AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:04 #41 Del Skrevet mandag kl 09:04 AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 5.38): Jeg observerer stadig mennesker med blå lapp i bilen, som parketer på oppmerket plasser, og som tilsynelatende er spreke og raske når de stiger ut av bilen, for nærmest løpe inn på kjøpesenteret. Er det så lett å få slike parkeringslapper nå? Anonymkode: 43491...f31 Har en slik lapp. Noen dager er jeg god andre dager ikke. Skal vi bytte kropp kanskje?? Anonymkode: 58a8b...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:09 #42 Del Skrevet mandag kl 09:09 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva skjer med Karens her inne i dag, da 😂 Du matcher jo disse som kjeftet på parkeringsplasser, og verstingene i denne tråden. Smil, det er fortsatt ferie Anonymkode: acfa3...bcd Nå er du bare rar… og mest Karen av dere to. Den du siterer har helt rett. Anonymkode: 68dea...13a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:11 #43 Del Skrevet mandag kl 09:11 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er du bare rar… og mest Karen av dere to. Den du siterer har helt rett. Anonymkode: 68dea...13a Og du kaller andre "bare rar"?? Det må ha vært en tøff påske for mange, ja 😅 Blir godt å komme tilbake på jobb i morgen og ta det ut på kollegaer igjen, i stedet for å være språkpoliti på et kvinneforum. Anonymkode: acfa3...bcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:19 #44 Del Skrevet mandag kl 09:19 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har en slik lapp. Noen dager er jeg god andre dager ikke. Skal vi bytte kropp kanskje?? Anonymkode: 58a8b...187 Bare elsker "byttere" Anonymkode: 43491...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:50 #45 Del Skrevet mandag kl 09:50 Man kan jo lure litt på hvor rettferdig systemet er. Denne damen som måtte amputere hender og føtter slet lenge med å kvalifisere for handikapbevis. Samferdsel, Oslo | Gry Hege har amputert hender og føtter – får ikke handikapparkering: – Hele greia er latterlig "Sjef for juridisk avdeling i Oslo kommune, Susanne Lyng, skriver til Nettavisen at hun ikke kan uttale seg om enkeltsaker. Men at det er to kriterier som må følges for å få parkeringskort: Nedsatt gangevne Særlig behov for parkeringslettelser – For å oppfylle vilkåret om nedsatt gangevne er utgangspunktet at man ikke kan gå, eller har store vansker med å gå kun få meters gange. Dette vurderes av lege, ikke Bymiljøetaten, skriver hun i e-posten." Jeg har en far som gikk gjennom et hofteoperasjon. Han fikk Hc-bevis for fem år. Egentlig unødvendig når han har blitt så sprek igjen. Jeg håper ikke han bruker beviset unødvendig. Da forstår jeg at folk blir sure. Anonymkode: 16232...d8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:14 #46 Del Skrevet mandag kl 10:14 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Bare elsker "byttere" Anonymkode: 43491...f31 Ja, de har jo et godt poeng! Anonymkode: 4741f...151 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:40 #47 Del Skrevet mandag kl 15:40 Jeg skjønner TS godt som spør om dette. Jeg tilegger ikke vedkommende noen negative hensikter ved stille spørsmål om hvordan det fungerer. Det er jo klart at å løpe inn er en god grunn hvis man skal hente noen som er handikappet. Noe annet er om en annen i familien utnytter beviset bare for å få parkert nærmere. Og dere som sier at dere har beviset på grunn av variabel form. Er det da noen grunn til å parkere på handikap-plass de dagene/periodene hvor dere er i god form og kan gå et lengre stykke? Anonymkode: 16232...d8a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:10 #48 Del Skrevet mandag kl 16:10 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man kan jo lure litt på hvor rettferdig systemet er. Denne damen som måtte amputere hender og føtter slet lenge med å kvalifisere for handikapbevis. Samferdsel, Oslo | Gry Hege har amputert hender og føtter – får ikke handikapparkering: – Hele greia er latterlig "Sjef for juridisk avdeling i Oslo kommune, Susanne Lyng, skriver til Nettavisen at hun ikke kan uttale seg om enkeltsaker. Men at det er to kriterier som må følges for å få parkeringskort: Nedsatt gangevne Særlig behov for parkeringslettelser – For å oppfylle vilkåret om nedsatt gangevne er utgangspunktet at man ikke kan gå, eller har store vansker med å gå kun få meters gange. Dette vurderes av lege, ikke Bymiljøetaten, skriver hun i e-posten." Jeg har en far som gikk gjennom et hofteoperasjon. Han fikk Hc-bevis for fem år. Egentlig unødvendig når han har blitt så sprek igjen. Jeg håper ikke han bruker beviset unødvendig. Da forstår jeg at folk blir sure. Anonymkode: 16232...d8a Den saken du her refererer til er fra 2022. Da var der en innstramming i reglene som senere har blitt endret. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2016-03-18-264 Merkelig ingen driver å krangler på at man med disse parkeirngskortene kan stå dobbelt så lenge som andre på vanlige parkeringsplasser driftet av kommunen og uten å betale. Eller at man slipper å betale i bomringer. Kjenner ikke ts til dette, kanskje? Anonymkode: d0ca2...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet mandag kl 20:14 #49 Del Skrevet mandag kl 20:14 Hvis jeg ser biler på hc-plasser UTEN hc-kort pleier jeg å vente til sjåføren kommer (hvis jeg har tid). Først sier jeg at disse plassene er kun for de med slike bevis. Hvis vedkommende drar frem ett slikt så er den saken avsluttet. Hvis derimot vedkommende kommer med meninger som at det raker ikke meg o.l. så begynner morroa. Jeg kan være ganske stygg i munnen og provoserende overfor rasshøl som tar disse plassene. Og til de som nå selvsagt vil skrive at det er ikke min sak og jeg ikke har noe med hvem som parkerer der, til dere: dra til helvete. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:19 #50 Del Skrevet mandag kl 20:19 Al Bundy skrev (3 minutter siden): Hvis jeg ser biler på hc-plasser UTEN hc-kort pleier jeg å vente til sjåføren kommer (hvis jeg har tid). Først sier jeg at disse plassene er kun for de med slike bevis. Hvis vedkommende drar frem ett slikt så er den saken avsluttet. Hvis derimot vedkommende kommer med meninger som at det raker ikke meg o.l. så begynner morroa. Jeg kan være ganske stygg i munnen og provoserende overfor rasshøl som tar disse plassene. Og til de som nå selvsagt vil skrive at det er ikke min sak og jeg ikke har noe med hvem som parkerer der, til dere: dra til helvete. Det setter jeg som bruker av hc-plasser veldig stor pris på! Sånne idioter trenger å høre det!👏👏👏 Anonymkode: c38af...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:09 #51 Del Skrevet mandag kl 21:09 Al Bundy skrev (53 minutter siden): Hvis jeg ser biler på hc-plasser UTEN hc-kort pleier jeg å vente til sjåføren kommer (hvis jeg har tid). Først sier jeg at disse plassene er kun for de med slike bevis. Hvis vedkommende drar frem ett slikt så er den saken avsluttet. Hvis derimot vedkommende kommer med meninger som at det raker ikke meg o.l. så begynner morroa. Jeg kan være ganske stygg i munnen og provoserende overfor rasshøl som tar disse plassene. Og til de som nå selvsagt vil skrive at det er ikke min sak og jeg ikke har noe med hvem som parkerer der, til dere: dra til helvete. hjeeelp. så med andre ord, så bør man ikke parkere på HC-parkeringsplasser uten grunn, forstår jeg? 🤔 bare så jeg ikke misforstår ... Anonymkode: 50a41...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:14 #52 Del Skrevet mandag kl 21:14 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): hjeeelp. så med andre ord, så bør man ikke parkere på HC-parkeringsplasser uten grunn, forstår jeg? 🤔 bare så jeg ikke misforstår ... Anonymkode: 50a41...ef5 Nei, man parkerer ikke på sånne plasser om man ikke har en godkjent grunn for det! Jeg pleier å legge gule «bøter» i frontruten til folk uten skilt, det er ingen bot men informasjon om lovverket. Men du kan faktisk få 900kr i bot om du blir sjekket av politiet eller er parkeringsselskap… Anonymkode: c38af...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:11 #53 Del Skrevet mandag kl 23:11 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Og du kaller andre "bare rar"?? Det må ha vært en tøff påske for mange, ja 😅 Blir godt å komme tilbake på jobb i morgen og ta det ut på kollegaer igjen, i stedet for å være språkpoliti på et kvinneforum. Anonymkode: acfa3...bcd Neida, de er ganske OK de👌 Verre med raringer som trenger å bruke påsken på å kalle andre for Karen. Anonymkode: 68dea...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:12 #54 Del Skrevet mandag kl 23:12 Al Bundy skrev (2 timer siden): Hvis jeg ser biler på hc-plasser UTEN hc-kort pleier jeg å vente til sjåføren kommer (hvis jeg har tid). Først sier jeg at disse plassene er kun for de med slike bevis. Hvis vedkommende drar frem ett slikt så er den saken avsluttet. Hvis derimot vedkommende kommer med meninger som at det raker ikke meg o.l. så begynner morroa. Jeg kan være ganske stygg i munnen og provoserende overfor rasshøl som tar disse plassene. Og til de som nå selvsagt vil skrive at det er ikke min sak og jeg ikke har noe med hvem som parkerer der, til dere: dra til helvete. Er dette på et kjøpesenter eller lignende, så skal du heller knipse godt synlig bilde av regnummeret på bilen og hvordan det står ulovlig parkert. Sende bildet til senterledelsen eller om der er vakter på senteret få en butikk til å tilkalle vaktene. Og vise bildet. Da blir «synderen» både bøtelagt og ropt opp over høytaleranlegget med beskjed om å kontakte info angående bilen hens. Da slipper du å leke vaktbikkje på et område som ikke er ditt og synderen får seg en lærepenge. Nå har det oppstått et nytt «fenomen», på disse HC plassene. Flere glupinger har funnet ut at disse brede plassene kan utnyttes bedre. De parkerer da mellom to HC biler med HC skilt, slik at HC bilene blir umulig å komme inn i, uten å bruke skohorn for mennesker. Også har du alle disse glupingene som bare skal vente på noen som er der eller der, eller som snart kommer, de tror HC plasser er venteplasser for folk med full førlighet. Kanskje du kan angripe dem litt med å si dem et Pauliord? Anonymkode: d0ca2...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:33 #55 Del Skrevet tirsdag kl 08:33 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er dette på et kjøpesenter eller lignende, så skal du heller knipse godt synlig bilde av regnummeret på bilen og hvordan det står ulovlig parkert. Sende bildet til senterledelsen eller om der er vakter på senteret få en butikk til å tilkalle vaktene. Og vise bildet. Da blir «synderen» både bøtelagt og ropt opp over høytaleranlegget med beskjed om å kontakte info angående bilen hens. Da slipper du å leke vaktbikkje på et område som ikke er ditt og synderen får seg en lærepenge. Nå har det oppstått et nytt «fenomen», på disse HC plassene. Flere glupinger har funnet ut at disse brede plassene kan utnyttes bedre. De parkerer da mellom to HC biler med HC skilt, slik at HC bilene blir umulig å komme inn i, uten å bruke skohorn for mennesker. Også har du alle disse glupingene som bare skal vente på noen som er der eller der, eller som snart kommer, de tror HC plasser er venteplasser for folk med full førlighet. Kanskje du kan angripe dem litt med å si dem et Pauliord? Anonymkode: d0ca2...03e Vektere på et kjøpesenter kan ikke bøtelegge folk… Anonymkode: c38af...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet tirsdag kl 10:04 #56 Del Skrevet tirsdag kl 10:04 AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 5.38): Jeg observerer stadig mennesker med blå lapp i bilen, som parketer på oppmerket plasser, og som tilsynelatende er spreke og raske når de stiger ut av bilen, for nærmest løpe inn på kjøpesenteret. Er det så lett å få slike parkeringslapper nå? Anonymkode: 43491...f31 Hvorfor bryr det deg? Du har jo åpenbart ikke behov for HC-plassen, så det er jo ikke ditt problem. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:45 #57 Del Skrevet onsdag kl 21:45 AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 10.33): Vektere på et kjøpesenter kan ikke bøtelegge folk… Anonymkode: c38af...238 De tilkaller raskt de som kan bøtelegge, nemlig selskape5 senteret har avtale med. Anonymkode: d0ca2...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:24 #58 Del Skrevet i går, 06:24 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De tilkaller raskt de som kan bøtelegge, nemlig selskape5 senteret har avtale med. Anonymkode: d0ca2...03e Hva er det du snakker om? Anonymkode: 0d209...b74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:26 #59 Del Skrevet i går, 06:26 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De tilkaller raskt de som kan bøtelegge, nemlig selskape5 senteret har avtale med. Anonymkode: d0ca2...03e Dét har jeg aldri opplevd! Noen steder har de derimot "bøter" de kan legge på frontruten, men det er sjelden vekterne gidder å gjøre så mye med feilparkerte biler, om de ikke står i veien for utrykningskjøretøy eller noe sånt da. Anonymkode: c38af...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #60 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dét har jeg aldri opplevd! Noen steder har de derimot "bøter" de kan legge på frontruten, men det er sjelden vekterne gidder å gjøre så mye med feilparkerte biler, om de ikke står i veien for utrykningskjøretøy eller noe sånt da. Anonymkode: c38af...238 Jeg har aldri opplevd at det ikke blir reagert når det blir gitt beskjed om at biler uten HC kort står parkert på HC plass. Først bøtelegges det og så blir bilens eier ropt opp på høytaler på senteret. Anonymkode: d0ca2...03e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå