verdens midtpunkt. Og helt sikkert ikke guds gave til mannen heller (eller evt. kvinnen dersom dj liker kvinner). Du er bare en "nobody", ett tannhjul i maskineriet. En hamster i et hamsterhjul. Ingen kommer til å huske deg etter din tid er omme. Du er uviktig. Men du kan bli viktig for noen. Bare slutt i syt og kom deg ned på jorda. Anonymkode: 004f6...41d 5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Del Skrevet 19. april Hvordan vet du at det er pga utseendet og ikke oppførselen din? Anonymkode: 5f249...513 20 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:06 #4 Del Skrevet lørdag kl 20:06 Hæ? Tenker at jeg aldri har opplevd noen som blir behandlet stygt pga utseendet på arbeidsplassen. Har derimot vært borti et par damer som tror de er fantastisk lekre og gode i jobben, men skaper mer bry enn lettelse for resten av oss. Hun ene sluttet da hun var overbevist om at det var misunnelse som gjorde at resten av oss unngikk henne mest mulig. Det var altså merarbeidet som fulgte henne, ikke ansiktet... Anonymkode: c809b...f39 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:11 #5 Del Skrevet lørdag kl 20:11 Jeg har vært heldig med utseendet gjennom livet. Aldri opplevd slikt, har mange gode venner og er godt likt. Eneste negative jeg har opplevd har vært påtrengende menn. Noen svært ugreit påtrengende. Noen såpass at de burde stått i gapestokk offentlig for oppførselen sin. Kvinner...nei! Anonymkode: 10127...586 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:31 #6 Del Skrevet lørdag kl 20:31 Kan jo hende det er på grunn at de høye tankene du har om deg selv og ikke utseendet😅bare en teori… Anonymkode: f5f8c...204 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet søndag kl 02:04 #7 Del Skrevet søndag kl 02:04 Nei, jeg rakker ikke ned på andre. Men, er du sikker på at det handler om utseendet ditt, og ikke andre ting? Er man høy på pæra kan det kan hende man blir fort mislikt. Bare en tanke. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 02:11 #8 Del Skrevet søndag kl 02:11 pene jenter kan sparke meg i fjeset hvis de vil. Anonymkode: f4059...36a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet søndag kl 02:18 #9 Del Skrevet søndag kl 02:18 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg får mye opperksomhet. Nesten så mye at det er for mye. Jeg blir dømt, om jeg har en dårlig dag eller ikke gjør det som er forventet.. Høyt utdannet, flotte jobber... men blir til syvende og sist sittende med svarteper fordi jeg gir alt, og til slutt tror alle det er greit å være slem fordi jeg har utseende med meg. Andre damer blir misunnelige og bitcher, og jeg har mer eller mindre sluttet å bry meg..... Hva er det? Må dere damer rakke ned på jenter og kvinner som har utseende med seg? Vi har følelser vi og. Skal vi tåle alt? Anonymkode: 21abb...7a0 Har du flere flotte jobber? Innen hva? "Sittende med svarteper" - Du er over 50 og mann. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:38 #10 Del Skrevet søndag kl 04:38 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg får mye opperksomhet. Nesten så mye at det er for mye. Jeg blir dømt, om jeg har en dårlig dag eller ikke gjør det som er forventet.. Høyt utdannet, flotte jobber... men blir til syvende og sist sittende med svarteper fordi jeg gir alt, og til slutt tror alle det er greit å være slem fordi jeg har utseende med meg. Andre damer blir misunnelige og bitcher, og jeg har mer eller mindre sluttet å bry meg..... Hva er det? Må dere damer rakke ned på jenter og kvinner som har utseende med seg? Vi har følelser vi og. Skal vi tåle alt? Anonymkode: 21abb...7a0 Tenker det er nytteløst å bekymre seg over hva andre gjør. Man får ta det der og da; ignorere, eller gå til angrep om det trengs. Dessverre får man lite sympati hvis man sier at andre er ute etter en fordi en er pen, da kommer Jantelova med beskyldninger om å være innbilsk eller ha dårlige indre kvaliteter. Jeg tenker iblant på Astrid Lindgren: "Den som er veldig sterk, må være veldig snill". Jeg er jevnt over godt likt fordi jeg er en over snittet god kollega, og bidrar på jobb utover det som forventes. Har jeg en dårlig dag på jobb, så prøver jeg å være åpen om det: I dag har jeg sovet lite så beklager om jeg er litt rar ol. Hvis andre ikke gjør helt som de skal, så pirker ikke jeg i det, men går videre. Jeg prøver å være eksempel for andre. Og det legger folk merke til, og respekterer meg for. De jeg sitter igjen med, er de få damene som virkelig ikke har det bra med seg selv. Da snakker vi angst, personlighetsforstyrrelser ol. Da må jeg ta grep for å beskytte meg selv, for de kan bli skumle. Har møtt noen rare ting i jobb. Disse folkene går bak ryggen og sprer løgner og fri fantasi, så her gjelder det å få ledelsen på banen på tidlig tidspunkt. Anonymkode: e2d63...69d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:51 #11 Del Skrevet søndag kl 05:51 Takker for kommentarer. Har egentlig ikke så høye tanker om meg selv. Merker det fort hvis f eks en mann i et par ser på meg og dama fort blir litt rar. Blir bare kleint. Bryr meg ikke om hverken mannen eller dama, men man blir liksom et uskyldig kranglemoment uten å ha gjort annet enn å være tilstede i rommet. For noen høres det kanskje "ovenpå" ut, men for meg er det bare slitsomt. Jeg vil helst ikke ha denne oppmerksomheten. Helt enig som noen skriver over her, disse som sprer løgner og skravler mer enn de jobber. Bare å ta det med en gang, si i fra til ledelsen. Husker jeg jobbet et sted, og sjefen advarte meg før jeg begynte om at enkelte av damene er sånn. Så ja.. den som er sterk må være veldig snill, og derfor gå foran som et godt eksempel. Måtte gni det inn til en mann som synes det var helt greit å kommentere utseende mitt sånn ut av det blå, og si rett ut at utseende betyr ingenting. Blir man lagt merke til så forventes det liksom helt andre ting av denne personen. Folk som stirrer, må se på dem for at de skal skjønne at de må se et annet sted. Og ja: innpåslitne mannfolk, noen burde vært uthengt offentlig med fullt navn og bilde. Man blir lei, og jeg tror man må ha utseende med seg for å skjønne hvordan det er. TS Anonymkode: 21abb...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:29 #12 Del Skrevet søndag kl 08:29 Akkurat nå er jeg på dette sporet... dette emnet... så da oppfattes det kanskje noe ensporet. Jada... har andre kvaliteter og interesser, men har kommet til et punkt hvor disse tingene reflekteres over, og der jeg før kanskje kunne smile til alt og alle, har blitt til at jeg nå setter grenser for hvem som får tilgang. Jeg ser kanskje noe streng ut, men det er ren beskyttelsesmekanisme. Jeg tenker ikke så mye over det, utseende, det er det andre som gjør mer enn meg. For meg betyr ikke utseende noe når det kommer til stykket. Indre kvaliteter er viktigere. Jeg har venninne som i all ærlighet har sagt rett ut at hun aldri har hatt draget på guttene og hvor sårt dette er. Så jeg ser mer enn eget spor. TS Anonymkode: 21abb...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:43 #13 Del Skrevet søndag kl 08:43 Igjen, hvordan vet du at dette handler om utseendet ditt og ikke om oppførsel? Anonymkode: 5f249...513 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:56 #14 Del Skrevet søndag kl 08:56 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Igjen, hvordan vet du at dette handler om utseendet ditt og ikke om oppførsel? Anonymkode: 5f249...513 Erfaring og selvinnsikt. Stille og rolig framtreden som person. Gjør ikke så mye ut av meg. Vennlig og høflig. Har hatt lederstillinger. Sjelden søkt på en jobb. Det i seg selv skinner kanskje gjennom på folk også. Anonymkode: 21abb...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:18 #15 Del Skrevet søndag kl 09:18 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Erfaring og selvinnsikt. Stille og rolig framtreden som person. Gjør ikke så mye ut av meg. Vennlig og høflig. Har hatt lederstillinger. Sjelden søkt på en jobb. Det i seg selv skinner kanskje gjennom på folk også. Anonymkode: 21abb...7a0 Så du vet ikke, du bare tror. Anonymkode: 5f249...513 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:24 #16 Del Skrevet søndag kl 09:24 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så du vet ikke, du bare tror. Anonymkode: 5f249...513 Jeg forstår ikke helt hva du mener og prøver å si? Anonymkode: 21abb...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:55 #17 Del Skrevet søndag kl 09:55 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takker for kommentarer. Har egentlig ikke så høye tanker om meg selv. Merker det fort hvis f eks en mann i et par ser på meg og dama fort blir litt rar. Blir bare kleint. Bryr meg ikke om hverken mannen eller dama, men man blir liksom et uskyldig kranglemoment uten å ha gjort annet enn å være tilstede i rommet. For noen høres det kanskje "ovenpå" ut, men for meg er det bare slitsomt. Jeg vil helst ikke ha denne oppmerksomheten. Helt enig som noen skriver over her, disse som sprer løgner og skravler mer enn de jobber. Bare å ta det med en gang, si i fra til ledelsen. Husker jeg jobbet et sted, og sjefen advarte meg før jeg begynte om at enkelte av damene er sånn. Så ja.. den som er sterk må være veldig snill, og derfor gå foran som et godt eksempel. Måtte gni det inn til en mann som synes det var helt greit å kommentere utseende mitt sånn ut av det blå, og si rett ut at utseende betyr ingenting. Blir man lagt merke til så forventes det liksom helt andre ting av denne personen. Folk som stirrer, må se på dem for at de skal skjønne at de må se et annet sted. Og ja: innpåslitne mannfolk, noen burde vært uthengt offentlig med fullt navn og bilde. Man blir lei, og jeg tror man må ha utseende med seg for å skjønne hvordan det er. TS Anonymkode: 21abb...7a0 Dette høres ut som en selvoppfyllende profeti. Du føler deg pen og forventer å få mye oppmerksomhet fra menn og misunnelse/hat fra andre kvinner, og dermed tolker du lett alt i den retningen. For å oppfatte at menn ser på deg og at damene deres blir "rar" når du er ute blant folk, så må du faktisk fokusere en del på det. Det er ikke normalt å være opptatt av sånt når du er ute blant folk. Du observerer tydeligvis menn og kvinner aktivt og tolker mye av egne holdninger og forventninger inn i det du ser. De aller fleste voksne mennesker klarer helt fint å forholde seg til pene mennesker uten å verken bli misunnelige og hatefulle, eller sikle åpenlyst. At dama i et par "blir rar" er en subjektiv tolkning av deg. Du aner jo ikke hva hun tenker. Det er ikke sikkert at hun får med seg at mannen eventuelt ser på deg en gang. Jeg følger ikke med på hvem mannen min ser på når vi er ute blant folk. Så lenge han ikke flørter åpenlyst og gjør seg skikkelig til for andre damer, så bryr jeg meg døyten. Om han ser en dame han synes er pen, så er ikke det noe som plager meg heller. Det finnes da mange pene damer, og det er ikke forbudt å se på dem eller tenke at de er pene. Jeg kan også synes både damer og menn er pene, uten at det på noen måte utgjør noen trussel for mannen min. Slutt å tolke så mye inn i alt folk sier og gjør, og ta tak i eventuelle problemer når de oppstår. Hvis noen sladrer og bitcher eller på annen måte gjør arbeidsmiljøet dårlig så må du selv ta ansvar for å varsle om dette. Uansett grunn til at folk oppfører seg dårlig på jobb, så skal det jo tas tak i. Er folk frekke mot deg på andre arenaer, så stå opp for deg selv og si ifra. Jeg tror du vil bli overrasket over å se at det finnes mange grunner til at folk oppfører seg som de gjør, og at ditt utseende som oftest har svært lite med saken å gjøre. Du sier du ikke bryr deg om verken mannen eller dama når du treffer par ute, men det gjør du jo åpenbart. Hadde du ikke brydd deg hadde du ikke fått med deg verken blikk fra mannen eller at dama hans eventuelt blir rar (hva du nå enn legger i dette). Kanskje du burde lære deg å ikke være så opptatt av hva andre tenker og mener? Husk at de fleste tanker om hva andre mener om deg, kommer fra deg selv. Meld deg på et metakognitivt kurs og lær deg å håndtere egne tanker og tolkninger om andre. Du sliter med to ting: 1. Du tillegger andre mennesker en masse meninger og holdninger kun basert på dine subjektive tolkninger av det de sier og gjør 2. Du tolker alt i lys av at du er så uvanlig pen at folk ikke klarer å oppføre seg. Damene er automatisk misunnelige og hater deg, mens mennene automatisk faller for deg og åpenlyst beundrer deg så damene deres blir sjalu. Måten du tolker folk på er i samme kategori som når jeg møter en bekjent på butikken, vedkommende ikke hilser på meg, og jeg tolker det som at vedkommende er sur på meg eller hater meg e.l. Jeg aner ikke hvorfor vedkommende ikke hilser på meg, men årsakene kan være så mange at det bare er tullete for meg å tillegge vedkommende grunner til å ikke hilse. Jeg plager meg selv, rett og slett. Mest sannsynlig gikk vedkommende i egne tanker og så meg ikke. Kanskje var de veldig slitne, tenkte på noe helt annet eller sliter med sosial angst og var mest fokusert på å komme seg ut fra butikken fortest mulig. Antakelig hadde deres oppførsel ingenting med meg å gjøre i det hele tatt. Sånn er verden for alle, uansett om vi er pene eller ikke; de aller fleste er mest opptatt av seg selv og sine problemer. Det som er en stor sak for deg, er en ikke-sak for andre, og omvendt. Du er hovedpersonen i eget liv, men ikke i andres liv, så ikke tenk verken for høyt eller for lavt om deg selv. Anonymkode: e3ff6...02a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:43 #18 Del Skrevet søndag kl 10:43 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Dette høres ut som en selvoppfyllende profeti. Du føler deg pen og forventer å få mye oppmerksomhet fra menn og misunnelse/hat fra andre kvinner, og dermed tolker du lett alt i den retningen. For å oppfatte at menn ser på deg og at damene deres blir "rar" når du er ute blant folk, så må du faktisk fokusere en del på det. Det er ikke normalt å være opptatt av sånt når du er ute blant folk. Du observerer tydeligvis menn og kvinner aktivt og tolker mye av egne holdninger og forventninger inn i det du ser. De aller fleste voksne mennesker klarer helt fint å forholde seg til pene mennesker uten å verken bli misunnelige og hatefulle, eller sikle åpenlyst. At dama i et par "blir rar" er en subjektiv tolkning av deg. Du aner jo ikke hva hun tenker. Det er ikke sikkert at hun får med seg at mannen eventuelt ser på deg en gang. Jeg følger ikke med på hvem mannen min ser på når vi er ute blant folk. Så lenge han ikke flørter åpenlyst og gjør seg skikkelig til for andre damer, så bryr jeg meg døyten. Om han ser en dame han synes er pen, så er ikke det noe som plager meg heller. Det finnes da mange pene damer, og det er ikke forbudt å se på dem eller tenke at de er pene. Jeg kan også synes både damer og menn er pene, uten at det på noen måte utgjør noen trussel for mannen min. Slutt å tolke så mye inn i alt folk sier og gjør, og ta tak i eventuelle problemer når de oppstår. Hvis noen sladrer og bitcher eller på annen måte gjør arbeidsmiljøet dårlig så må du selv ta ansvar for å varsle om dette. Uansett grunn til at folk oppfører seg dårlig på jobb, så skal det jo tas tak i. Er folk frekke mot deg på andre arenaer, så stå opp for deg selv og si ifra. Jeg tror du vil bli overrasket over å se at det finnes mange grunner til at folk oppfører seg som de gjør, og at ditt utseende som oftest har svært lite med saken å gjøre. Du sier du ikke bryr deg om verken mannen eller dama når du treffer par ute, men det gjør du jo åpenbart. Hadde du ikke brydd deg hadde du ikke fått med deg verken blikk fra mannen eller at dama hans eventuelt blir rar (hva du nå enn legger i dette). Kanskje du burde lære deg å ikke være så opptatt av hva andre tenker og mener? Husk at de fleste tanker om hva andre mener om deg, kommer fra deg selv. Meld deg på et metakognitivt kurs og lær deg å håndtere egne tanker og tolkninger om andre. Du sliter med to ting: 1. Du tillegger andre mennesker en masse meninger og holdninger kun basert på dine subjektive tolkninger av det de sier og gjør 2. Du tolker alt i lys av at du er så uvanlig pen at folk ikke klarer å oppføre seg. Damene er automatisk misunnelige og hater deg, mens mennene automatisk faller for deg og åpenlyst beundrer deg så damene deres blir sjalu. Måten du tolker folk på er i samme kategori som når jeg møter en bekjent på butikken, vedkommende ikke hilser på meg, og jeg tolker det som at vedkommende er sur på meg eller hater meg e.l. Jeg aner ikke hvorfor vedkommende ikke hilser på meg, men årsakene kan være så mange at det bare er tullete for meg å tillegge vedkommende grunner til å ikke hilse. Jeg plager meg selv, rett og slett. Mest sannsynlig gikk vedkommende i egne tanker og så meg ikke. Kanskje var de veldig slitne, tenkte på noe helt annet eller sliter med sosial angst og var mest fokusert på å komme seg ut fra butikken fortest mulig. Antakelig hadde deres oppførsel ingenting med meg å gjøre i det hele tatt. Sånn er verden for alle, uansett om vi er pene eller ikke; de aller fleste er mest opptatt av seg selv og sine problemer. Det som er en stor sak for deg, er en ikke-sak for andre, og omvendt. Du er hovedpersonen i eget liv, men ikke i andres liv, så ikke tenk verken for høyt eller for lavt om deg selv. Takk for at du deler dine tanker. Jeg forstår at vi tolker verden ulikt, og det er greit – vi har ulike erfaringer, ståsteder og perspektiver. Det jeg delte handler ikke om å være styrt av kognitive skjevheter, men om en sosial og kroppslig virkelighet jeg – og mange andre kvinner – har erfart over tid. Å bli sett, vurdert, og noen ganger mislikt uten å gjøre noe konkret, kan være vanskelig å sette ord på, nettopp fordi det ofte blir bortforklart som 'innbilning' eller 'overfølsomhet'. Det er forskjell på å lese inn noe som ikke er der – og å gjenkjenne mønstre som har gjentatt seg mange nok ganger til at kroppen husker dem. Jeg trenger ikke at du er enig med meg, men jeg mener det bør være rom for å snakke om dette uten å bli psykologisert bort. For noen av oss handler det ikke om tolkning – det handler om erfaring. Og tilbakemeldinger fra folk som kjenner meg godt. Det er for øvrig nok av dårlige forhold der ute, og plenty av utroskap. Det er virkeligheten. Det kan skje meg. Det kan skje deg. Anonymkode: 21abb...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:49 #19 Del Skrevet søndag kl 10:49 Det høres ut som miljøet du vanker er giftig, eller at du tolker ting i en retning som du 'ønsker'... Anonymkode: e4091...7bb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:50 #20 Del Skrevet søndag kl 10:50 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Merker det fort hvis f eks en mann i et par ser på meg og dama fort blir litt rar. Blir bare kleint. Bryr meg ikke om hverken mannen eller dama, men man blir liksom et uskyldig kranglemoment uten å ha gjort annet enn å være tilstede i rommet. For noen høres det kanskje "ovenpå" ut, men for meg er det bare slitsomt. Men dette handler om den mannen, faktisk. Det er ikke dama som er bitchy pga deg, hun er bitchy pga mannen hennes er en kuk som ikke evner å holde øynene for seg selv og trygge henne. Ignorer mennene og gi damene oppmerksomhet, det hjelper. Eventuelt vær litt demonstrativ. Det er egentlig ganske merkelig at du tror dette handler om andre damer. Det handler om menn. Anonymkode: dcb38...c44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå