Gå til innhold

Middag man kan få kjøpt på den lokale jokern???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo i dag vi skal bryte fasten etter og ha fastet siden askeonsdag etter fastelavn 😅 

Anonymkode: 3ac8d...4c4

Hvis TS har fulgt dette, ligger hen dårlig an. Da gjenstår egentlig bare mamma. TS kan også skynde seg til Hellas der fasten brytes ved midnatt og man feirer med magiritsa. Skjønt lammeinnvoller står kanskje ikke øverst på ønskelista …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke: farser og mat fremstilt av farser, inkludert kjøttdeig. 

Anonymkode: 4e225...380

Kjøttdeig er ikke farse. https://naob.no/ordbok/farse

"finhakket eller malt kjøtt eller fisk rørt med melk, mel, egg e.l., brukt til f.eks. puddinger"

Kjøttdeig er et rent produkt. Kun kvernet kjøtt. Like rent som biff. Man kverner bare mer kollagenrike kjøttstykker fordi de er ikke like møre.

Anonymkode: 12b44...240

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar folkens! Jeg fikk kjøpt kyllingfilet, salat og litt småting til to neste dagene. Det ble kyllingsalat til middag. Fikk ikke kjøpt cider, men godt med Pepsi Max istedenfor :)  Det ordna seg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøttdeig er ikke farse. https://naob.no/ordbok/farse

"finhakket eller malt kjøtt eller fisk rørt med melk, mel, egg e.l., brukt til f.eks. puddinger"

Kjøttdeig er et rent produkt. Kun kvernet kjøtt. Like rent som biff. Man kverner bare mer kollagenrike kjøttstykker fordi de er ikke like møre.

Anonymkode: 12b44...240

Liker likevel ikke kjøttdeig. Fikser ikke konsistensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøv Foodora

Anonymkode: 5e61d...983

De leverer ikke her jeg bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pawn Hearts skrev (4 timer siden):

Litt dårlig planlegging, kanskje? Men hva med Korean Beef? Du trenger kjøttdeig, olje, ris, vårløk, soyasaus, chili, hvitløk, ingefær og brunt sukker. Joker’n har sikkert alt, det er veldig godt, og jeg er sikker på at cider er en helt utmerket ledsager.

https://www.the-girl-who-ate-everything.com/cheater-korean-beef/

Høres digg ut, minus kjøttdeigen. Blir det like bra med biffstrimler? Må prøves en annen gang. I dag ble det kyllingsalat ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Pawn Hearts skrev (2 timer siden):

Nå ser jeg at du av en eller annen grunn ikke spiser kjøttdeig. Jeg har en klar følelse av at du bare driver gjøn med oss, men skulle du mot formodning være oppriktig, har jeg to forslag:

1. Streng faste i tre dager

eller

2. dra hjem til mamma.

Skulle helst ha dratt til mamma ❤️ Men hun bor dessverre for langt unna … Modern er life ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja: Rent kjøtt (ikke lam fordi jeg spiste det nylig) , alt av ferske grønnsaker, alt av salater, alt av brød, ren fisk og nesten all frukt bortsett fra ananas, Kiwi  og mango (allergisk). 

Ikke: hermetikk, frosne grønnsaker, farser og mat fremstilt av farser, inkludert kjøttdeig. 

Da er det vel bare å kjøpe noe rent kjøtt eller ren fisk, grønnsaker og salatingredienser og lage noe av det. De har jo det på Joker.

Anonymkode: ba54c...775

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Takk for svar folkens! Jeg fikk kjøpt kyllingfilet, salat og litt småting til to neste dagene. Det ble kyllingsalat til middag. Fikk ikke kjøpt cider, men godt med Pepsi Max istedenfor :)  Det ordna seg 👍

Så bra det ordnet seg da! :) 

Anonymkode: ba54c...775

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...