AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Skrevet 19. april Det sies at det er viktig at pasienter blir forstått og at språkkunskaper kan være forskjellen på liv og død. Norge får flere og flere eldre og syke som ikke kan norsk, selv om de har bodd her i mange tiår. Men er det virkelig rimelig at norsk helsepersonell må lære urdu eller arabisk? Ja, alle har rett på forsvarlig helsehjelp, og språk er viktig i så måte. Men mange kommer til å slutte om de må beherske arabisk B2. Anonymkode: 8c48f...145 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #2 Skrevet 19. april Er det et politisk incentiv for å tvinge dette gjennom, eller har du bare kokt det ihop selv? Anonymkode: 8a528...df3 6
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Skrevet 19. april Omvendt. Det er de selv som har ansvar for å integreres i det norske samfunnet. Det gjelder også å lære seg språket. De får skaffe seg tolk. Anonymkode: 66ea7...9ed 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #4 Skrevet 19. april Hvor finner du dette språkkravet? Anonymkode: a007f...a76 2
minister-mio Skrevet 19. april #5 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det et politisk incentiv for å tvinge dette gjennom, eller har du bare kokt det ihop selv? Anonymkode: 8a528...df3 Nettopp 🤣 1
minister-mio Skrevet 19. april #6 Skrevet 19. april Det finnes tolketjeneste, helsepersonell trenger ikke lære urdu 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #7 Skrevet 19. april Man kan få tolk ja, men ikke til å ha på avdelingen hele tiden. Men som en sa over her så har man selv ansvar for å lære språket/kulturen når man flytter til et annet land. Anonymkode: 32227...274
AnonymBruker Skrevet 19. april #8 Skrevet 19. april Det er jo et mye større problem at et økende antall helsepersonell ikke kan norsk. Anonymkode: dee71...57f 3 4
AnonymBruker Skrevet 19. april #9 Skrevet 19. april Det finnes ikke et slikt krav. Du står selvsagt fritt til å protestere mot det likevel... Anonymkode: dd48e...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #10 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo et mye større problem at et økende antall helsepersonell ikke kan norsk. Anonymkode: dee71...57f Hehe, ja. Det var DENNE problemstillingen jeg utifra overskriften trodde innlegget handlet om.. Anonymkode: 12397...ca7
AnonymBruker Skrevet 19. april #11 Skrevet 19. april Jeg synes det er fascinerende de som er her flere ti år som ikke kan språket. Har ei som er mammaen til ei venninne av min datter. Er ikke så ofte jeg møter på henne. Men bestandig svarer slik: jeg ikke forstår. Vet ikke. Går ikke an å snakke med henne. Barnet er over 20 år. Og jeg vet hun har bodd her i 30 år. Og hun har norsk mann. Så har du dem som er kjempe god i norsk. Så spør du litt forsiktig hvor lenge har du vært her da? Nei 4 mnd. sorry for dårlig norsk. Jeg bare nei herregud. Jeg trudde du hadde bodd her i mange år siden du er så flink til å snakke norsk. Anonymkode: 9393e...fa0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå