AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Skrevet 19. april Lang historie, men prøve å gjøre den kort. Ei venninne som tidligere har oppført seg illojal på mange måter, har også mange manipulerende trekk. Vel, ..hun spør veldig mye om jeg skal på fjelltur i påsken, og hun ber meg om.å si ifra om jeg skal på tur Jeg synes det er vanskelig for faktum er at jeg har ikke lyst til å ha henne med. Jeg reiser på fjelltur i morgen . Hva skal jeg si? Anonymkode: a0c51...0b1
AnonymBruker Skrevet 19. april #2 Skrevet 19. april Ikke si noe til henne, evt skriv "jepp, det ble tur", når du er vel fremme. Jeg har også vært utsatt for sånne folk som sier si fra hvis du skal på tur/kino/konsert eller hva det måtte være. Det er litt kinkig når man faktisk helst vil reise alene. Og selv hvis man sier at nå skal man på tur, så kommer det ofte ååå kan vi ikke ta det neste helg isteden, osv. En del folk tror at alle er som dem, at man heller vil utsette eller avlyse enn å reise alene. Anonymkode: 08953...8be 4
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Skrevet 19. april Jeg ville ha tatt en løgn, og sagt at jeg ikke har planer om å gå fjelltur i påsken. Så lenge du ikke dokumenterer det, så vil hun heller ikke finne ut av det. Anonymkode: a09f6...289 4
AnonymBruker Skrevet 19. april #4 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Lang historie, men prøve å gjøre den kort. Ei venninne som tidligere har oppført seg illojal på mange måter, har også mange manipulerende trekk. Vel, ..hun spør veldig mye om jeg skal på fjelltur i påsken, og hun ber meg om.å si ifra om jeg skal på tur Jeg synes det er vanskelig for faktum er at jeg har ikke lyst til å ha henne med. Jeg reiser på fjelltur i morgen . Hva skal jeg si? Anonymkode: a0c51...0b1 Ikke si noe før hun evt spør. Da sier du at du er på tur med Per, Pål og Espen. Reiser du alene og hun spør hvorfor du ikke sa i fra, sier du at du trenger alenetid. En date du kan dikte opp? Anonymkode: 686f4...65e 4
AnonymBruker Skrevet 19. april #5 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg ville ha tatt en løgn, og sagt at jeg ikke har planer om å gå fjelltur i påsken. Så lenge du ikke dokumenterer det, så vil hun heller ikke finne ut av det. Anonymkode: a09f6...289 problemet er at jeg liker å dokumentere naturbilder fra turer. egentlig så bør hun ikke bli sur fordi flere ganger der vi har forsøkt å planlegge turer har hun meldt avbud samme morgen som vi skulle reise, da alltid pga skader og sykdom. Ene gangen viste det seg at hun heller traff han hun datet istedetfor Anonymkode: a0c51...0b1
AnonymBruker Skrevet 19. april #6 Skrevet 19. april Kan du ikke bare si at du foretrekker å gå tur alene? Anonymkode: b7972...840 6
AnonymBruker Skrevet 19. april #7 Skrevet 19. april Da sier du bare hvis hun spør at det ble en spontantur og du rakk ikke spørre. Lov å ta en hvit løgn til den type menneske. DOkumenter og kos deg på tur du! Anonymkode: ddc3d...017 5
AnonymBruker Skrevet 19. april #8 Skrevet 19. april Hvis du ikke har lyst til å ha henne med svarer du at det ikke passer hvis hun spør om å bli med. Eller at du har lyst til å være alene. Det blir bare drama hvis du lyver. Anonymkode: 590e1...219 3
AnonymBruker Skrevet 19. april #9 Skrevet 19. april Bare svar ærlig. Jeg hadde behov for å dra en tur alene. Anonymkode: 2eaa4...269 6
Lupiner Skrevet 19. april #10 Skrevet 19. april Skal du på tur alene, eller med andre? Det enkleste er å si det som det er men på en spiselig måte. "Jeg tar denne turen selv, vi kan legge planer en annen gang". 3
AnonymBruker Skrevet 19. april #11 Skrevet 19. april Lupiner skrev (Akkurat nå): Skal du på tur alene, eller med andre? Det enkleste er å si det som det er men på en spiselig måte. "Jeg tar denne turen selv, vi kan legge planer en annen gang". Men da vil maset fortsette, helt garantert. Ærlighet varer lengre enn å finne på unnskyldninger eller si vi får ta det en annen gang. Jeg har lang erfaring med dette som asosial, jeg ble ikke respektert så lenge jeg bare fant på grunner til å slippe eller hintet til at vi kan gjøre noe sammen siden. Anonymkode: 08953...8be
Lupiner Skrevet 19. april #12 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men da vil maset fortsette, helt garantert. Ærlighet varer lengre enn å finne på unnskyldninger eller si vi får ta det en annen gang. Jeg har lang erfaring med dette som asosial, jeg ble ikke respektert så lenge jeg bare fant på grunner til å slippe eller hintet til at vi kan gjøre noe sammen siden. Anonymkode: 08953...8be Man kan si at vi kan legge planer en annen gang dersom det er ønske om å faktisk gjøre det. Hvis TS ikke har ønske om det må hun si noe annet. Forstod det på hovedinnlegget at det var snakk om tur i denne påsken. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april #13 Skrevet 19. april Skal du alene eller med andre ts? Hvis det er med andre, kan du si at du ble invitert med. Da er det helt naturlig at ikke du inviterer henne Anonymkode: 52714...e3d 1
Gnom Skrevet 19. april #14 Skrevet 19. april Hun ba deg si fra, regner ikke med du sa deg enig…så da er det bare å dra på tur og dokumentere som du vil. Sier hun noe så svarer du bare at det passet ikke, du ville på tur alene. Hun bestemmer null, nix og nada over deg, og hva er egentlig det verste som kan skje? At hun blir sur? Eller kutter kontakten? Virker ikke som et tap 4
oslomaraton Skrevet 19. april #15 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal du alene eller med andre ts? Hvis det er med andre, kan du si at du ble invitert med. Da er det helt naturlig at ikke du inviterer henne Anonymkode: 52714...e3d Jeg skal alene! Men...jeg har har tidligere blitt invitert på turer med andre menn..Da har jeg fått kjeft av henne etterpå fordi hun ikke ble invitert med, og sa rett ut til meg at jeg ville ha mannfolka for meg sjøl. Altså , det er så mye sånne historier rundt henne som gjør at jeg ikke har lyst til å finne på så mye med henne egentlig 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #16 Skrevet 19. april oslomaraton skrev (27 minutter siden): Jeg skal alene! Men...jeg har har tidligere blitt invitert på turer med andre menn..Da har jeg fått kjeft av henne etterpå fordi hun ikke ble invitert med, og sa rett ut til meg at jeg ville ha mannfolka for meg sjøl. Altså , det er så mye sånne historier rundt henne som gjør at jeg ikke har lyst til å finne på så mye med henne egentlig Nei, da sy es jeg bare du skal si rett ut at "jeg drar på fjellet nå, men følte for alenetur 😊 God påske!" Du har ingenting å tape. Hvis hun blir fornørma og tar avstand, så bekrefter det bare at hun ikke er noen du ønsker i livet. Hvis hun tar det bedre enn du frykter, så er det kanskje håp for vennskapet likevel, og da har du vist at du kan sette sunne grenser. Anonymkode: 52714...e3d 3
AnonymBruker Skrevet 19. april #17 Skrevet 19. april Du har ingen plikt til å invitere henne med. Send bilder, og hvis hun spør så sier du at du trengte fred og ro den dagen. Anonymkode: e8312...e11 3
AnonymBruker Skrevet 19. april #18 Skrevet 19. april Jeg liker svarene du har fått her i tråden om å ikke si noe, eventuelt si at du drar alene, og dokumentere som du vil og la henne bli sur. Da slipper du kanskje denne problemstillingen for alltid fremover. Det er ikke noe morsomt å gå rundt og tro du er venner med noen som egentlig ikke liker deg. Du gjør dere begge en tjeneste ved å gi et tydelig signal om at du ikke ønsker å være sammen med henne. Anonymkode: 8d140...889 2
AnonymBruker Skrevet 19. april #19 Skrevet 19. april Ikke si noe om dette og ikke send bilder heller. Dette er din tur og ingen andre trenger å vite noe om dette? Anonymkode: 43e2a...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå