Cymbidium Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 Legger inn dette som et tips til andre som har tatt blodprøver ifm prøving. Jeg var inne og tok blodprøver, og ca en uke etterpå ringte jeg for å sjekke resultatet (som avtalt). Damen som tok telefonen sa at prøvene var fine. Jeg spurte om det betydde at jeg da hadde hatt eggløsning. "Var det det du testet deg for?" sier hun da. Jeg svarer at jeg har tatt blodprøver ifm utredning for barnløshet. Hun ber meg vente litt, og etter noen minutter er hun tilbake og sier at hun har sjekket i en (lege)bok, og at prøven viser for lavt nivå med progesteron. "Ja, så da har jeg ikke EL, da?" "Nei, det ser ikke sånn ut". Jeg avtaler ny time med legen og avslutter samtalen. Jeg skjønner at de ikke kan ha full oversikt over alle prøver til enhver tid, men hun må da ta seg tiden til å sjekke hva jeg er testet for før hun sier at prøven er fin! Hvis jeg ikke hadde spurt selv, hadde jeg gått utifra at prøven var normal og jeg kunne jo ha gått lenge da med prøving uten reslutat. Så spør og grav når du ringer legen, er mitt råd!
Freyja Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 Hva slags oppførsel er dette??? Det går jo ikke an. Ok - de kan ikke ha full oversikt til enhver tid. Men HALLO! Jeg mener... Hvis man er til utredning pga at man sliter med å bli gravid eller noe, så er det litt mer alvorlig enn hvis man sjekker jernlagrene... Jeg bare forestiller meg det å være prøver og være til utredning og all usikkerheten man føler fra før, og så må man samtidig passe på at helsepersonell gjør jobben sin...
Cymbidium Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2006 Ja, ikke sant? Jeg skal si ifra til legen når jeg skal inn på time for å snakke om blodprøven. Orket ikke ta det på telefonen der og da.
Impala Skrevet 14. mars 2006 #5 Skrevet 14. mars 2006 Det der hørtes ikke bra ut nei. Jeg hadde blitt fly forbanna, og sikkert kjeftet opp hun damen på telefonen. Men det er jo meg da. Har litt kort lunte noen ganger.....
Gjest gjesta Skrevet 18. mars 2006 #6 Skrevet 18. mars 2006 ...og nettopp av den grunn har vi bestemt oss for ikke å ringe å få svar på blodprøver/sædprøve. Vi venter heller til timen hos Riksen og få skikkelige svar fra legen vår der.
BitteLille Skrevet 18. mars 2006 #7 Skrevet 18. mars 2006 jeg har fått time på sykehuset nå, og hverken lege eller sykehus sier hva det er de skal sjekke den timen... Hadde vært greit å vist om jeg skal bare til samtale, eller om de skal "rote og grave" andre steder, så man kunne forberet seg mentalt...
BitteLille Skrevet 18. mars 2006 #9 Skrevet 18. mars 2006 Skal du utredes for barnløshet? ← Jepp, skal på aller første sykehustime snart... Gruer meg litt, for jeg vet ikke hva de skal gjøre...
Gjest gjesta Skrevet 18. mars 2006 #10 Skrevet 18. mars 2006 Jeg utredes for det samme, og før min sykehustime må både jeg og mannen ta en haug med blodprøver + sædprøvve. Jeg regner med at det er resultatene av dette + veien videre som blir emnet for første time.
BitteLille Skrevet 18. mars 2006 #11 Skrevet 18. mars 2006 Oj, jeg har bare tatt blodprøve på første legetime, så en til der legen sa at alt var greit der og at han videreformidlet meg til sykehuset. Mannen har hverken gitt blodprøve eller sædprøve, ville vente til etter at vi hadde vært på sykehuset og hørt hva de sa. Står heller ingenting om at de forventer at vi må gjøre slikt før første sykehustime...
Holly Hobbie Skrevet 18. mars 2006 #12 Skrevet 18. mars 2006 Jeg hadde allerede tatt diverse blodproever foer vi moette spesialisten. Da vi kom dit var det mest samtale rundt sykluser ++ og en kort undersoekelse av meg. Gikk raskt og smertefritt. Lykke til!
Gjest gjesta Skrevet 18. mars 2006 #13 Skrevet 18. mars 2006 Står heller ingenting om at de forventer at vi må gjøre slikt før første sykehustime... ← Nei, men da skal dere nok ikke det. Det er bare vanlig å sjekke ut masser av ting før man kommer til samtale på sykehuset, for hva ellers skal man samtale om?? :klø: Da vet de jo ikke om det er deg eller mannen din eller en kombinasjon som er årsaken til at dere ikke blir gravide. Det er da vanskelig å kunne gi eventuelle medisiner/råd ville jeg tro. Vel, det er sikkert mulig at de tar UL for å se hvordan det "står til" med deg.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #14 Skrevet 18. mars 2006 Oj, jeg har bare tatt blodprøve på første legetime, så en til der legen sa at alt var greit der og at han videreformidlet meg til sykehuset. Mannen har hverken gitt blodprøve eller sædprøve, ville vente til etter at vi hadde vært på sykehuset og hørt hva de sa. Står heller ingenting om at de forventer at vi må gjøre slikt før første sykehustime... ← Skal dere utredes på sykehuset? For da vil de jo begynne først etter de har snakket med dere. Da får dere vite hva slags prøver og tester dere skal igjennom. Normalt er div. blodprøver, sædprøver og gyn/UL. Etter det er det en ny samtale om hva dere skal gjøre videre.
BitteLille Skrevet 19. mars 2006 #15 Skrevet 19. mars 2006 Må ringe dem i morgen å høre om jeg kan komme noen dager før, pga datoen de har valgt er selvfølgelig også antatt mens-dag. Jeg tenkte jeg skulle spørre om hva de vil gjøre første time og. Antar at jeg sikkert skal undersøkes litt, men det virker som om det er forskjellige praksiser fra område til område...
BitteLille Skrevet 20. mars 2006 #16 Skrevet 20. mars 2006 Jeg skal på sykehuset i morgen! Første utredningstime!
Gjest gjesta Skrevet 20. mars 2006 #17 Skrevet 20. mars 2006 Fikk du noe svar på hva første time skulle innebære? :klø:
Gjest gjesta Skrevet 20. mars 2006 #18 Skrevet 20. mars 2006 Heldig som fikk time så fort foressten. Vi fikk innkallelse i januar/februar, og skal ikke ha første time før i slutten av april. Men jeg antar at endel av prøvene vi har tatt, tar tid å analyseres.
BitteLille Skrevet 20. mars 2006 #19 Skrevet 20. mars 2006 Har ventet på denne timen siden 20 desember, så synes ikke det har gått noe fort nei! Snakket bare med en skranke-dame, som ikke hadde så mye å si om timen... Gruer meg litt, må shave i dag Og lurer på om sokkene skal være på eller av...
BitteLille Skrevet 20. mars 2006 #20 Skrevet 20. mars 2006 Hadde jo egentlig time 28 mars, men er jo kjempeglad for at de kunne flytte den så lett! Men siden de kunne gjøre den om så lett, har det sikker vært noen ledig noe før og, antar at de håper at vi skal ha fått det til på egenhånd, derfor vi har måtte ventet så lenge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå