AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:18 #1 Del Skrevet lørdag kl 06:18 Jeg hørte at ukrainske flyktninger fikk hjelp til å få med seg kjæledyrene sine når de dro fra landet sitt. Når de kom hit fikk de dekket veterinærutgifter og forsikring på dyrene sine. Jeg kjenner flere ukrainske flyktninger som har kommet hit i løpet av de siste tre årene, og ingen av de er "fattige stakkarer" som ikke har økonomi til å betale for sitt kjæledyr. Misforstå meg ikke, for jeg er veldig glad i dyr og synes det er flott at ukrainerne fikk hjelp til å få med seg dyrene sine, men burde ikke den norske stat subsidiere litt for oss nordmenn også ? Det er mange katteeiere her i landet som ikke har økonomi til å kastrere, chippe og ikke minst årlig vaksinering og helsesjekker. Det er ikke bare de med god økonomi som skal få lov å ha kjæledyr. Anonymkode: 54b29...fb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:27 #2 Del Skrevet lørdag kl 06:27 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hørte at ukrainske flyktninger fikk hjelp til å få med seg kjæledyrene sine når de dro fra landet sitt. Når de kom hit fikk de dekket veterinærutgifter og forsikring på dyrene sine. Jeg kjenner flere ukrainske flyktninger som har kommet hit i løpet av de siste tre årene, og ingen av de er "fattige stakkarer" som ikke har økonomi til å betale for sitt kjæledyr. Misforstå meg ikke, for jeg er veldig glad i dyr og synes det er flott at ukrainerne fikk hjelp til å få med seg dyrene sine, men burde ikke den norske stat subsidiere litt for oss nordmenn også ? Det er mange katteeiere her i landet som ikke har økonomi til å kastrere, chippe og ikke minst årlig vaksinering og helsesjekker. Det er ikke bare de med god økonomi som skal få lov å ha kjæledyr. Anonymkode: 54b29...fb1 Jo, i praksis så er det det, med dagens veterinærpriser. Eller hva tenker du de med dårlig økonomi skal gjøre den daget dyret trenger en operasjon til 80k? Hvis penger blir det som avgjør liv eller død så er man ikke i en livssituasjon der det egner seg å ha dyr. Anonymkode: f1e6d...ef9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:28 #3 Del Skrevet lørdag kl 06:28 Valgfritt å skaffe seg dyr, man kan ikke klage på kostnaden når man fint kan undersøke dette før man skaffer seg dyr. Mennesker som flykter fra krig ønsker selvfølgelig ikke å etterlate dyrene sine til en sikker død. Dette er ikke et problem i norge. Det finnes vel og merke en dyreklinikk for mennesker som ikke har råd til behandling. https://www.aftenposten.no/norge/i/pQQRQ6/norges-foerste-gratis-dyreklinikk-aapner-i-oslo Anonymkode: f81e8...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:34 #4 Del Skrevet lørdag kl 06:34 Nok en tråd med "fy søren.. Ukrainere får noe som ikke jeg får, men jeg sutrer over det på KG i stedet for å sjekke fakta." AnonymBruker skrev (11 minutter siden): ukrainske flyktninger fikk hjelp til å få med seg kjæledyrene sine når de dro fra landet sitt. Nei! Det fikk de ikke. De kom hit for egen maskin og regning og hadde med seg dyret sitt. Dyrene måtte ha papirene i orden, hvis ikke ble de satt i karantene til det var i orden. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): kjenner flere ukrainske flyktninger som har kommet hit i løpet av de siste tre årene, og ingen av de er "fattige stakkarer" som ikke har økonomi til å betale for sitt kjæledyr Er det bare fattige folk som har rett til å flykte fra bombing, massedrap og tortur? AnonymBruker skrev (14 minutter siden): for jeg er veldig glad i dyr og synes det er flott at ukrainerne fikk hjelp til å få med seg dyrene sine De får ikke det. De betaler for det sv egen lomme med det fastbeløpet de får fra NAV eller inntektene fra jobben deres, som alle andre. Anonymkode: edf5f...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:02 #5 Del Skrevet lørdag kl 07:02 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Valgfritt å skaffe seg dyr, man kan ikke klage på kostnaden når man fint kan undersøke dette før man skaffer seg dyr. Mennesker som flykter fra krig ønsker selvfølgelig ikke å etterlate dyrene sine til en sikker død. Dette er ikke et problem i norge. Det finnes vel og merke en dyreklinikk for mennesker som ikke har råd til behandling. https://www.aftenposten.no/norge/i/pQQRQ6/norges-foerste-gratis-dyreklinikk-aapner-i-oslo Anonymkode: f81e8...91d Ikke alle bor i Oslo. ts Anonymkode: 54b29...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:07 #6 Del Skrevet lørdag kl 07:07 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nok en tråd med "fy søren.. Ukrainere får noe som ikke jeg får, men jeg sutrer over det på KG i stedet for å sjekke fakta." Nei! Det fikk de ikke. De kom hit for egen maskin og regning og hadde med seg dyret sitt. Dyrene måtte ha papirene i orden, hvis ikke ble de satt i karantene til det var i orden. Er det bare fattige folk som har rett til å flykte fra bombing, massedrap og tortur? De får ikke det. De betaler for det sv egen lomme med det fastbeløpet de får fra NAV eller inntektene fra jobben deres, som alle andre. Anonymkode: edf5f...c01 Mine naboer fra Tsjernihiv som ligger nord i Ukraina, fikk med seg hunden hit til landet og fortalte at de fikk gratis sjekk hos dyrlege og forsikring for det første året. ts Anonymkode: 54b29...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:11 #7 Del Skrevet lørdag kl 07:11 Denne ordningen er avviklet nå, men ja det stemmer at ukrainerne fikk lov å ta med seg husdyrene sine da de måtte flykte fra krigen. For mange barn særlig gjorde det flukten enklere. 💕 Anonymkode: 78df3...8c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:22 #8 Del Skrevet lørdag kl 07:22 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Denne ordningen er avviklet nå, men ja det stemmer at ukrainerne fikk lov å ta med seg husdyrene sine da de måtte flykte fra krigen. For mange barn særlig gjorde det flukten enklere. 💕 Anonymkode: 78df3...8c8 Det har jeg full forståelse for ts Anonymkode: 54b29...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:04 #9 Del Skrevet lørdag kl 08:04 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Mine naboer fra Tsjernihiv som ligger nord i Ukraina, fikk med seg hunden hit til landet og fortalte at de fikk gratis sjekk hos dyrlege og forsikring for det første året. ts Anonymkode: 54b29...fb1 Dette er noe annet enn det du innledet med. Ja. Dyr blir sjekket når de kommer til landet. Det må de. Som del av inntaket får flyktninger dekket en del ting for å kunne komme seg inn i landet og inn i flyktningsituasjonen. De får også en midlertid forsikring på bilen med frist for å tegne sin egen i løpet av noen måneder. Dette betyr ikke at ukrainerne får statsfinansiert kjæledyr! Min (ukrainske) venninne har hund, men har ikke råd til forsikring på den og er veldig bekymret over det. Jeg har vært med henne til veterinæren og vet hun betaler alt selv. Anonymkode: edf5f...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet lørdag kl 13:41 #10 Del Skrevet lørdag kl 13:41 Jeg finner ikke den korte videoen jeg ville dele, for den er plutselig borte. Denne er 53 minutter lang, og inneholder en samtale mellom to veterinærer. Den ene er Dr. Ronald Schultz, som har gjort grundig research på akkurat dette at vaksiner blir anbefalt å ta hvert år, og grunnlaget for det. Ved å se på konkrete studier har han funnet at vaksinene varer lengre enn det, og at det å vaksinere hvert år er overflødig. Og jeg trodde det var hvert tredje år her i Norge? Så sparer du de pengene i alle fall: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:45 #11 Del Skrevet lørdag kl 13:45 Folk som ikke har råd til å dekke dyreholdet sitt bør ikke ha dyr nei. Folk som ikke har råd til å ta med seg dyra ved krig bør heller ikke ha dyr. Men npr det først er krig og det er forseint å snu så er det jo fint at noen tar tak og hjelper folk og dyr alikevel. Det betyr virkelig ikke at man bør hjelpe folk med dårlig råd å ha dyr de ikke har forutsetninger for å selv ha økonomi til. Da skaper man jo bare problemer for alle, spesielt dyra. Anonymkode: a4637...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:48 #12 Del Skrevet lørdag kl 13:48 Maia70 skrev (4 minutter siden): Jeg finner ikke den korte videoen jeg ville dele, for den er plutselig borte. Denne er 53 minutter lang, og inneholder en samtale mellom to veterinærer. Den ene er Dr. Ronald Schultz, som har gjort grundig research på akkurat dette at vaksiner blir anbefalt å ta hvert år, og grunnlaget for det. Ved å se på konkrete studier har han funnet at vaksinene varer lengre enn det, og at det å vaksinere hvert år er overflødig. Og jeg trodde det var hvert tredje år her i Norge? Så sparer du de pengene i alle fall: Det er da virkelig ikke vaksinering som velter budsjettet... Og skal man f.eks, drive med noen form for hundesport internasjonalt så er årlig vaksine et krav. Anonymkode: f1e6d...ef9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:01 #13 Del Skrevet lørdag kl 14:01 Maia70 skrev (19 minutter siden): Jeg finner ikke den korte videoen jeg ville dele, for den er plutselig borte. Denne er 53 minutter lang, og inneholder en samtale mellom to veterinærer. Den ene er Dr. Ronald Schultz, som har gjort grundig research på akkurat dette at vaksiner blir anbefalt å ta hvert år, og grunnlaget for det. Ved å se på konkrete studier har han funnet at vaksinene varer lengre enn det, og at det å vaksinere hvert år er overflødig. Og jeg trodde det var hvert tredje år her i Norge? Så sparer du de pengene i alle fall: Dyrlegen sier at man må vaksinere katt årlig Ts Anonymkode: 54b29...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet lørdag kl 14:48 #14 Del Skrevet lørdag kl 14:48 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Dyrlegen sier at man må vaksinere katt årlig Ts Anonymkode: 54b29...fb1 De fleste veterinæren anbefaler hyppig vaksinering fordi de tjener penger på det. De fraråder sjelden folk ting som kan bringe penger i kassa og som ikke er skadelig for dyret. Det er forskjell på vaksinene for hund og katt. Hunder har et par ulike vaksiner, en som skal tas årlig og en annen som tas hvert tredje år. Husker ikke hva disse er for, men den ene er i alle fall for kennelhoste, og jeg antar det er den som bør tas årlig, da viruset kan endre seg og vaksinene må endres i takt med det. Da nytter det ikke stå der med en tre år gammel vaksinetype. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå