Gå til innhold

Folk som klager høylydt over bosituasjon i sosiale medier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så himla irritert over folk som klager og maser over egen bosituasjon i sosiale medier. Forstår de ikke at de gir sitt eget nærmiljø et elendig rykte og at de forpurrer enhver sjanse for et fremtidig gunstig boligsalg? Her skal det fjernes skog og bygges boligblokker i stedet, og det blir mer trafikk på fylkesveien i nærheten. Skjønner at det sikkert kan oppleves kjipt for noen, men hva med alle oss som stortrives her og som ikke syns det er greit at hjemstedet svartmales fullstendig? Når ungene er store og flytter ut så ønsker vi jo å nedskalere til en liten leilighet, men hvem vil vel kjøpe boligen vår om 3-4 år når flere av våre naboer nærmest påstår at de bor i helvete? Hva er det dere egentlig vil, dere som svartmaler egen bosituasjon fullstendig og egenhendig gir området et dårlig rykte? 

Anonymkode: de2df...b1a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg blir så himla irritert over folk som klager og maser over egen bosituasjon i sosiale medier. Forstår de ikke at de gir sitt eget nærmiljø et elendig rykte og at de forpurrer enhver sjanse for et fremtidig gunstig boligsalg? Her skal det fjernes skog og bygges boligblokker i stedet, og det blir mer trafikk på fylkesveien i nærheten. Skjønner at det sikkert kan oppleves kjipt for noen, men hva med alle oss som stortrives her og som ikke syns det er greit at hjemstedet svartmales fullstendig? Når ungene er store og flytter ut så ønsker vi jo å nedskalere til en liten leilighet, men hvem vil vel kjøpe boligen vår om 3-4 år når flere av våre naboer nærmest påstår at de bor i helvete? Hva er det dere egentlig vil, dere som svartmaler egen bosituasjon fullstendig og egenhendig gir området et dårlig rykte? 

Jeg tror faktisk at det ikke spiller så stor rolle. Det som er ille, er om det kommer frem at dere bor på en grunn som er helsefarlig, feks søppeldeponi. Det er ting som kommer i avisene. Men hvordan er surmuling på some farlig for salget deres om 3 års tid? Mener du helt ærlig at kjøpere søker opp facebooken og leser innleggene og tenker at nei for 3 år siden så mente Vidar at det var pyton at de hogger skogen bak bygget. Da kjøper jeg ikke. 

Det beste du kan gjøre er å feks plante i hagen og pusse opp, tenker jeg. Og så kan du jo skryte av hagen i some. På Ig kan du tagge med område og adresse. Lage fine innlegg og bra reklame for området. 

Anonymkode: 1fecf...5b2

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Om Boligprisene skulle falle på grunn av sosiale medier så vil det ha veldig lite påvirkning på ditt nabolag.

Du er uansett på vei ut, og sier rett ut at du er bekymret for å ikke å få et gunstig boligsalg, så jeg tror du først og fremst bryr deg om penger. 

Folk skal få lov til å si hva de mener om fremtidelige planer om deres nabolag selv om det ikke er økonomisk gunstig for deg.

Anonymkode: 99981...4a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ytringsfrihet you know. Ei heller kommer klagingen til å påvirke ditt boligsalg. Den som kjøper din bolig  leser i beste fall din egenerklæring, ikke naboens ytringer i sosiale medier.

Anonymkode: 97e4c...3ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Om Boligprisene skulle falle på grunn av sosiale medier så vil det ha veldig lite påvirkning på ditt nabolag.

Du er uansett på vei ut, og sier rett ut at du er bekymret for å ikke å få et gunstig boligsalg, så jeg tror du først og fremst bryr deg om penger. 

Folk skal få lov til å si hva de mener om fremtidelige planer om deres nabolag selv om det ikke er økonomisk gunstig for deg.

Men hva er logikken i å rasere verdien på en bolig som du hater å bo i? Ønsker du å selge med milliontap? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men hva er logikken i å rasere verdien på en bolig som du hater å bo i? Ønsker du å selge med milliontap? 

Boligprisene vil ikke falle med millioner av at noen klager på sosiale medier 

Og det er ikke det som selger som klager, men de som vil fortsette å bo i nabolaget og de som allerede har solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...