AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:00 #1 Del Skrevet lørdag kl 10:00 Er over 40 og sliter ofte med store, vonde kviser. Jeg har tidligere brukt hudprodukter med retinol, men leste at det kunne være hardt til huden så kjøpte en fra Eucerin uten retinol. Men kvisene dukker fortsatt opp 😅 Eneste som hjelper er å ikke smøre inn ansiktet med noe, men da tørker jeg helt inn. Det føles så fælt å gå rundt med store kviser som voksen 🙈 Jeg regner med at dersom jeg går til hudpleier og får hjelp og kjøper produkter der, så er jeg vel fortsatt ikke garantert å slippe unna disse kvisene? Noen som har fått god hjelp? Anonymkode: 9a247...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:06 #2 Del Skrevet lørdag kl 10:06 Regner med at du bytter sengetøy ofte og har god hygiene. Da gjenstår hormonelle kviser og de får du ikke gjort mye med, med forskjellige kremer. Hormoner hjelper med hormoner, og riktig kost hjelper med hormoner. Jeg kan for lite om tema for å gi mer spesifikke råd men hadde sjekket dette opp mer. Hilsen en på 40 med kviser. Anonymkode: cc9c4...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:12 #3 Del Skrevet lørdag kl 10:12 Er det noen grunn til at du ikke går til hudlege og får isotretinoin-kur? Anonymkode: f1f97...62a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:13 #4 Del Skrevet lørdag kl 10:13 Prøv å ikke få i deg kunstig søtning og veldig bearbeidet sukkerprodukter, samt store mengder fruktsukker, fet gjør mine hormonelle kviser verre Anonymkode: 45408...cac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:17 #5 Del Skrevet lørdag kl 10:17 Kutte ut sukker og melk. Spis mest mulig rent. Spis grønnsaker. Anonymkode: 2339a...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:18 #6 Del Skrevet lørdag kl 10:18 Dropp alt av kjappe karbo. Sukker. Dropp alle kremer. Vask kun ansiktet med varmt vann og la det lufttørke. Anonymkode: e99d9...d80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:20 #7 Del Skrevet lørdag kl 10:20 Hvorfor har du ikke oppsøkt hudlege eller hudpleier som kan dette? Anonymkode: 10eef...a39 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:44 #8 Del Skrevet lørdag kl 10:44 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Regner med at du bytter sengetøy ofte og har god hygiene. Da gjenstår hormonelle kviser og de får du ikke gjort mye med, med forskjellige kremer. Hormoner hjelper med hormoner, og riktig kost hjelper med hormoner. Jeg kan for lite om tema for å gi mer spesifikke råd men hadde sjekket dette opp mer. Hilsen en på 40 med kviser. Anonymkode: cc9c4...a67 Ja, er renslig. Men om det er hormoner, hvorfor hjelper det å ikke bruke hudkrem? -TS Anonymkode: 9a247...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:47 #9 Del Skrevet lørdag kl 10:47 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Er det noen grunn til at du ikke går til hudlege og får isotretinoin-kur? Anonymkode: f1f97...62a Det er stort sett bare én stor kvise som forsvinner, og så kommer det en ny en 😅 Føler ikke at problemet er så alvorlig at jeg trenger den typen behandling. -TS Anonymkode: 9a247...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:50 #10 Del Skrevet lørdag kl 10:50 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Prøv å ikke få i deg kunstig søtning og veldig bearbeidet sukkerprodukter, samt store mengder fruktsukker, fet gjør mine hormonelle kviser verre Anonymkode: 45408...cac AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kutte ut sukker og melk. Spis mest mulig rent. Spis grønnsaker. Anonymkode: 2339a...7ef AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dropp alt av kjappe karbo. Sukker. Dropp alle kremer. Vask kun ansiktet med varmt vann og la det lufttørke. Anonymkode: e99d9...d80 Jeg spiser allerede relativt sunt, mest ren mat og grønnsaker. Drikker mye vann. Drikker melk i helgene og spiser litt yoghurt på jobb, kan se om det blir bedre om jeg kutter det ut. Og det blir jo bedre om jeg vasker ansiktet med bare vann, men da blir jeg så tørr at huden flasser 😅 -TS Anonymkode: 9a247...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:53 #11 Del Skrevet lørdag kl 10:53 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, er renslig. Men om det er hormoner, hvorfor hjelper det å ikke bruke hudkrem? -TS Anonymkode: 9a247...427 Hudkremen behandler symptomene ikke årsaken... Anbefaler også et besøk til hudlege. Anonymkode: 63ad9...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet lørdag kl 10:56 #12 Del Skrevet lørdag kl 10:56 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Er over 40 og sliter ofte med store, vonde kviser. Jeg har tidligere brukt hudprodukter med retinol, men leste at det kunne være hardt til huden så kjøpte en fra Eucerin uten retinol. Men kvisene dukker fortsatt opp 😅 Eneste som hjelper er å ikke smøre inn ansiktet med noe, men da tørker jeg helt inn. Det føles så fælt å gå rundt med store kviser som voksen 🙈 Jeg regner med at dersom jeg går til hudpleier og får hjelp og kjøper produkter der, så er jeg vel fortsatt ikke garantert å slippe unna disse kvisene? Noen som har fått god hjelp? Anonymkode: 9a247...427 Gå til fastlegen og få henvisning til hudlege. Mulig du må ha reseptbelagte medisiner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:56 #13 Del Skrevet lørdag kl 10:56 Hører du sier at det blir bedre hvis du kun vasker ansiktet i vann og ikke har på krem. Det går ann å evt. teste ut hempolje på en helsekost. Ta på en liten dråpe eller to og bruk den for fuktighet. Skal ikke tette porene som noen oljer skal gjøre, virker antisemittisk og gir god fuktighet. Et produkt, helt naturlig. Jeg merker alle fall stor forskjell når jeg har brukt noe annet som dyre kremer og slikt som skal fungere fantastisk har kun gjort det motsatte. Koster ca 100-200 kr, varer i et års tid. Jeg tilsetter også noen dråper med eksentriske oljer som lavendel o.l, men det er ikke nødvendig. Anonymkode: 34035...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet lørdag kl 11:12 #14 Del Skrevet lørdag kl 11:12 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Er over 40 og sliter ofte med store, vonde kviser. Jeg har tidligere brukt hudprodukter med retinol, men leste at det kunne være hardt til huden så kjøpte en fra Eucerin uten retinol. Men kvisene dukker fortsatt opp 😅 Eneste som hjelper er å ikke smøre inn ansiktet med noe, men da tørker jeg helt inn. Det føles så fælt å gå rundt med store kviser som voksen 🙈 Jeg regner med at dersom jeg går til hudpleier og får hjelp og kjøper produkter der, så er jeg vel fortsatt ikke garantert å slippe unna disse kvisene? Noen som har fått god hjelp? Anonymkode: 9a247...427 Jeg slet i mange år med store vonde kviser, bl.a. i skrittet og under bukselinninga, men også på ryggen og i ansiktet. Jeg sliter også med overvekt og da lavkarbo-dietten var på det mest populære, prøvde jeg den. Funket ikke all verdens på vekten, men kvisene ble nesten helt borte på lavkarbodiett, og de kom tilbake da jeg sluttet på dietten. Jeg konkluderte med at denne dietten inneholdt noe som dempet disse infeksjonene. Lavkarbo med mye egg, kjøtt og fett inneholder mye sink, og jeg leste meg opp på det og fant at sink kan være viktig for å styrke immunforsvaret, som igjen mer effektivt slår ned infeksjoner og betennelser. Jeg begynte derfor å ta sink-tilskudd. Helt konkret begynte jeg på Nycoplus Multi, en reseptfri mulitvitamin. Testet litt på hvor mye jeg trengte og har landet få at for meg er fire tabletter om dagen, det som skal til for å holde kvisene i sjakk. Nå har jeg holdt på med dette i over 10 år, og det fungerer. Jeg får fortsatt enkelte kviser, men de er som regel små og lite plagsomme. De store, vonde kvisene har stort sett vært helt borte siden jeg begynte med vitamintilskuddet. I tillegg er jeg også veldig sjelden syk av andre sykdommer, som forkjølelse og influensa. Er ikke skikkelig sjuk hvert år, lenger. Om det fungerer for andre, det vet ikke jeg, men jeg har i hvert fall funnet noe som fungerer for meg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:13 #15 Del Skrevet lørdag kl 11:13 Er du sikker på at det er kviser og ikke pustler? Kan jo være Rosacea. Jeg får slike på kinnene, på overleppa og ved munnen. Anonymkode: 067db...984 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:15 #16 Del Skrevet lørdag kl 11:15 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hører du sier at det blir bedre hvis du kun vasker ansiktet i vann og ikke har på krem. Det går ann å evt. teste ut hempolje på en helsekost. Ta på en liten dråpe eller to og bruk den for fuktighet. Skal ikke tette porene som noen oljer skal gjøre, virker antisemittisk og gir god fuktighet. Et produkt, helt naturlig. Jeg merker alle fall stor forskjell når jeg har brukt noe annet som dyre kremer og slikt som skal fungere fantastisk har kun gjort det motsatte. Koster ca 100-200 kr, varer i et års tid. Jeg tilsetter også noen dråper med eksentriske oljer som lavendel o.l, men det er ikke nødvendig. Anonymkode: 34035...5a5 Jeg håper virkelig ikke at hempoljen er antisemittisk. Det er vel antiseptisk du mener, kanskje? Anonymkode: 067db...984 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:56 #17 Del Skrevet lørdag kl 11:56 Har du prøvd gycolic acid? En flaske er rimelig og varer lenge. Ta det på bomullspad og smør forsiktig over ansiktet hver dag etter rens. Vent 5 minutter før du så tar på fuktighetskrem. I tillegg: bytt putetrekk hver andre dag hvis du sover på siden eller magen! Anonymkode: 18d9e...47f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:41 #18 Del Skrevet lørdag kl 12:41 Det viktigste du gjør for huden din er kosthold. Dropp UP mat, sukker, gluten, og muligens melkeprodukter. Få i deg næringsrik mat fra rent kjøtt og fisk. Grønnsaker, bær, ubandlede nøtter. Hydrer godt med vann. Verste for min hud er meieri, ingenting trikker akne mer hos meg. Anonymkode: b0171...02e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:38 #19 Del Skrevet lørdag kl 14:38 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hudkremen behandler symptomene ikke årsaken... Anbefaler også et besøk til hudlege. Anonymkode: 63ad9...d22 Ja, men om det er hormoner, hvorfor hjelper det å ikke bruke noe? Det er det jeg synes er rart, da burde jo kvisene komme uansett 🤷♀️ TS Anonymkode: 9a247...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:43 #20 Del Skrevet lørdag kl 14:43 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du sikker på at det er kviser og ikke pustler? Kan jo være Rosacea. Jeg får slike på kinnene, på overleppa og ved munnen. Anonymkode: 067db...984 Vet ikke, virker som om det er litt det samme? Jeg får dem over alt i fjeset, mest på haka, men også i panna, kinn, nesa osv. -TS Anonymkode: 9a247...427 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå