Gå til innhold

Kommer samfunnet til å bli kaldere eller varmere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns så mye fælt skjer i disse tidene etter korona. Krig og uenigheter på flere plan. Hadde trodd det skulle skape et mildere og mer omtenksomt samfunn, men virker  heller motsatt. Kommer det til å blir bedre, eller mer kaldt og kynisk?

Anonymkode: 33872...1cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kaldere og mer kynisk. Sosiale medier tar mer og mer over, og den bøllete, aggressive og  egsosentriske  fremtreden vi ser der blør ut i samfunnet.

Anonymkode: 8d994...79a

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Først kaldere ti år frem i tid, så varmere i femten år, så kaldere i femten år, så varmere. Mennesket er et syklisk dyr.

Anonymkode: 99e26...701

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir bedre! All aggresjonen vi ser i verden nå, er bare alt det gamle som rives ned. En kan som kjent ikke bygge hus på råtten grunnmur.

Anonymkode: 30bc1...e4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

All aggresjonen vi ser i verden nå, er bare alt det gamle som rives ne

det tror jeg også. Spørsmålet er bare hvor lang tid det tar før vi kommer i en opp i en oppadgående syklus igjen. Og - ikke minst - om menneskeheten overlever så lenge 

Anonymkode: 990da...932

AnonymBruker
Skrevet

Kaldere . Folk bryr seg mindre og mindre 😢

Anonymkode: b131a...e58

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Etter svar her inne på KG å dømme: definitivt kaldere. Skremmende mange tenker og lærer videre til barna sine at selv selv først, og så seg selv. Og tjener man ikke noe på det (hjelpe noen, gjøre en ekstra innsats, bidra i klassemiljø, dugnader etc) så er det ikke verdt det.

Anonymkode: abedb...e56

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Forhåpentligvis kaldere. Jeg hater at folk skal bry seg med alt mulig.

Anonymkode: 0e01d...6ea

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 19.20):

Forhåpentligvis kaldere. Jeg hater at folk skal bry seg med alt mulig.

Anonymkode: 0e01d...6ea

Vil gjerne se deg den dagen du kanskje er paralysert etter ett hjerneslag og ligger alene hjemme til du dør av sult i egen avføring fordi ingen brydde seg🤭 Ingen drømmer om en slik død, men plutselig kommer karmaen og biter deg i rumpestumpen.

Anonymkode: 93334...3be

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kaldere definitivt. Staten får mer makt og kontroll over folk men de fleste tror de er frie så lenge de kan kjempe for abort eller lavere matpriser i butikken. 
dessverre var covid staget og all informasjonen er lekket på covid.gov etter at Trump ble president igjen. Covid var en ren bløff for å få et teknologisk forsprang i verden. World economic forum jobber i herdig for å digitalisere økonomien og få gjennom et teknokratisk styre. Det blir som en moderne Babylon, der folk tror det er demokrati men det er egentlig masse kontroll via staten. Det gjør at samfunnet blir Gudløst, og uten moraler og aller helst uten kristne verdier i samfunnet blir vi et humanistisk samfunn som kun til syvende og sist bryr seg om seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror  nok vi går tilbake til "normalen" som er alle for seg. Historisk sett har vi gått gjennom en usedvanlig periode etter andre verdneskrig i vesten som har vært et usedvanlig sterkt samhold, frmskritt og medmeneskelighet som har vært uten like i historien. Den tiden var over etter 11/9-2001. Vi som fikk oppleve 70/80/90 årene var heldige.

Anonymkode: dada0...fa8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kaldere selvfølgelig. Så lenge sosiale medier og smarttelefon finnes, blir det ikke bedre.

Er så glad for at 90-tallet (og delvis 80-tallet) var min barndom. Til og med ungdomsårene på tidlig 2000-tallet hadde sin sjarm. Men etter 2010 føles alt likt. Stilmessig er alt likt, musikken har ikke noe særpreg etc. Ikke at det har noe med kaldt eller varmt samfunn å gjøre, men bare for å poengtere at det meste etter 2010 er dritt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi mennesker er ikke en ensartet gruppe. Ser du deg om i verden ser du at alle samfunn består av flere mindre samfunn. Alle mennesker fra samme land er ikke helt like. Det er derfor til og med barn i skolen grupperer seg og noen alltid faller utenfor. Samfunnet blir ikke mer eller mindre kaldere, det er fokuset ditt som har skiftet. Begge verdenskriger var brutale de også. Søk opp bilder av hvordan Moussilini så ut når Italienerne var ferdige med han. Saftig brutalt det og, men et resultat av tidsånden.

Anonymkode: abdce...42e

Skrevet

Kaldere og mere kynisk meg og mitt 

AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (4 minutter siden):

Kaldere selvfølgelig. Så lenge sosiale medier og smarttelefon finnes, blir det ikke bedre.

Er så glad for at 90-tallet (og delvis 80-tallet) var min barndom. Til og med ungdomsårene på tidlig 2000-tallet hadde sin sjarm. Men etter 2010 føles alt likt. Stilmessig er alt likt, musikken har ikke noe særpreg etc. Ikke at det har noe med kaldt eller varmt samfunn å gjøre, men bare for å poengtere at det meste etter 2010 er dritt.

Det er jeg ikke helt enig i. For de som ble mobbet fikk virkelig kjenne på det. Idag har de i det minste en sosial arena de selv kan velge å være på, om de feks blir mobbet på skolen. Et fristed. 

Anonymkode: 351ca...e75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jeg ikke helt enig i. For de som ble mobbet fikk virkelig kjenne på det. Idag har de i det minste en sosial arena de selv kan velge å være på, om de feks blir mobbet på skolen. Et fristed. 

Og spørsmålet er jo hvorfor noen skulle blitt mobbet hvis alle var helt like, og like hardføre og intolerante (kaldere). At noen blir mobbet i det hele tatt tyder på at NOEN er kaldere enn andre.

AnonymBruker
Skrevet

Homogene samfunn er de mest harmoniske. Sånn sett var Norden paradis før masseinnvandringen. Det er det dessverre slutt på nå.

Anonymkode: 247c6...fd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Homogene samfunn er de mest harmoniske. Sånn sett var Norden paradis før masseinnvandringen. Det er det dessverre slutt på nå.

Anonymkode: 247c6...fd6

Med teknologisk utvikling og stadig skiftende geopolitiske omstendigheter tyder det på at samfunnet har blitt kaldt når fremmedfiendtlighet blir en selvfølge i nesten alle sammenhenger. Ikke nytt det heller. Er jo tross alt fiendtlighet til ‘’de’’ som har vært roten til flere kriger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Før sosiale medier fikk de som ble mobbet den gangen et fristed; nemlig hjemme. I dag mobbes det på sosiale medier i tillegg til på skolen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vil gjerne se deg den dagen du kanskje er paralysert etter ett hjerneslag og ligger alene hjemme til du dør av sult i egen avføring fordi ingen brydde seg🤭 Ingen drømmer om en slik død, men plutselig kommer karmaen og biter deg i rumpestumpen.

Anonymkode: 93334...3be

Dette skriker vel ikke akkurat nestekjærlighet og medmenneskelighet eller? Vil tro at for noen som hater mennesker så blir dette et svar på hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...