AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Del Skrevet 19. april Jeg må ta opp noe som irriterer meg her. Er det flere som opplever at kunder, og da spesielt de av utenlandsk opprinnelse møter opp for å kjøpe en vare man selger via Finn, for å så ønske å betale kontant? Jeg synes det blir direkte ubehagelig å si nei, når jeg står der ansikt til ansikt med en som insisterer på å betale kontant. Så har sluttet å svare de som ønsker å møtes i forbindelse med kjøp via Finn, noe som er synd. Flere som har opplevd det samme? Anonymkode: 672a5...335 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #2 Del Skrevet 19. april Skriver alltid at jeg ønsker betaling via vipps for å slippe dette. Anonymkode: 0bce0...e88 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Del Skrevet 19. april Hvorfor tar du ikke kontanter? Anonymkode: 07a2d...66a 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #4 Del Skrevet 19. april Eg har ikke Vipps og betaler kontant eller til kontonr. Eg seier jo ifrå på forhand da, slik at folk kan stryke meg av lista viss dei må ha Vipps. Anonymkode: 3f144...218 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 19. april #5 Del Skrevet 19. april kontanter er et lovlig betalingsmiddel så sært å ikke ta imot det.. 18 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #6 Del Skrevet 19. april Jeg hadde forstått problemstillingen dersom noen skulle betale en vare til flere titalls tusen med kontanter. Er det snakk om noen hundrelapper eller et par tusen, skjønner jeg ikke problemet. Anonymkode: 5fe83...cbb 9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #7 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde forstått problemstillingen dersom noen skulle betale en vare til flere titalls tusen med kontanter. Er det snakk om noen hundrelapper eller et par tusen, skjønner jeg ikke problemet. Anonymkode: 5fe83...cbb Ja, det er jo litt sært å insistere på å betale kontant for ein bil liksom... Anonymkode: 3f144...218 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #8 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja, det er jo litt sært å insistere på å betale kontant for ein bil liksom... Anonymkode: 3f144...218 Mamma kjøpte bil kontant 😅 Anonymkode: c44f0...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #9 Del Skrevet 19. april Kommer an på summen. Småting kan jeg alltids ta cash. Men er det varer som koster en del vil jeg ikke ha så mye penger liggende, jeg vil heller ikke måtte stå og vurdere om pengene er ekte. Har ikke noen fast sum akkurat, men vipper det tusenlappen blir jeg uinteressert i cash. Gyldige betalingsmidler gjelder ved kjøp i butikk, det er ingen som kan tvinge meg til å ta imot cash. Da kan jeg forebeholde meg retten til å velge en annen kjøper. Det er bare styr å bygge opp masse kontanter siden jeg aldri betaler med det, og jeg har en passelig stor «beredskapsbeholdning» av cash fra før som er gjemt. Hvis det er snakk om mange tusen er man også indirekte med på å tilrettelegge for hvitvasking av penger. Alle som har ulovlige penger trenger å få omsatt de på et uregistrert sted. Da er jo å kjøpe seg smådyre ting på finn en kjekk måte å gjøre det på. Anonymkode: 0f6e2...360 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #10 Del Skrevet 19. april monican94 skrev (4 timer siden): kontanter er et lovlig betalingsmiddel så sært å ikke ta imot det.. Lovlig eller ikke er vel uvesentlig. Strengt tatt lovlig å betale både i kameler, reinsdyr, og piggdekk også om man vil.... Få som ønsker det av den grunn. Anonymkode: e4fbd...31d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #11 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lovlig eller ikke er vel uvesentlig. Strengt tatt lovlig å betale både i kameler, reinsdyr, og piggdekk også om man vil.... Få som ønsker det av den grunn. Anonymkode: e4fbd...31d Du har åpenbart misforstått/vil misforstå betegnelsen. Anonymkode: 7b498...9b1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #12 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da kan jeg forebeholde meg retten til å velge en annen kjøper. Ikke hvis du har akseptert kjøpet uten ditt forbehold. Anonymkode: 7b498...9b1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #13 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du har åpenbart misforstått/vil misforstå betegnelsen. Anonymkode: 7b498...9b1 Betegnelse du leter etter er nok at krona er et "tvunget betalingsmiddel". Noe som ikke gjelder ved salg til fremmede over dørstokken. Anonymkode: e4fbd...31d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 19. april #14 Del Skrevet 19. april Næringsdrivende har plikt til å ta imot kontanter fra forbrukere. Mellom privatpersoner regner jeg med det er avtalefrihet, og det kan avtales hva som skal benyttes som betalingsmiddel. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #15 Del Skrevet 19. april TBL12 skrev (4 minutter siden): Næringsdrivende har plikt til å ta imot kontanter fra forbrukere. Kun ved fast fysisk utsalgssted. Anonymkode: e4fbd...31d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #16 Del Skrevet 19. april Eh, da bare tar jeg imot kontantene? Her skjønner jeg faktisk ikke hva du mener. Anonymkode: 1c11e...b98 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #17 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg må ta opp noe som irriterer meg her. Er det flere som opplever at kunder, og da spesielt de av utenlandsk opprinnelse møter opp for å kjøpe en vare man selger via Finn, for å så ønske å betale kontant? Jeg synes det blir direkte ubehagelig å si nei, når jeg står der ansikt til ansikt med en som insisterer på å betale kontant. Så har sluttet å svare de som ønsker å møtes i forbindelse med kjøp via Finn, noe som er synd. Flere som har opplevd det samme? Anonymkode: 672a5...335 Mange utlendinger har for eksempel ikke norsk personnummer og dermed får de ikke bankkort, uten bankkort får de ikke vipps. En problemstilling. En annen er at de gjerne ikke ønsker å bruke Vipps. Jeg har og vært med på mennesker som er etnisk norske som kommer med kontanter. Synes det er litt rart, men kontanter er gangbar mynt og kan ikke nektes. Anonymkode: 68601...bfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #18 Del Skrevet 19. april Hva er galt med kontanter? Jeg bruker kontanter. Er verken utlending eller gammel. Anonymkode: 3ce75...1b2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #19 Del Skrevet 19. april monican94 skrev (5 timer siden): kontanter er et lovlig betalingsmiddel så sært å ikke ta imot det.. Man bestemmer helt og holdent selv som privatperson. Jeg regner med at trådstarter ikke sikter til næringsdrivende som annonserer på Finn, men nettopp til privatpersoner. Jeg selger sjelden ting på Finn, men når jeg gjør det er jeg absolutt IKKE interessert i å håndtere ekle kontanter. Anonymkode: b62a8...777 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #20 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva er galt med kontanter? Jeg bruker kontanter. Er verken utlending eller gammel. Anonymkode: 3ce75...1b2 Fordi man foretrekker vipps og foretrekker å få pengene på konto fremfor å måtte sette dem inn på egenhånd? Anonymkode: 672a5...335 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå