AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Skrevet 19. april Jeg trenger å ta en avgjørelse fort siden det er salg på latex overmadrass fra nevnte merker. Overmadrass på Jysk er latex kjerne dreamzone gold 6 cm. Mens den fra Skeidar i merke Xov er latex kjerne 8 cm. Vil det være noe forskjell på disse to merkene? Det er helt samme pris, hvilken burde jeg velge ? Håper på svar fort. Tusen takk Anonymkode: 3301a...c4e
AnonymBruker Skrevet 19. april #2 Skrevet 19. april Du bør gå fysisk i butikk og kjenne selv, enkelt og greit. Trekket på overmadrassen spiller også inn her, ikke bare tykkelsen på latex-kjernen. Noen trekk er tykkere og gir mykere komfort, og motsatt. Jeg har nylig byttet trekk på min overmadrass til en helt annen type, og det gikk fra mykere til fastere komfort. Jeg finner forøvrig ingen overmadrass i lateks fra Xov på skeidar sine sider, så fint hvis du i det minste gidder å linke til begge overmadrassene du nevner. Anonymkode: 62b53...026
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Du bør gå fysisk i butikk og kjenne selv, enkelt og greit. Trekket på overmadrassen spiller også inn her, ikke bare tykkelsen på latex-kjernen. Noen trekk er tykkere og gir mykere komfort, og motsatt. Jeg har nylig byttet trekk på min overmadrass til en helt annen type, og det gikk fra mykere til fastere komfort. Jeg finner forøvrig ingen overmadrass i lateks fra Xov på skeidar sine sider, så fint hvis du i det minste gidder å linke til begge overmadrassene du nevner. Anonymkode: 62b53...026 Ok beklager sent svar. Her er linkene: https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/overmadrasser/60-jubileum-overmadrass/?VariationId=V_5637431828&gad_source=1&gad_campaignid=20496559110&gclid=CjwKCAjwk43ABhBIEiwAvvMEB0ey_NDa-E_QJ-OpMr0SltrN9lYw1K9OCREqO04wrr9NTrzZHKM5pBoCzLIQAvD_BwE Og jysk; https://jysk.no/soverom/madrasser/overmadrasser/overmadrass-180x200-hopen-hvit-dreamzone?utm_source=google&utm_medium=cpc_shopping_brand&utm_campaign=5. JNO - Shopping - BG (Brand generic)&utm_content=All products -&utm_term=3444081&gad_source=1&gad_campaignid=1046816145&gclid=CjwKCAjwk43ABhBIEiwAvvMEB4IpFxJ83G_M30oN_Mb00Sp5PpKhQdcoEenqmzvrVQvuBnN4tKPF1RoCaq4QAvD_BwE Jeg sliter med å ta avgjørelse. Gikk i begge butikkene, og prøvde sengene men de ligger på senger som gjerne er mykere enn den jeg har. Jeg trenger overmadrass for å gjøre sengen min mykere å ligge på. Men memoryfoam har jeg dårlig erfaring med, derfor tenkte jeg å slå til nå som de har tilbud på latex. Anonymkode: 3301a...c4e
AnonymBruker Skrevet 19. april #4 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok beklager sent svar. Her er linkene: https://www.skeidar.no/alle-produkter/alle-senger-og-madrasser/overmadrasser/60-jubileum-overmadrass/?VariationId=V_5637431828&gad_source=1&gad_campaignid=20496559110&gclid=CjwKCAjwk43ABhBIEiwAvvMEB0ey_NDa-E_QJ-OpMr0SltrN9lYw1K9OCREqO04wrr9NTrzZHKM5pBoCzLIQAvD_BwE Og jysk; https://jysk.no/soverom/madrasser/overmadrasser/overmadrass-180x200-hopen-hvit-dreamzone?utm_source=google&utm_medium=cpc_shopping_brand&utm_campaign=5. JNO - Shopping - BG (Brand generic)&utm_content=All products -&utm_term=3444081&gad_source=1&gad_campaignid=1046816145&gclid=CjwKCAjwk43ABhBIEiwAvvMEB4IpFxJ83G_M30oN_Mb00Sp5PpKhQdcoEenqmzvrVQvuBnN4tKPF1RoCaq4QAvD_BwE Jeg sliter med å ta avgjørelse. Gikk i begge butikkene, og prøvde sengene men de ligger på senger som gjerne er mykere enn den jeg har. Jeg trenger overmadrass for å gjøre sengen min mykere å ligge på. Men memoryfoam har jeg dårlig erfaring med, derfor tenkte jeg å slå til nå som de har tilbud på latex. Anonymkode: 3301a...c4e Begge har latexkjerne på 5 cm. Med trekk er Xov sin overmadrass er 8 cm og den fra Jysk er 6 cm, det gjør at jeg antar at Xov sin vil gi mykere komfort enn den fra jysk. I tillegg så kan Xov sin overmadrass vaskes på 60 grader, mens den fra Jysk kan kun vaskes på finvask 40 grader. Dvs da er du nødt til å kjøpe madrassbeskytter å bruke over, hvis du bryr deg om sengehygiene. Latex gjør etter min mening madrassen fastere/gir mer støtte, og ikke mykere. Men det varierer kanskje fra produsent til produsent. Anonymkode: 62b53...026 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #5 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Begge har latexkjerne på 5 cm. Med trekk er Xov sin overmadrass er 8 cm og den fra Jysk er 6 cm, det gjør at jeg antar at Xov sin vil gi mykere komfort enn den fra jysk. I tillegg så kan Xov sin overmadrass vaskes på 60 grader, mens den fra Jysk kan kun vaskes på finvask 40 grader. Dvs da er du nødt til å kjøpe madrassbeskytter å bruke over, hvis du bryr deg om sengehygiene. Latex gjør etter min mening madrassen fastere/gir mer støtte, og ikke mykere. Men det varierer kanskje fra produsent til produsent. Anonymkode: 62b53...026 Tusen takk for svar!! Nå ble jeg usikker på latex mtp fasthet. Men har dårlig erfaring med memory foam med at den mister fasong og ender opp med å gi dårlig støtte med tiden. Hmm. Men tusen takk for innsikt. Det hjalp veldig med sammenligningen du gjorde. Anonymkode: 3301a...c4e
AnonymBruker Skrevet 19. april #6 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Tusen takk for svar!! Nå ble jeg usikker på latex mtp fasthet. Men har dårlig erfaring med memory foam med at den mister fasong og ender opp med å gi dårlig støtte med tiden. Hmm. Men tusen takk for innsikt. Det hjalp veldig med sammenligningen du gjorde. Anonymkode: 3301a...c4e Mitt forslag er å kjøpe den fra Xov siden det virker som den vil være den som gir mykest liggekomfort, og i tillegg kan vaskes på 60 grader. For meg er dette en dealbreaker at trekket er vaskbart på 60 grader. Så tester du i 1 mnd (du kan få vondter i begynnelsen som tilvenning også med ny overmdrass), og hvis du ikker fornøyd, så selger du den og kjøper en Jensen sleep 2 på skeidar som garantert vil komme på 40-50% rabatt innen sommeren. Den har en fastere og en mykere side, og er av vanlig skumgummi (9 cm høye). Anonymkode: 62b53...026 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå