AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Del Skrevet 19. april Vi fikk en jente først. Tante og onkler passet henne en god del. Besteforeldre bor langt unna. Merket at tante spesielt er veldig glad i henne, og det er jeg selvfølgelig veldig glad for. Så fikk vi nummer 2, de passer aldri han. Merker når de er på besøk at de ikke er særlig begreistret for han han. Han er nå 3, og jeg blir litt trist av å tenke på hvor mye eldste hang med tante og onkel når hun var like gammel. Merker liksom så tydelig forskjellsbehandling når jeg ser de alle sammen f.eks. på besøk hos oss. Trodde først det var fordi han var liten og at det skulle gå seg til, men så går tiden og jeg ser på bilder av hvor mye eldste var sammen med de..på besøk alene, overnatting, kafé osv osv. Er det vanlig? At det er første som blir favoritten? Jeg syns det er trist. Spesielt fordi våre foreldre bor så lang unna og kun ses i korte perioder som ferie/fridager så det er bare tanter/onkler som bor i nærheten av oss. Anonymkode: de240...e8e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den anonyme Skrevet 19. april #2 Del Skrevet 19. april Ja jeg tror lett det kan bli sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Del Skrevet 19. april Ja, mest stas og mest overskudd med nummer 1. Anonymkode: ebd36...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #4 Del Skrevet 19. april Vi fikk først jente. Hun har bært mye hos besteforeldrene og de er veldig opptatte av henne. Vi deler gjerde, å så fort vi er ute å leker så kommer de ut 😅 så fikk vi gutt, han er bare 3 mnd så mye pass er ikke så aktuelt riktig enda, men de er veldig opptatte av han også, særlig bestefaren som er av litt gamle typen og gleder seg til gutten skal bli med å leke med noen anleggsmaskiner (leker) som han har kjøpt (som om ikke jenter kan det liksom 😂 ) Min samboer er attpå klatt. Så det er 15 år siden yngste barnebarnet (utenom våre) kom til verden, så de syns det er veldig stas å få flere babyer å styre med 😅vi forventer ikke pass, de begynner å dra på årene, men de er så glade for å ha noe å gjøre. Vi kommer nok ikke til å sende begge barna dit samtidig da, for det vil nok bli litt mye. Anonymkode: f4986...520 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #5 Del Skrevet 19. april Ser det samme i familien til broren min. Første barnet er nærmest forgudet av besteforeldre og andre på morssiden, yngste barnet ser de knapt på - selv nå som barna er tenåringer! Trist å se den forskjellsbehandlingen Vi kommer ikke til å oppleve den forskjellen når barn 2 kommer for her har ingen familie vist noen interesse i nr 1 heller så blir vel akkurat like labert med nr 2. Slipper i hvertfall forskjellsbehandling da 🧐 Anonymkode: 7bbf8...0d2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #6 Del Skrevet 19. april Ja jeg tror det fort kan bli sånn. Jeg var sånn med min egne første niese. Passet hun masse, hadde hun på overnattinger, dro på Disney on Ice hvert år etc. Men da broren min og kona ventet nr 2, så var jeg selv gravid. Og da ble det naturlig nok litt annerledes .. Men jeg merker ikke noe forskjell med mine egne tre barn iht besteforeldre egentlig. Den eldste er 9 år eldre enn de to yngste, så det barnet har naturlig nok vært med på endel ferier og reiser med besteforeldrene, både til syden og Disneyland, men dynamikken blir jo helt annerledes med to små gale gutter på slep og besteforeldre som har bikket 70 år. Sånn er jo livet. Men merker ikke noe forskjell i hverdagen ❤️ Anonymkode: 6a930...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #7 Del Skrevet 19. april Her er det jentene som har blitt favorisert foran guttene. Og de eldste jentene mest, og så mindre og mindre nedover i alder, og så kommer de roligste guttene og den som er minst favoritt er den mest urolige gutten med adhd og autismespekter.. Veldig trist at det er slik. (Nå har jeg ramset opp alle barnebarn/ tantebarn, jeg har ikke en hel skokk alene😅) Anonymkode: 9d6ca...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #8 Del Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 7.50): Vi fikk en jente først. Tante og onkler passet henne en god del. Besteforeldre bor langt unna. Merket at tante spesielt er veldig glad i henne, og det er jeg selvfølgelig veldig glad for. Så fikk vi nummer 2, de passer aldri han. Merker når de er på besøk at de ikke er særlig begreistret for han han. Han er nå 3, og jeg blir litt trist av å tenke på hvor mye eldste hang med tante og onkel når hun var like gammel. Merker liksom så tydelig forskjellsbehandling når jeg ser de alle sammen f.eks. på besøk hos oss. Trodde først det var fordi han var liten og at det skulle gå seg til, men så går tiden og jeg ser på bilder av hvor mye eldste var sammen med de..på besøk alene, overnatting, kafé osv osv. Er det vanlig? At det er første som blir favoritten? Jeg syns det er trist. Spesielt fordi våre foreldre bor så lang unna og kun ses i korte perioder som ferie/fridager så det er bare tanter/onkler som bor i nærheten av oss. Anonymkode: de240...e8e Er det stor aldersforskjell mellom barna? Anonymkode: fbe26...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #9 Del Skrevet 20. april I min familie er mitt barn, det førstefødte best likt av alle besteforeldrene (min mor, far og deres nye ektefeller). Dette kan handle om at han er førstefødt, men det handler nok like mye om at vi har tilbragt mye tid sammen med dem. Mer enn familien til mitt søsken. Hen har to barn som er yngre, og de har ikke vært så mye sammen med besteforeldrene som mitt barn. De har vært mest med mitt søskens svigerfamilie i stedet; noe jeg vet har vært spesielt sårende for min mor som skulle ønsket at hun hadde fått mer kontakt med dem. Det er altså mitt søsken og hens ektefelle som er årsaken til at begge leirene av besteforeldrene på min side er mer glad i hen enn de to søskenbarnene. Jeg føler i alle fall at det er slik. Anonymkode: 80ab8...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #10 Del Skrevet 20. april Jeg er tante som er barnefri. (Jeg liker barn, vil bare ikke ha egne). Jeg liker best når barna er gamle nok til at de snakker skikkelig. Jeg var jo mye med eldste tantebarnet da hun var liten, og det er gøy når de er små men mye gøyere når de er eldre. Dikke-dikke er liksom bare stas med første. 2-3 år er når de begynner å bli interessante for min del. Det er gøyere å ta med tantebarna på telttur, kino, bowling, minigolf, lasertag, dra i bassenget, ha de på overnatting og arrangere juleverksted etc enn å dra til en lekeplass og gi fart på husken i en time. Anonymkode: 94fde...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #11 Del Skrevet 20. april Tja… Eldste niesen har liksom en spesiell plass i hjertet. Men jeg tror det også handler om at neste barn (tvillinger) hadde veldig annerledes personlighet og var mer utfordrende å være med. Neste tantebarn der igjen har vært mer som eldste. Men har alltid behandlet alle likt. Men overskuddet har minket med årene, så slik sett har de blitt behandlet noe forskjellig. Men det har de vært så små at de ikke har sett så mye til. Anonymkode: 1b34b...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #12 Del Skrevet 20. april Min eldste er en gutt og er absolutt favoritten til min mor. På en god nr 2 kommer datteren min som er født sist og er eneste jenta i flokken. Guttene til søstera mi betyr nada og det samme gjelder min mellomste "dritten i midten" Det er trist og vi har forøkt å speile henne på det, men hun ser det ikke. Min mellomste spurte for noen år tilbake, hva som var galt med han siden mormor ikke likte han. Jeg fortalte at det ikke var noe galt med han og at mormor strengt tatt ikke liker meg noe særlig heller og jeg mener i bunn og grunn at det ligger hos henne. Hun har ikke plass til noen flere enn få utvalgte. I dag er begge guttene voksne og de har nesten ingen ting med henne å gjøre. Den eldste min er nok den som treffer personligheten hennes best. Anonymkode: 555ab...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå