Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Disney Adult skrev (4 timer siden):

Hva med litt sunn fornuft? 

Bare se forskjellen på reaksjonen mellom eieren til Kaja og eieren til Bo når de er løse. Eieren til Kaja tar det veldig seriøst og skjønner hva konsekvensene kan være. Eieren til Bo derimot lar henne bare fortsette å løpe fritt til og med etter hun stopper opp for å spise. 

La du merke til forskjellene på reaksjonene til Marte? Når Kaja var løs, så sa hun at det var det verste som kunne skje. Men at eieren slapp løs Bo, så sa hun ingenting!

Skrevet
VisningsnavnPÅKREVD skrev (På 23.4.2025 den 16.16):

Veldig trist at skattepenger går til nok en sesong av dette programmet, som ikke er annet enn sirkus. 

Det finnes mer idiotisk bruk av skattepengene, som serien «Isak og koia». At det er mulig!

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Hulderen skrev (2 timer siden):

La du merke til forskjellene på reaksjonene til Marte? Når Kaja var løs, så sa hun at det var det verste som kunne skje. Men at eieren slapp løs Bo, så sa hun ingenting!

Dette er klippet og limet, vi får ikke se alt som blir sagt. To dager skal bli til 30 minutters tv.

Akkurat i casen med dachsene er det så mye å ta av at det hadde vært nok til et helt program. Greit at han er glad i hundene, men hundeholdet hans er direkte uforsvarlig.

• Liker 16
Skrevet
enkefru skrev (På 20.4.2025 den 9.03):

Han minnet meg om Knut-Arild Hareide 😂😂

Han og Kaia er alene verdt å se på for… 

Samme tenkte jeg og 🤭

• Hjerte 1
Skrevet

Ikke rart han med dachsene må massere magen dems for at de ska få bæsjet: de får jo ingen bevegelse og mosjon av å sitte i vogn🙄 Vondt å se hvordan han behandler dem: stenger dem ute når de har tissa på tissematta…Kler på dem tutu og tyll og fandens oldemor, og har null kontroll på dem eller forståelse for at man ikke slipper dem løs blant andre hunder (med problemer attpåtil). Blir bare helt oppgitt over hvor totalt kunnskapsløs han er!

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Vecky
Skrevet
Bymus skrev (10 timer siden):

Hvorfor velger folk Grand Danois? At man bare binder seg for 6-8 år? (ingen raser har lavere levealder)

Hvorfor velger noen Pomeranian eller Chihuahua? Eller Mops?
Det er smak og behag. Etter min mening; jo større hund jo bedre!😄 

I tillegg opplever jeg stort sett at større hunderaser er roligere enn de små. 

Skrevet
Vecky skrev (9 timer siden):

Hvorfor velger noen Pomeranian eller Chihuahua? Eller Mops?
Det er smak og behag. Etter min mening; jo større hund jo bedre!😄 

I tillegg opplever jeg stort sett at større hunderaser er roligere enn de små. 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen velger hverken de gigantiske eller de miniatyriske rasene, siden begge deler medfører en del helseproblemer. Skulle tro alle vil ha en frisk hund.

• Nyttig 2
Gjest Vecky
Skrevet
Gliffy skrev (55 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor noen velger hverken de gigantiske eller de miniatyriske rasene, siden begge deler medfører en del helseproblemer. Skulle tro alle vil ha en frisk hund.

Det er jeg enig i. Rent utseendemessig er Grand Danois drømmehund for min del, men jeg ville nok aldri kjøpt en. Både på grunn av helseproblemer og kort levetid. 

Mange velger hund ut fra hva man syns er “pent” og tar kanskje mindre hensyn til andre forhold. Ikke bare helse men hva hunden er “ment for” også. Tenker for eksempel på det paret for noen sesonger siden som hadde en presa canario som “kosehund”. 

Skrevet (endret)
Hulderen skrev (15 timer siden):

Det finnes mer idiotisk bruk av skattepengene, som serien «Isak og koia». At det er mulig!

Det er ikke poenget. Isak er med frivillig, i motsetning til hundene i dette programmet som diskuteres her. Han har vel heller ikke stor påvirkningskraft som hundetrener.

Endret av VisningsnavnPÅKREVD
  • Liker 1
Skrevet
MalloryK skrev (21 timer siden):

Virker som om mange av dere har misforstått denne tv-serien. Det er for at folk, og hundene, skal lære. Pluss det er underholding.

Dette er jo kjernen i problemet. Hva lærer egentlig folk og hunder av dette? Lærer man noe av å se et sirkusnummer med dyr?

• Liker 3
Skrevet
Maia70 skrev (På 19.4.2025 den 15.30):

Jeg har ikke sett på det siden første sesong da hun tvang en hund av en stor rase inn i en bil den ikke ville inn i, mest sannsynlig på grunn av leddproblemer. De sa den var "snobbete" fordi den foretrakk en Mercedes (som har førsteklasses dempere).
En annen hund tok hun rett ut i trafikken i Oslo, fordi den reagerte på biler. Det kalles "flooding". Det var mer også, jeg og mange andre her var mindre imponert. Sånt er vondt å se på.
Har det blitt noe bedre nå?

Tvilsomt, sesongen før denne var merkelig med bruk av aversiver, samt negativ forsterking og ros brukt samtidig.. orker ikke se på denne sesongen.

• Liker 2
Skrevet
Malonis skrev (På 21.4.2025 den 11.19):

Vit at Adrian som sitter i (rullestol) ble kjæreste med Ana som allerede hadde Lucy som da var 9 mnd. Målet til Andrian er å kunne bidra med å gå tur med Lucy. 

Forståelig at han ønsker det, men dessverre går hans egoisme på bekostning av hundens velferd. Slett ikke greit!

• Liker 2
Skrevet

VisningsnavnPÅKREVD, vær så snill!😔

• Liker 6
Skrevet
MalloryK skrev (14 minutter siden):

VisningsnavnPÅKREVD, vær så snill!😔

Jeg er så snill. 😊

Skrevet
VisningsnavnPÅKREVD skrev (1 time siden):

Det er ikke poenget. Isak er med frivillig, i motsetning til hundene i dette programmet som diskuteres her. Han har vel heller ikke stor påvirkningskraft som hundetrener.

Det er vel mest hundeeierne som diskuteres, og de er med frivillig. 

Forøvrig så var ikke graden av frivillighet jeg svarte på. Noen mente at programmet var feil bruk av skattepenger, mens jeg påpekte at nrk har prosjekt som er mye dårligere bruk av skattepenger, f.eks. «Isak og koia». 

• Liker 4
Skrevet

Hver episode er bare 30 minutter og viser vel bare highlight og glimt av det deltagerene gjør i løpet av et sånt kurs hos Maren.  Jeg er ganske sikker på at Maren må bruke mye tid på å mate inn informasjon med skje hos mange av deltagerne og at det kan være like greit å ikke vise alt for å beskytte alle parter... Det er jo også et realityprogram, ikke hundeskole på nrk. 

• Liker 18
Skrevet

Jeg liker Maren som trener, når det kommer til konkurranselydighet. Men jeg skulle ønske han «hundedommeren» var mer deltagene i treningen av disse hundene, eller mest av menneskene. Jeg syns de burde få mye klarere tilbakemeldinger. (Kanskje gjør de det utenom kamera). 

hun med puddelen er veldig flink, det er jo heller ikke hun som har skapt problemet i hunden. Hun har nok en mye større forståelse for trening enn de andre. 
han med dachsene er jo litt festlig, men helt på bærtur.. 

og han med Kaja må særiøst KLAPPE IGJEN. Han burde fått munnkurv! 
Han har så lyst til å be Kaja være stille, men han er jo like ille som hunden sin🤣 Kaja har ingen formening om hva nei/stille betyr, så eieren kan brøle så mye han vil, det hjelper uansett ikke. 
VÆRSÅSNILL !!

• Liker 10
Skrevet
Abida skrev (På 23.4.2025 den 9.08):

Hvorfor i alle verden nevner aldri Maren noe om hvor mye tur eller stimuli hundene får  ? Det burde være første bud ! Virker som mange av hundene ikke får det de trenger der. Hun burde også lagt vekt på hva hver enkelt hund trenger utfra rase.

Videre burde hovedfokus være på å oppdra/trene eierne.  Det er de som er problemet.  Istedenfor å gi hundene mer eller mindre tullete øvelser (sammen med en fullstendig inkompetent eier )

Skal man ha hund,må man være relativt naturlig autoritær, innstilt på at det er mye jobb hver dag,hele hundens liv. Man har egentlig et "evig barn". 

Jeg blir dessverre litt flau på Marens vegne. Hun mener muligens vel,men det skorter på kunnskapen.  Og programmet burde egentlig ikke vært laget . Det hadde derimot vært fantastisk med en dyktig hundetrener som skjønner hva hunder er og trenger.

Det skorter egentlig ikke på kunnskap hos Maren, så jeg lurer litt på om hun har fått veldig klare føringer for hva og hvordan. At det skal lages et gøyalt familieprogram, som familiene skal se på mens de koser seg med fredagstacoen. Veldig synd at nrk velger å ikke bruke Maren for det hun er verdt og kan, men heller som en godmodig, leende underholdningsfigur. 

• Liker 3
Skrevet
VisningsnavnPÅKREVD skrev (23 timer siden):

Tvilsomt, sesongen før denne var merkelig med bruk av aversiver, samt negativ forsterking og ros brukt samtidig.. orker ikke se på denne sesongen.

Tragisk. Men desensitivering med hunder under terskel blir det vel dårlig TV av, det blir i tilfelle langsom-TV med null action.

• Liker 1
Skrevet

Dette programmet er så useriøst. Deltakerne burde få klare, tydelige beskjeder på hva de skal og ikke skal gjøre. Maren fremstår uten kunnskap når hun bare står og ser på galskapen, og hun sier flere ganger at hun ikke vet hvordan hun skal håndtere ting. 

Vel, en måte ville vært å være tydelig på at ingen av hundene skal hilse. Og ha god avstand mellom ekvipasjene når de er samlet. Vekk med dårlig utstyr som halsbånd, grime (som er enda verre enn halsbånd!), vogn og tøysete klær. Sjekk alle hundene hos veterinær for smerter etc. og gi en innføring i hundens språk, og hvordan bruke belønningsbasert trening og hvorfor det er hensiktsmessig. Flere av disse eierne hadde hatt godt av å lære om motbetinging og desensitivisering. 

Jeg synes Maren flere ganger snakker om aggresivitet når hundene er usikre. Hundene bruker språket sitt for å vise dette. De bjeffer, trekker mot den andre hunden/menneskene de vil ha vekk. Maren burde vite hvordan man kan hjelpe disse hundene og ikke bli så usikker selv. Og så ler hun bak ryggen dems til kamera etterpå. 

Jeg skjønner at de ønsker å lage god tv, men det er uetisk å la det gå på bekostning av dyrene. Programmet hadde blitt enda bedre synes jeg om det var en god grunnlinje som ville være til hjelp for hundene, og ikke noe som gjør det ekstra vanskelig for dem. 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...