Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Underholdende, det er det fortsatt. Opplysende, not so much.

Adrian og Lucy får den nest høyeste poengsum, og det mener jeg er fullt fortjent. Men i denne eksamenssituasjonen skal vel helst ikke dama til Adrian være med i heisen som en forsikring, eller? Relasjonen mellom Adrian og Lucy ser virkelig solid ut. Men det er flere men her..

Jeg håper for all del det ble brukt mye trening rundt Adrian og Lucy hva kommer til et NEI, korrigering, løse problemer etc. Det eneste som vi får se og lære er at alt alltid går bra så lenge du er flink og er i forkant av situasjonen. Eller som vi så på eksamen, at dama er med som en forsikring. Det går ikke nødvendigvis 100% på skinner det resterende livet til Lucy. Uforutsigbarheter kan inntreffe.

Man må evne å avbryte en handling fra en hunds side, dette er uhyre viktig for Adrian å ha militær presisjon på, du har ikke mange millisekunder på deg der. En trening på uforutsigbarheter bør vedlikeholdes både for Adrian og øvriges sikkerhet. Er ikke en toy puddel vi har med å gjøre her.

Hadde vært nyttig for seere å se en slik form for trening. Har de ikke hatt dette på agendaen i det hele tatt er det jo passe katastrofe. 

Synes også Maren kunne vært tøff nok til å fraråde prinsipielt en rullestolbruker å anskaffe en megahund som dette. Dette var nemlig en special case(siden de hadde Lucy fra før paret traff hverandre,,)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Lawyam
Skrevet
PITTY skrev (2 minutter siden):

Adrian og Lucy får den nest høyeste poengsum, og det mener jeg er fullt fortjent. Men i denne eksamenssituasjonen skal vel helst ikke dama til Adrian være med i heisen som en forsikring, eller? Relasjonen mellom Adrian og Lucy ser virkelig solid ut. Men det er flere men her..

Jeg håper for all del det ble brukt mye trening rundt Adrian og Lucy hva kommer til et NEI, korrigering, løse problemer etc. Det eneste som vi får se og lære er at alt alltid går bra så lenge du er flink og er i forkant av situasjonen. Eller som vi så på eksamen, at dama er med som en forsikring. Det går ikke nødvendigvis 100% på skinner det resterende livet til Lucy. Uforutsigbarheter kan inntreffe.

Man må evne å avbryte en handling fra en hunds side, dette er uhyre viktig for Adrian å ha militær presisjon på, du har ikke mange millisekunder på deg der. En trening på uforutsigbarheter bør vedlikeholdes både for Adrian og øvriges sikkerhet. Er ikke en toy puddel vi har med å gjøre her.

Hadde vært nyttig for seere å se en slik form for trening. Har de ikke hatt dette på agendaen i det hele tatt er det jo passe katastrofe. 

Synes også Maren kunne vært tøff nok til å fraråde prinsipielt en rullestolbruker å anskaffe en megahund som dette. Dette var nemlig en special case(siden de hadde Lucy fra før paret traff hverandre,,)

De er helt sikkert klar over disse tingene.

Årets mest underholdende tv-øyeblikk må jo han være han som lå langflat løpende etter den hvite hunden - det var litt av et syn - jeg klarer bare ikke å la være å le hver gang jeg tenker på det; jeg ler nå. 

Synes årets deltakerne var flinke og gleder meg til neste sesong.

Skrevet
Hensatt skrev (5 timer siden):

Synes det har vært lite fremgang for Anders med Bebi og Bo. Selv om det er bedre, er det tydelig at han fremdeles ikke har tålmodighet og mangler kontakt med hundene.

Anders er jo ikke i kontakt med seg selv engang.

Lawyam skrev (22 minutter siden):

De er helt sikkert klar over disse tingene.

Årets mest underholdende tv-øyeblikk må jo han være han som lå langflat løpende etter den hvite hunden - det var litt av et syn - jeg klarer bare ikke å la være å le hver gang jeg tenker på det; jeg ler nå. 

Synes årets deltakerne var flinke og gleder meg til neste sesong.

Vi har også ledd nye av det radarparet der. De langflate turene, Kaia som stikker av når Fredrik kommer og Kaia på fanget til far. Jeg får både muppet show og sesam stasjon vibber av Kaja 😂

• Liker 8
Skrevet

Jeg er veldig glad for at det gikk bedre for Basse og at de overtok han. Kathrine er flink. Med det sagt så ville jeg aldri klart å slappe av rundt Basse og stolt på han. 

Man så godt på god morgen norge at han har noen issues enda.

Jeg hadde vært konstant bekymret når datteren hadde med venner hjem feks. 

Folk kan ikke gå rundt med ost på seg til enhver tid heller. 

• Liker 3
Skrevet

Anders har fortsatt ikke lært at han må ha kontroll på hundene. Han lar dem stikke av når det kommer folk på besøk. De har lært å ikke jage etter biler, men passeringer gikk bra. Anders har lært noe, men han ødela hele det inntrykket ved siste filmsnutt, siden han fortsatt plasserer hundene i den babyvogna!

• Liker 5
Skrevet

Anders var en lost case, han lærte veldig lite i løpet av sesongen. Han er så fast i egen tankegang at jeg blir helt matt. 
Veldig fint å se hvor glad han er i hundene, men der stopper det for min del. Dette er en jaktrase og han triller dem rundt i barnevogn. Håper han heller går for ordentlig "bebi" neste gang, for hund er ikke for denne mannen.

Adrian og Lucy fikk meg nesten til å felle noen tårer i siste episode. Adrian var motivert og jobbet godt og fikk resultater deretter. Kjempebra jobbet av hele familien!

Eieren til Basse gjorde også en kjempejobb, men det var tydelig fra første episode at hun var den "flinkeste" når det kom til hundetrening. All respekt til den jobben hun har gjort og sikkert fortsetter å gjøre med begge hundene!
Jeg har selv en hund med samme utfordringer som Basse og kjente pulsen stige i flere scener de viste på TV, men så lenge de vet hva de har, går nok dette bra.

Resten var litt sånn blah for meg denne sesongen.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Duff skrev (6 timer siden):

Anders er jo ikke i kontakt med seg selv engang.

😂

Godt poeng! :ler:

• Liker 3
Skrevet
MalloryK skrev (20 timer siden):

Og ikke noe om Kaja i siste episode

Hun hadde eksamen i forrige episode og de andre nå

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja men Kaja og eieren hadde nesten ikke noe i siste episode. De var jo favorittene våre. Håper de har det bra

Skrevet
MalloryK skrev (1 time siden):

Ja men Kaja og eieren hadde nesten ikke noe i siste episode. De var jo favorittene våre. Håper de har det bra

Eksamen ble delt opp i to episoder, så noen av deltagerne i første og resten i den andre.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
PITTY skrev (15 timer siden):

Tenker at Adrian og kjæresten ikke burde bo i blokk i den situasjonen de er i med en gigantisk hund og han i rullestol. Det så ut som de også hadde en Golden Retriever i et av klippene? Om de hadde bodd i et rekkehus eller enebolig på ett plan i et landlig område kunne de spart seg for endel stress, tror jeg. Særlig når han absolutt vil gjøre det samme med hunden som kjæresten.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Piggsopp skrev (13 minutter siden):

Tenker at Adrian og kjæresten ikke burde bo i blokk i den situasjonen de er i med en gigantisk hund og han i rullestol. Det så ut som de også hadde en Golden Retriever i et av klippene? Om de hadde bodd i et rekkehus eller enebolig på ett plan i et landlig område kunne de spart seg for endel stress, tror jeg. Særlig når han absolutt vil gjøre det samme med hunden som kjæresten.

I overkant ambisiøst dette ja. Får selvsagt håpe det går bra, og Adrian viste seg som flink også. Men hvis det glipper, kanskje opp til flere ganger, og naboer begynner å bli passe skeptiske til hele  greia. Da kan det lett bli en tlf. til mattilsyn eller politi.

Det finnes en regulert lovgivning i hundeloven som illustrerer i hvilken grad du skal ha kontroll på hund. Denne komboen med rullestol vs hest kommer ikke bra ut innunder dette kravet..

Fra det isolerte perspektivet(lovmessigheten) er det all grunn til kritikk av NRK. 

Endret av PITTY
  • Liker 1
Skrevet
Piggsopp skrev (3 timer siden):

Det så ut som de også hadde en Golden Retriever i et av klippene? 

La også merke til den hunden inne hos dem, men var ikke det en av de andre hundene som de trente på å møte ute? Jeg tenkte den kanskje tilhørte noen venner. 

• Liker 2
Skrevet
Snipa skrev (21 minutter siden):

La også merke til den hunden inne hos dem, men var ikke det en av de andre hundene som de trente på å møte ute? Jeg tenkte den kanskje tilhørte noen venner. 

Får håpe det. 😅 Jeg tenkte at det muligens var en servicehund som hjelper dem hjemme.

• Liker 1
Skrevet

Hva med at Anders drev og dro/rykket i båndet til Bebi (tror jeg det var) under eksamen når han ville at hun skulle sitte fordi det kom en bil eller noe sånt (ett rykk hver gang han sa "sitt", og det ble en del ganger..). Jeg så også at flere ganger når Adrian holdt i båndet til Lucy mens han rullet rullestolen, så fikk han dratt i grimen hennes - Det kan umulig være noe behagelig for henne.

Synes denne sesongen har vært veldig "oppstykket", lite flyt og veldig lite faktisk trening og "opprydding" i dårlige treningsvaner (særlig med tanke på de utfordringene mange har). Tenker på da for eksempel bruk av flexi bånd og gjentagende kommandoer (det er noe alvorlig MAS hos flere av deltakerne).. Men kanskje jeg bare forventer for mye av et underholdningsprogram..

• Liker 2
Gjest Yvonne
Skrevet

Det står at Ana og Adrian har kjøpt hus sammen i den linken over her. Sikkert lettere det.

Skrevet

Synes også sesongen har gått for kjapt, og at hundetreningen blir for overfladisk. Skjønner at det skal være et underholdningsprogram, men likevel. Kaja og Marius var helt nydelige, og alle ble vel imponert over eieren til Basse. Skulle gjerne sett mye mer av hundene og treningen generelt.

Hva som var poenget med han dommeren, og hvorfor disse poengene og prat om poengene fikk så stor plass i serien, forstår jeg ikke. Jeg synes det var helt uvesentlig. Håper de dropper det til neste sesong, og at vi får følge hundene tettere, og spesielt at vi får se mye mer trening hjemme. 

• Liker 4
Skrevet
Undrende123 skrev (På 25.5.2025 den 10.39):

Synes også sesongen har gått for kjapt, og at hundetreningen blir for overfladisk. Skjønner at det skal være et underholdningsprogram, men likevel. Kaja og Marius var helt nydelige, og alle ble vel imponert over eieren til Basse. Skulle gjerne sett mye mer av hundene og treningen generelt.

Hva som var poenget med han dommeren, og hvorfor disse poengene og prat om poengene fikk så stor plass i serien, forstår jeg ikke. Jeg synes det var helt uvesentlig. Håper de dropper det til neste sesong, og at vi får følge hundene tettere, og spesielt at vi får se mye mer trening hjemme. 

Jeg synes egentlig dette med poeng var good. Jeg savnet vel heller info om hva de la i de forskjellige parameterne på score-lista.

Grunnen til dette er nettopp at vi får se altfor lite av treningsmetode og statistikken fra deltagernes side. Programmet er jo til syvende og sist klippet i fillebiter. Troverdigheten til total score i siste episode? Vet ikke jeg. Mange har nok tatt Marius og Kaja til sitt bryst, men en score på høyde med de beste? Nei, den tror jeg ikke noe på.

Jumboplassen er ikke tvilsom, det er den enkleste konkluderingen. Når hundene fortsatt går i kjoler og en eksamen som består av gjentagende "sitt-sitt-sitt-sitt", uten at det skjer en dritt. Lurer forresten på hva disse bebisene skal ha på seg til jul..🤣

• Liker 2
Skrevet
PITTY skrev (56 minutter siden):

Jumboplassen er ikke tvilsom, det er den enkleste konkluderingen. Når hundene fortsatt går i kjoler og en eksamen som består av gjentagende "sitt-sitt-sitt-sitt", uten at det skjer en dritt. 

Ene dachsen stakk jo også av da eier åpnet døren for kamerateamet i siste episode. Alt i alt svært liten progresjon for den ekvipasjen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...