Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn, 5, NRK

MalloryK

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

os Maxilla skrev (På 19.4.2025 den 18.29):

Huff, vet ikke om det er pms-en som tar meg eller om disse deltakerne er mye verre enn vanlig. Flere av dem virker jo HELT sløkket :lete:

Stakkars Bebi og Bo. Hvordan de lyste opp med en gang de fikk trene litt med Maren! Håper ikke oppdretteren ser på, jeg hadde fått helt vondt i magen. Han har ikke greid å gjøre dem stuerene engang, og "løser det" med å låse stakkaren ute. Hunden hadde jo tisset på matta han hadde lagt frem, hva var den matta til da??

Han som løp rundt og ropte "vær så snill vær så snill" føltes som en absurd sketsj. Og han som sitter i rullestol og gikk for den største mulige hunden for å bevise noe... Kjenner jeg blir lei meg av at hvem som helst helt ukritisk bare kan gå ut og hente seg hvilken som helst hund. 

Vit at Adrian som sitter i (rullestol) ble kjæreste med Ana som allerede hadde Lucy som da var 9 mnd. Målet til Andrian er å kunne bidra med å gå tur med Lucy. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malonis skrev (1 time siden):

Vit at Adrian som sitter i (rullestol) ble kjæreste med Ana som allerede hadde Lucy som da var 9 mnd. Målet til Andrian er å kunne bidra med å gå tur med Lucy. 

Blir spennende å følge dere videre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig sans for Fredrik Steen og hans treningsfilosofi.

Men, jeg er usikker på om jeg liker det nye konseptet med at det hele gjøres til en konkurranse. I mitt hode forsvinner hovedfokus i serien som er at eiere og hunder får et bedre samspill og blir kvitt problematferd. 

Hva er det forresten som skjer i NRK? Påskelabyrinten er blitt et tåpelig program med tullete spørsmål. Konseptet i Stjernekamp er forandret, og slett ikke til det bedre. Og nå dette programmet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (På 21.4.2025 den 16.36):

Men, jeg er usikker på om jeg liker det nye konseptet med at det hele gjøres til en konkurranse. I mitt hode forsvinner hovedfokus i serien som er at eiere og hunder får et bedre samspill og blir kvitt problematferd. 

Jeg er enig i dette og når de først har det med, burde de lagt vekt å at de ikke trenger å sammenligne seg med de andre, men ha som mål å forbedre sin egen poengsum. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men han med dachsene. Han virker veldig snill, men har han noen gang vært med hunder før? Han fortjener noe rumpespark, de er ikke babyer liksom!

Og "vær så snill Kaia", haha han er søt da. Jeg må innrømme, jeg sier det samme til hundene mine når de tuller seg. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (46 minutter siden):

Men han med dachsene. Han virker veldig snill, men har han noen gang vært med hunder før? Han fortjener noe rumpespark, de er ikke babyer liksom!

Og "vær så snill Kaia", haha han er søt da. Jeg må innrømme, jeg sier det samme til hundene mine når de tuller seg. 

Hehe, jeg har ikke hund, men jeg sier det samme til minstemann :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle verden nevner aldri Maren noe om hvor mye tur eller stimuli hundene får  ? Det burde være første bud ! Virker som mange av hundene ikke får det de trenger der. Hun burde også lagt vekt på hva hver enkelt hund trenger utfra rase.

Videre burde hovedfokus være på å oppdra/trene eierne.  Det er de som er problemet.  Istedenfor å gi hundene mer eller mindre tullete øvelser (sammen med en fullstendig inkompetent eier )

Skal man ha hund,må man være relativt naturlig autoritær, innstilt på at det er mye jobb hver dag,hele hundens liv. Man har egentlig et "evig barn". 

Jeg blir dessverre litt flau på Marens vegne. Hun mener muligens vel,men det skorter på kunnskapen.  Og programmet burde egentlig ikke vært laget . Det hadde derimot vært fantastisk med en dyktig hundetrener som skjønner hva hunder er og trenger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde faktisk være påbudt med enkelte tester for de som skal kjøpe seg hund. Ser i hver sesong i det programmet at det skorter veldig på evnene til hunde eierene når det gjelder hundehold. Mange oppdrar hundene som «små mennesker» og det er fælt å se på. Dyr skal være dyr, med deres instinkter og de trenger en tydelig leder som lar de få være en hund ! 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (2 minutter siden):

Det burde faktisk være påbudt med enkelte tester for de som skal kjøpe seg hund. Ser i hver sesong i det programmet at det skorter veldig på evnene til hunde eierene når det gjelder hundehold. Mange oppdrar hundene som «små mennesker» og det er fælt å se på. Dyr skal være dyr, med deres instinkter og de trenger en tydelig leder som lar de få være en hund ! 

Vær så snill, gå vekk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel aldri lykkes med å dressere noen av disse hundene, så her burde man til slutt komme inn og anbefale avlivning som alternativt. Det blir et langt liv løpende bak en slik hund. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MalloryK skrev (14 minutter siden):

Vær så snill, gå vekk!!

Følte du deg truffet? Hunder skal stimuleres og trenes fysisk og mentalt. Mener du at alle hundeeierene i det programmet gjør det? Hund er ikke bare kos. Det kreves mye arbeid. Hvis ikke en greier det, får man en potensielt farlig hund. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (11 minutter siden):

Følte du deg truffet? Hunder skal stimuleres og trenes fysisk og mentalt. Mener du at alle hundeeierene i det programmet gjør det? Hund er ikke bare kos. Det kreves mye arbeid. Hvis ikke en greier det, får man en potensielt farlig hund. 

Herregud Kaia, visste ikke at du var på KG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (30 minutter siden):

Det er i utgangspunktet ikke dumt, men vanskelig å følge opp. 

Jeg bor i utlandet og her må førstegangshundeeiere og de som adopterer hund fra utlandet ta en hundeførertest innen 18 månder etter at hunden er anskaffet. Da er det en ganske lang liste med krav til fører og hund som de tester.  Siden hunder her må registreres i et register og man betaler hundeskatt, så har man en oversikt over hundeeiere og hunder, men det er jo vanskelig å følge opp. Og jeg er egentlig usikker på om det finnes noen konsekvens for å drite i å ta testen, for å si det sånn. MEN akkurat dette testkravet gjør kanskje at noen potensielle hundeeiere lar være å skaffe seg den hunden i utgangspunktet, det er lov å håpe. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
os Maxilla skrev (På 19.4.2025 den 18.29):

Huff, vet ikke om det er pms-en som tar meg eller om disse deltakerne er mye verre enn vanlig. Flere av dem virker jo HELT sløkket :lete:

Stakkars Bebi og Bo. Hvordan de lyste opp med en gang de fikk trene litt med Maren! Håper ikke oppdretteren ser på, jeg hadde fått helt vondt i magen. Han har ikke greid å gjøre dem stuerene engang, og "løser det" med å låse stakkaren ute. Hunden hadde jo tisset på matta han hadde lagt frem, hva var den matta til da??

Han som løp rundt og ropte "vær så snill vær så snill" føltes som en absurd sketsj. Og han som sitter i rullestol og gikk for den største mulige hunden for å bevise noe... Kjenner jeg blir lei meg av at hvem som helst helt ukritisk bare kan gå ut og hente seg hvilken som helst hund. 

Har en mistanke om at han har fått noen dårlige råd fra typ "onkel Torkel som har hatt hund i 30 år og derfor kan alt om hunder". Mange hundeeiere gjør dumme ting på grunn av det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saft og vann skrev (7 timer siden):

Jeg er enig i dette og når de først har det med, burde de lagt vekt å at de ikke trenger å sammenligne seg med de andre, men ha som mål å forbedre sin egen poengsum. 

Enig. Jeg satt bare og ventet på at dommeren skulle si: Husk at dere kjemper mot dere selv, ikke mot de andre.

Mye er alt nevnt. I tillegg reagerer jeg veldig på at dacksene blir påkledd klær. Hundedekken mot kulde eller nedbør er selvsagt helt ok. Men å kle på dem pynt og tyll er direkte dyreplageri!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist at skattepenger går til nok en sesong av dette programmet, som ikke er annet enn sirkus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harlekin skrev (På 23.4.2025 den 8.49):

Hehe, jeg har ikke hund, men jeg sier det samme til minstemann :fnise:

Jeg til katten min😹

Endret av Catmom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...