Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns denne sesongen har gått altfor fort. Syns vi har fått se altfor lite trening av hundene. Det er jo knapt 5 min og så er det ferdig. Føler de siste sesongene har vært sånn.  I de første sesongene fikk man se mye mer av hver hund og treningen deres.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
hubbabubba00 skrev (5 timer siden):

Jeg syns denne sesongen har gått altfor fort. Syns vi har fått se altfor lite trening av hundene. Det er jo knapt 5 min og så er det ferdig. Føler de siste sesongene har vært sånn.  I de første sesongene fikk man se mye mer av hver hund og treningen deres.

Helt enig.

• Liker 2
Skrevet

Det er virkelig et freakshow. Det minst seriøse med serien er de skal få det til at absolutt ALLE lykkes. Slik er det ikke.

Reis hjem til en av de mest på trynet eierne noen mnd senere. Da har de rykket tilbake til start, tro meg.

Ved å vise at alle lykkes gir man nærmest et signal om at hvem som helst passer/egner seg til å ha hund.

• Liker 6
Skrevet
Grüner skrev (På 17.5.2025 den 12.16):

Godt å se hvor mye lenger de har kommet nå enn i starten, hvor Marius ble dratt rundt av hunden sin og nytteløst ropte «Vær så snill, Kaja!» 

Vi har tre hunder. Innimellom, hvis en av dem gjør de ikke skal, oppdaget vi at det hender vi sier "vær så snill, da", litt sånn oppgitt til hverandre om situasjonen. Det har nå blitt til "Kajaaaaa". :P

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Rainbow skrev (58 minutter siden):

Vi har tre hunder. Innimellom, hvis en av dem gjør de ikke skal, oppdaget vi at det hender vi sier "vær så snill, da", litt sånn oppgitt til hverandre om situasjonen. Det har nå blitt til "Kajaaaaa". :P

Min hund heter Kaja og av og til "vær så snill" 😂

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Malonis skrev (På 21.4.2025 den 11.19):

Vit at Adrian som sitter i (rullestol) ble kjæreste med Ana som allerede hadde Lucy som da var 9 mnd. Målet til Andrian er å kunne bidra med å gå tur med Lucy. 

Adrian virker både motivert og flink han. Men alene? Maren mener å ha knekt koden for hvordan den verste del av jobben skal gjøres. I heisen. Ok. Men innbiller Maren seg at fra nå av blir det dermed en 100% problemfri utgang fra leilighet - heis - utgangsdør? For det må det jo faktisk være. Èn mislykket gang kan være nok. Adrian går på huet, dratt vannrett etter øra, eller enda verre, etter denne hesten. Og hva med Lucys mål? En ilter småhund, med en ilter og smått nevrotisk eier.

Politianmeldelse ville kunne være på sin plass. Dette burde ikke tillates. Oddsen for at noe skjer før eller siden er skyhøy. Personlig tror ikke jeg Lucy er noen killer-dog, men det hjelper ikke. Jeg synes det er uansvarlig fra produksjonens side å delta i dette spesifikke prosjektet.

Endret av PITTY
  • Liker 2
Skrevet
PITTY skrev (15 timer siden):

Adrian virker både motivert og flink han. Men alene? Maren mener å ha knekt koden for hvordan den verste del av jobben skal gjøres. I heisen. Ok. Men innbiller Maren seg at fra nå av blir det dermed en 100% problemfri utgang fra leilighet - heis - utgangsdør? For det må det jo faktisk være. Èn mislykket gang kan være nok. Adrian går på huet, dratt vannrett etter øra, eller enda verre, etter denne hesten. Og hva med Lucys mål? En ilter småhund, med en ilter og smått nevrotisk eier.

Politianmeldelse ville kunne være på sin plass. Dette burde ikke tillates. Oddsen for at noe skjer før eller siden er skyhøy. Personlig tror ikke jeg Lucy er noen killer-dog, men det hjelper ikke. Jeg synes det er uansvarlig fra produksjonens side å delta i dette spesifikke prosjektet.

Jeg har også tenkt på det. Selv om man trener aldri så mye kan jo hunden bli skremt og rykke fra på tur. 

Skrevet
PITTY skrev (På 19.5.2025 den 15.38):

Jeg er helt enig, å la Adrian og Lucy gå alene er uforsvarlig. Hva om det kommer en løs hund, en katt, et barn eller noe annet som gjør at Lucy reagerer? Det er farlig for både Adrian, Lucy og omgivelsene.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Nutz skrev (39 minutter siden):

Jeg er helt enig, å la Adrian og Lucy gå alene er uforsvarlig. Hva om det kommer en løs hund, en katt, et barn eller noe annet som gjør at Lucy reagerer? Det er farlig for både Adrian, Lucy og omgivelsene.

Skjønner at han vil bevise for seg selv og omverdenen at rullestol ikke er noe hindring. NRK ønsker kanskje å bevise at de ikke er i kategorien rullestol-rasistisk. Men herregud, se nå den individuelle casen. En hest som det aldri vil kunne garanteres lar seg kontrollere i et gjerningsøyeblikk. Og der skal altså en ganske så lettvekter av et menneske i en rullestol ordne den saken. Det er vanskelig nok for et menneske på to stødige ben og en matchvekt på 80kg.

Jeg ser levende for meg et inferno av en situasjon der både rullestol og tenner går hurra meg rundt.

Samtidig har jo Adrian vist seg å være en av de absolutt flinkeste med å skape en god relasjon med hund, flott å se. Likevel. Risikoen blir for høy i hverdagen. Hvorfor kan man ikke nøye seg med å lufte og gå turer med hunden sammen? Håper de blir rådet til det, og innser det. Må man på død og liv reise til månen..?

Endret av PITTY
  • Liker 5
Skrevet

Ja, det er jo helt umulig at Adrian skal kunne gå tur med den store hunden. Lucy virker jo helt snill, bare ivrig. Men det å gå tur med en så stor hund, når man er i rullestol er bare idiotisk.

Sorry @Malonis. Men dette er ikke trygt. Og hvordan skal Adrian plukke opp etter Lucy? Dere har en veldig fin og snill hund, absoutt. Men det er ikke noe galt med Lucy. Hun må bare gå tur med noen som kan håndtere en så stor hund

• Liker 2
Skrevet
PITTY skrev (19 timer siden):

Skjønner at han vil bevise for seg selv og omverdenen at rullestol ikke er noe hindring. NRK ønsker kanskje å bevise at de ikke er i kategorien rullestol-rasistisk. Men herregud, se nå den individuelle casen. En hest som det aldri vil kunne garanteres lar seg kontrollere i et gjerningsøyeblikk. Og der skal altså en ganske så lettvekter av et menneske i en rullestol ordne den saken. Det er vanskelig nok for et menneske på to stødige ben og en matchvekt på 80kg.

Jeg ser levende for meg et inferno av en situasjon der både rullestol og tenner går hurra meg rundt.

Samtidig har jo Adrian vist seg å være en av de absolutt flinkeste med å skape en god relasjon med hund, flott å se. Likevel. Risikoen blir for høy i hverdagen. Hvorfor kan man ikke nøye seg med å lufte og gå turer med hunden sammen? Håper de blir rådet til det, og innser det. Må man på død og liv reise til månen..?

Helt enig med alt du skriver. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper de dropper det med poeng og han Fredrik neste gang, at han bare sitter og noteter på den blokken sin. Det var virkelig kjedelig at de fokuserte på å "vinne" med poeng denne sesongen

• Liker 2
Skrevet

Og ikke noe om Kaja i siste episode

• Liker 1
Skrevet

Dårlig sesong. Jeg ville vite mer om hundene og eierne, men dette var bare tull. De kunne hatt dobbelt så mye interessant innhold hvis de droppet alt med Fredrik og poengene. Men håper alle hunder og eiere har det bra videre. Vi fikk ikke se noe som helst igrunn. Bare at alle hadde det bra på slutten. 

Og ikke noe egentrening eller hva de gjorde hjemme. Og hvordan det egentlig går? I de tidigere sesongene så filmet jo eierne mye hjemmefra. Men nå var det bare om poenger. Jeg er skuffet

• Liker 2
Skrevet

Nei, de trenger ikke droppe Fredrik,  men istedet for la han vise kompetansen sin i programmet.  Mannen er en virkelig god hundetrener,  bedre enn Maren tror jeg, spesielt på problematferd.  Men i denne sesongen kunne de nesten like godt ha valgt Kathrine Moholt liksom. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker også at han fikk en veldig rar rolle. Det er mulig han bidro mer enn vi ser, men det ser vi jo ikke 😛

Jeg har egentlig ikke noe mot poengene, men jeg savnet en forklaring på hva de legger i det. Hva er relasjon? Hvordan bygger man det? Hva er det de ser etter? Det tror jeg de aller, aller fleste hadde trengt.

Og så trives Basse fortsatt ❤️

• Liker 3
Skrevet

Synes det har vært lite fremgang for Anders med Bebi og Bo. Selv om det er bedre, er det tydelig at han fremdeles ikke har tålmodighet og mangler kontakt med hundene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen som vet hvordan det går med hundene pr idag? Regner med at de fleste har en IG konto.

Vi fikk jo igrunn ikke vite noe om Basse. Håper han er omplassert

Skrevet
MalloryK skrev (16 minutter siden):

Noen som vet hvordan det går med hundene pr idag? Regner med at de fleste har en IG konto.

Så du ikke hele siste episode??

Basse bor nå hos de og har hatt masse framskritt. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
MalloryK skrev (43 minutter siden):

Basse har IG-konto og er hos familien fortsatt. Regner med det kommer mer nå som serien er ferdig og de kan "avsløre" hvordan de har det i dag. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...