Gå til innhold

Vil naboen hate meg for alltid nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare lurer på dere kvinner her. Jeg var så uheldig å komme med en ubetenksom kommentar til en nabo. Spurte om hun var gravid. Det var hun ikke. Hadde bare blitt tjukk og lagt på seg mye. 
Stemmer det at kvinner har helt elefanthukommelse når de får slike kommentarer? At de vil aldri glemme det og mislike deg for evig?

Anonymkode: 45711...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare lurer på dere kvinner her. Jeg var så uheldig å komme med en ubetenksom kommentar til en nabo. Spurte om hun var gravid. Det var hun ikke. Hadde bare blitt tjukk og lagt på seg mye. 
Stemmer det at kvinner har helt elefanthukommelse når de får slike kommentarer? At de vil aldri glemme det og mislike deg for evig?

Naboen din glemmer nok aldri denne kommentaren nei ;) Lykke til, tenker du trenger det på veien 😂

Anonymkode: cd4d7...ba1

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En god leveregel er å aldri kommentere eller spørre om noen er gravid uten at du vet det 100% sikkert. 

Anonymkode: 72b64...9c6

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde nok aldri glemt et sånt spørsmål🤣Men se lyst på det, kanskje hun bruker det som motivasjon👍

Anonymkode: ab773...a8c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hun kommer ikke til å glemme det. Om hun bryr seg kommer an på hvordan hun har det med kroppen sin, eller hvordan hun hadde det den dagen.

Jeg synes du skal kjøpe en blomsterbukett til henne, og gi den til henne og samtidig legge deg helt flat - og takke henne fordi du nå har innsett at det du gjorde var veldig ubetenksomt, at du ikke ønsker å utsette andre for samme kommentarer i tilfelle du sårer dem. Si unnskyld til henne!

Anonymkode: 12a2d...51a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun kommer ikke til å glemme det. Om hun bryr seg kommer an på hvordan hun har det med kroppen sin, eller hvordan hun hadde det den dagen.

Jeg synes du skal kjøpe en blomsterbukett til henne, og gi den til henne og samtidig legge deg helt flat - og takke henne fordi du nå har innsett at det du gjorde var veldig ubetenksomt, at du ikke ønsker å utsette andre for samme kommentarer i tilfelle du sårer dem. Si unnskyld til henne!

Anonymkode: 12a2d...51a

God plan! En unnskyldning kommer man langt med. 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde aldri glemt den kommentaren!

Men verken misliker eller hater folk bare fordi de aldri lærte la vær kommentere kroppen til andre. Noen lærte aldri at det er ufint kommentere slikt, og noen snakker uten å tenke.

Anonymkode: 68877...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor spurte du om dette når det ikke angikk deg da? Makan til hjernetåke. 

Anonymkode: 465d7...52d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i alle dager er noen kvinner så nærtagende på dette? 

Jeg som mann har både blitt spurt om jeg var gravid av kolleger eller kommentarer av typen "spist godt i jula eller?" For ikke snakke om hvor mange kommentarer det er om min etterhvert tynne hårmanke. Både fra kvinner og menn.

Man må bare ta det med et smil.

Anonymkode: cb7e9...81d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der har jeg opplevd to ganger for masse år siden. Har aldri blitt glemt. Har ofte fantasert om å finne noe like slemt å si til de to, bare for å ta igjen 😄. Men det er selvfølgelig alt for sent.

Anonymkode: 44fa2...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor spurte du om dette når det ikke angikk deg da? Makan til hjernetåke. 

Anonymkode: 465d7...52d

Jeg vet ikke. Det bare plumpet ut. Kanskje jeg var glad på hennes vegne at hun var gravid og ville uttrykke dette. 
Var helt sikker på hun var gravid siden det virker som hun har kun lagt på seg i mageregionen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du hadde nok vært naboen med de litt korte sosiale antennene i hodet mitt en stund. Ikke fordi jeg hadde tatt meg så nær av det, men fordi det å ubedt kommentere andres kropper er så selvfølgelig å la være - det handler om helt grunnleggende høflighet. Men en unnskyldning i ettertid hadde bare gjort vondt verre - først tråkker du i salaten og så overdriver du din egen betydning noe voldsomt. Det er bedre å være naboen som kom med en klønete kommentar enn naboen som blåser en bagatell ut av alle proporsjoner...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg som mann har både blitt spurt om jeg var gravid av kolleger eller kommentarer av typen "spist godt i jula eller?" For ikke snakke om hvor mange kommentarer det er om min etterhvert tynne hårmanke. Både fra kvinner og menn.

Hva om den du spør har prøvd å bli gravid noen år? Eller lever med en stor sorg over å ikke kunne få barn? Eller nettopp har abortert?

Anonymkode: 44fa2...0e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Idioti å spørre om graviditet. Men når du først har vist dine manglende sosiale antenner så bare la det ligge. Ikke noe blomster eller unnskyldninger

Anonymkode: 4f40c...2fa

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Oj da! 😬 Hvorfor i alle dager spørre om noe sånt i utgangspunktet? Sikkert ikke vondt ment og bare plutselig kom ut, men det er klart det sitter i når man får sånt slengt etter seg 

Anonymkode: e10b1...837

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja hvorfor det tro, du klarer ikke å tenke deg grunnner til det?

Anonymkode: 1ef73...773

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å sitte i, hun glemmer det nok ikke. Du må bare leve med det og aldri spørre om noe sånt igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er bare kvinner som ikke er komfortabel med egen kropp og sliter med selvbildet som er nærtagende på dette.

Anonymkode: 730ff...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...