AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Del Skrevet 19. april Bruker kontaktlinser. Pleier å bruke øyedråper mot allergi, men apoteket var utsolgt og ga meg en flaske i stedet for de vanlige, miniflaskene. Jeg trodde ikke man skulle bruke det når man har kontaktlinser. Er det noen her som har erfaring? Anonymkode: 81235...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #2 Del Skrevet 19. april Hva slags type er det? Mine kan jeg bruke med linser, men må vente 15 min etter drypping før jeg tar på linsene. Anonymkode: 3105c...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zidji Skrevet 19. april #3 Del Skrevet 19. april Spurte du ikke de på apoteket om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 19. april #4 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bruker kontaktlinser. Pleier å bruke øyedråper mot allergi, men apoteket var utsolgt og ga meg en flaske i stedet for de vanlige, miniflaskene. Jeg trodde ikke man skulle bruke det når man har kontaktlinser. Er det noen her som har erfaring? Anonymkode: 81235...ff6 om det er samme merke og de kan brukes med linser er det jo det samme om det er én stor eller mange små... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #5 Del Skrevet 19. april Zidji skrev (13 minutter siden): Spurte du ikke de på apoteket om det? Jeg skjønte ikke hva hun sa🙈 Jeg spurte flere ganger men jeg tror hun kanskje misforsto og svarte om noe annet. Anonymkode: 81235...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #6 Del Skrevet 19. april monican94 skrev (35 minutter siden): om det er samme merke og de kan brukes med linser er det jo det samme om det er én stor eller mange små... Men må det ikke være uten konserveringsmiddel? Anonymkode: 81235...ff6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #7 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bruker kontaktlinser. Pleier å bruke øyedråper mot allergi, men apoteket var utsolgt og ga meg en flaske i stedet for de vanlige, miniflaskene. Jeg trodde ikke man skulle bruke det når man har kontaktlinser. Er det noen her som har erfaring? Anonymkode: 81235...ff6 Hva står det i pakningsvedlegget? Hvor leser du ikke der? Hvorfor skriver du ikke navnet på øyedråpene? Håper du å få svar fra noen som er synske, da vil jeg trå du er på feil medium. Anonymkode: 0bcdb...be9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #8 Del Skrevet 19. april I utgangspunktet skal man ikke bruke linser om man får øyebesvær av pollen allergi, samme om man har infeksjon i kroppen. Det tryggeste vil imidlertid å vente 15-20 minutter etter drypping med å ta på linsene Anonymkode: 93e4b...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #9 Del Skrevet 19. april De små engangsdosene er uten konserveringsmidler, og passer best for oss linsebrukere. Øyedråper på flaske inneholder konserveringsmidler, og da må du vente 15-20 min fra du tar dråpene til du tar på linsene. Anonymkode: 5d216...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #10 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva står det i pakningsvedlegget? Hvor leser du ikke der? Hvorfor skriver du ikke navnet på øyedråpene? Håper du å få svar fra noen som er synske, da vil jeg trå du er på feil medium. Anonymkode: 0bcdb...be9 Jeg la de igjen hjemme og husker ikke hva hun ga meg annet enn at det var en flaske og ikke de minigreiene uten konserveringsmiddel. Jeg lurer på om det er mulig å bruke øyedråper med konserveringsmiddel når man bruker kontaktlinser, for jeg trodde ikke det var mulig. Anonymkode: 81235...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #11 Del Skrevet 19. april Finnes store flasker uten konserveringsmidler også, de har ofte en pumpe. Feks Hylo gel. Anonymkode: f8783...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #12 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg la de igjen hjemme og husker ikke hva hun ga meg annet enn at det var en flaske og ikke de minigreiene uten konserveringsmiddel. Jeg lurer på om det er mulig å bruke øyedråper med konserveringsmiddel når man bruker kontaktlinser, for jeg trodde ikke det var mulig. Anonymkode: 81235...ff6 Det kommer an på type. Du må lese pakningsvedlegget eller si hvilke dråper det er for å få gode svar. Anonymkode: e925f...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #13 Del Skrevet 19. april Toredin heter de jeg fikk. Har fått beskjed fra en sykepleier-venninne om å ikke bruke de. Anonymkode: 81235...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronpai Skrevet 19. april #14 Del Skrevet 19. april Fra pakningsvedlegget: "Toredin inneholder benzalkoniumklorid Dette legemidlet inneholder 0,5 mg benzalkoniumklorid i hver 5 ml. Dette tilsvarer 0,1 mg/ml. Benzalkoniumklorid kan absorberes av myke kontaktlinser og kan føre til at fargen på kontaktlinsene endres. Du bør derfor fjerne kontaktlinsene før du bruker dette legemidlet og vente i 15 minutter før linsene settes inn igjen." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #15 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Toredin heter de jeg fikk. Har fått beskjed fra en sykepleier-venninne om å ikke bruke de. Anonymkode: 81235...ff6 Lær deg å søke legemidler opp i Felleskatalogen. Der finner du både pakningsvedlegget og eller mye info det er nyttig å lese før du bruker legemidler, både de du kjøper med og uten resept. https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pas-toredin-2care4-generics-717454 Anonymkode: 0bcdb...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå