Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn, 5, NRK

MalloryK

Anbefalte innlegg

Sh999 skrev (På 23.4.2025 den 9.15):

Det burde faktisk være påbudt med enkelte tester for de som skal kjøpe seg hund. Ser i hver sesong i det programmet at det skorter veldig på evnene til hunde eierene når det gjelder hundehold. Mange oppdrar hundene som «små mennesker» og det er fælt å se på. Dyr skal være dyr, med deres instinkter og de trenger en tydelig leder som lar de få være en hund ! 

Ening med deg! har aldri hatt hund men klær på hunder? bare får de skal se fine ut nei. 

Endret av Catmom
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MalloryK skrev (På 21.4.2025 den 13.13):

Blir spennende å følge dere videre

Ja, blir spennende og se.  

Endret av Catmom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (På 21.4.2025 den 16.36):

Jeg har veldig sans for Fredrik Steen og hans treningsfilosofi.

Men, jeg er usikker på om jeg liker det nye konseptet med at det hele gjøres til en konkurranse. I mitt hode forsvinner hovedfokus i serien som er at eiere og hunder får et bedre samspill og blir kvitt problematferd. 

Hva er det forresten som skjer i NRK? Påskelabyrinten er blitt et tåpelig program med tullete spørsmål. Konseptet i Stjernekamp er forandret, og slett ikke til det bedre. Og nå dette programmet. 

Endret av Catmom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (På 21.4.2025 den 16.36):

Jeg har veldig sans for Fredrik Steen og hans treningsfilosofi.

Men, jeg er usikker på om jeg liker det nye konseptet med at det hele gjøres til en konkurranse. I mitt hode forsvinner hovedfokus i serien som er at eiere og hunder får et bedre samspill og blir kvitt problematferd. 

Hva er det forresten som skjer i NRK? Påskelabyrinten er blitt et tåpelig program med tullete spørsmål. Konseptet i Stjernekamp er forandret, og slett ikke til det bedre. Og nå dette programmet. 

Det å måle hvor man ligger an er jo bra når man skal forbedre seg i noe. Men det hadde jo ikke trengt å være en konkurranse.. 

skulle ønske de kunne forklart litt mer hva de legger i de kategoriene. Vanskelig å vite hvordan han egentlig har bedømt. Han presenteres jo som en veldig bra «hundedommer» men det er jo egentlig ikke en ting.. det må i så fall være de som dømmer på utstilling og de dømmer jo bare hunden og dens anatomi, bevegelser og utseende. Og så er det dommer innen ulike hundesporter men det er jo ikke det han holder på med heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaja vær så snill! Ny drikkelek

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (9 timer siden):

Det å måle hvor man ligger an er jo bra når man skal forbedre seg i noe. Men det hadde jo ikke trengt å være en konkurranse.. 

skulle ønske de kunne forklart litt mer hva de legger i de kategoriene. Vanskelig å vite hvordan han egentlig har bedømt. Han presenteres jo som en veldig bra «hundedommer» men det er jo egentlig ikke en ting.. det må i så fall være de som dømmer på utstilling og de dømmer jo bare hunden og dens anatomi, bevegelser og utseende. Og så er det dommer innen ulike hundesporter men det er jo ikke det han holder på med heller. 

Han er mere enn bare en dommer, han er også hundetrener. Han har jobbet mye med politihunder.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen mennesker burde ikke ha lov til å ha hund!! 
Bare trist å se hvordan noen mennesker greier å ødelegge i utgangspunktet friske og fine dyr 😢

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (2 timer siden):

Han er mere enn bare en dommer, han er også hundetrener. Han har jobbet mye med politihunder.

Ja, jeg vet han er kjempeflink, har sett mange av videoene hans og fått nyttige tips.
Er mer det at jeg ikke forstår hva «hundedommer» skal bety. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (1 time siden):

Ja, jeg vet han er kjempeflink, har sett mange av videoene hans og fått nyttige tips.
Er mer det at jeg ikke forstår hva «hundedommer» skal bety. 

Det er bla dømming under de testene som politihundene må gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (På 19.4.2025 den 14.33):

Ja, grand danoisen virker ihvertfall rolig.

Hvorfor velger folk Grand Danois? At man bare binder seg for 6-8 år? (ingen raser har lavere levealder)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo på programmet for å lære! Jeg heier på alle, både hunder og eierne

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (19 minutter siden):

De er jo på programmet for å lære!

Spørsmålet var hvorfor folk velger en hund med laveste levealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han Adrian virket så kjent. Han var aktiv på diskusjon.no før. Morsom kar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (1 time siden):

Han Adrian virket så kjent. Han var aktiv på diskusjon.no før. Morsom kar

Har han en bror som rapper? Han ligner så sykt på en fyr som kaller eller kalte seg Sama D

EDIT: sorry nå blander jeg deltagere. Han med dachsene er det som liger på rapperen.

Screen Shot 2025-04-25 at 15.33.25.png

Endret av Nutz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare for dumt.. Tenker på Anders med Bebi og Bo. Bursdagsfeiringen med klær og å slippe hunden LØS på en camp med andre aggressive/nervøse og utagerende hunder. Med null kontroll og ingen forståelse for at det kan være skadelig og gjøre problemene verre for de andre hundene. Fullt kaos.

Med en utagerende hund selv, så kjente jeg at det irriterte meg noe så grenseløst.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså... Hvor er hodet når du åpner døra helt vimsete, så den ene dachsen kan løpe ut og er løs på en plass hvor mange av hundene sliter med utagering mot andre hunder. Også er holdningen bare "oii, å nei, oops" , det kunne jo faktisk gått veldig galt. Hadde også hjertet i halsen når de ble filmet langs veien og hundene nesten løp i hjula på bilene, KORT INN BÅNDET!! 😱 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om mange av dere har misforstått denne tv-serien. Det er for at folk, og hundene, skal lære. Pluss det er underholding.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (8 minutter siden):

Virker som om mange av dere har misforstått denne tv-serien. Det er for at folk, og hundene, skal lære. Pluss det er underholding.

Hva med litt sunn fornuft? 

Bare se forskjellen på reaksjonen mellom eieren til Kaja og eieren til Bo når de er løse. Eieren til Kaja tar det veldig seriøst og skjønner hva konsekvensene kan være. Eieren til Bo derimot lar henne bare fortsette å løpe fritt til og med etter hun stopper opp for å spise. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malonis skrev (På 21.4.2025 den 11.19):

Vit at Adrian som sitter i (rullestol) ble kjæreste med Ana som allerede hadde Lucy som da var 9 mnd. Målet til Andrian er å kunne bidra med å gå tur med Lucy. 

Det er det jo selvsagt veldig stor forskjell på. Vet ikke om jeg var den eneste som ikke fikk det med meg i episode 1, men det er man jo sjelden. 

Godt at det kom frem i dagens episode. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...