Gå til innhold

Hjemmelagde invitasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan lage invitasjonene selv? Jeg begynte så bra i planleggingen og hadde masse ideér til alt mulig, og har fått laget mye allerede, men det stoppet litt opp med innbydelsene!

Fant mye fint papir i bokhandelen..men det var dyrt!!

Noen gode tips? (har ikke funnet så mye på nettet heller..) :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lagde våre - veldig enkelt på foto print papir.

Delte et A4 ark i to og fant konvolutter i sølv som passet til den størrelsen ark.

Se på hjemmesiden vår. http://devoted.to/randel

Mrk! Den er ikke helt oppdattert, fikk plutserlig endel plassmangel - derfor er det litt mangler der...

Jobber med saken!

Lykke til og gratulerer med valg av brudgom!

Skrevet

Det jeg har tenkt til, og som jeg vet andre har gjort, er å lage til et enkelt kort i ett eller annet papir, og bruke dataen til å printe ut et kjempe fint bilde av oss da vi først ble i sammen, og det skal jeg ha inn i kortet. Jeg liker veldig godt å pusle med ting og lage ting med hendene, så jeg vurderer sterkt å lage papiret selv i tillegg. Det høres veldig gøy ut.

Enten burker jeg dataen til å printe ut skrift også, eller så skriver jeg selv hvis det ikke blir for mange. :wink:

Skrevet

Jeg limte et nesten hvitt ark, hvor jeg hadde trykt teksten til innbydelsen, på et blått, håndlaget ark. Så brette jeg det blå arket rundt det hvite, og "limte" dem sammen med lakk, og brukte stempelet til min oldefar som segl. På det blå arket hadde jeg skrevet Innbydelse, med kalligrafipenn.

Innbydelsene la jeg i konvolutt av samme kvalitet som det blå arket, men fargen var nesten hvit. Her og brukte jeg lakk og segl for å lukke, fargen på lakken var nesten helt lik fargen på konvolutten.

Papiret kjøpte jeg på Norway design.

Har fått positive tilbakemeldinger! :D

Skrevet

Tusen takk for kjempeflotte tips! :D

Har veldig lyst å lage noe selv...så jeg får lete litt til da etter passende papir! (burde jo ikke være så vanskelig, men det er langt til nærmeste by med litt mer utvalg enn det er her!! vi får se...)

Skrevet

Vi skal lage papir selv som på en måte danner konvolutten. På forsiden skal vi ha pressete vårblomster inne i papiret slik at en ser den bare helt svakt. Så kommer vi til å lage invitasjon på et eget ark inne i det hjemmelagde papiret. Var dette forståelig?

Vi skal ha så masse med i invitasjonen så vi har valgt å gjøre det på denne måten. Med 'vanlige invitasjoner' som kan kjøpes i butikken, så ville vi ikke få med all info som vi ville. :-?

Lykke til med planleggingen! Det er skikkelig moro!

KLem fra Magnhild

Skrevet

Jeg brukte beige A4 ark som ble delt i to. Selve invitasjonen var skrevet på "frostete" og så vidt gjennomsiktige ark (finnes i blokk i A3 format). Dette ble limt på det beige arket. Under arket der invitasjonen var skrevet (det transparente arket) limte jeg et lite hjerte som var revet ut i rødt ganske mykt papir (fikk litt grove kanter).

Alt kan med letthet gjøres på PC med vanlig printer.

Kaiser

Skrevet

Her kan du se hva slags invitasjoner vi hadde:

http://www.kvinneguiden.no/bryllup/inspira.../kristink.shtml

De var laget ut av egen fantasi, og ble faktisk ikke så dyre heller.

Forøvrig må jeg legge til at disse brente kantene du ser var et tema i hele bryllupet vårt og vi hadde slike kanter på alle sanghefter, bordkort o.s.v.

Skrevet

Jeg holder på å lage invitasjoner nå.....Vi kjøpte fine lilla A4-ark (ikke sånn skjærende) som vi delte i to. Deretter bretta vi dem to ganger slik at vi fikk midten og to "klaffer". På midtpartiet limte vi grått papir som vi hadde printa ut invitasjonen på.

Jeg valgte å rive papiret rett rundt der skriften var istedet for å klippe. Det ble stiligere. De er ikke så ulike invitasjonene til Augustbrud02 forresten.

Så forsegler vi dem med gull lakkstang og segl med hjerte på. Navn og adresse på mottaker står på framsiden sammen med "Invitasjon" med gullskrift og gullstempel med to ringer med bånd rundt.

Skrevet

Jeg holder på å lage invitasjoner nå.....Vi kjøpte fine lilla A4-ark (ikke sånn skjærende) som vi delte i to. Deretter bretta vi dem to ganger slik at vi fikk midten og to "klaffer". På midtpartiet limte vi grått papir som vi hadde printa ut invitasjonen på.

Jeg valgte å rive papiret rett rundt der skriften var istedet for å klippe. Det ble stiligere. De er ikke så ulike invitasjonene til Augustbrud02 forresten.

Så forsegler vi dem med gull lakkstang og segl med hjerte på. Navn og adresse på mottaker står på framsiden sammen med "Invitasjon" med gullskrift og gullstempel med to ringer med bånd rundt.

Uh....det var litt vanskelig å beskrive....

Skrevet

ooops...hva skjedde? ble litt mange innlegg her gitt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...