AnonymBruker Skrevet 19. april #21 Del Skrevet 19. april Hvis man reiser fra en stor flyplass er det enorme avstander, da trenger man rullestol. Mange bruker rullestol for avlastning og ikke fordi de er lamme.. Har selv en muskelsykdom, det er ikke noe særlig gøy å kjøre den bilen inn i flyet. Man sitter jo også bare og venter til andre kommer på flyet og føler seg til bry. Synes det er trist at man mistenkeliggjør denne gruppen sånn Anonymkode: 4ae9d...2c9 6 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #22 Del Skrevet 19. april Jeg er en av disse rullestolbrukerne som kan gå. Det er mye jeg kan gjøre isolert sett, men totalt sett kan jeg gjøre mye mindre enn de fleste andre. Å gå er en ting som for meg er veldig slitsomt og gjør vondt, både mens jeg går og i noen dager etterpå. Om jeg slipper å gå f.eks. 3/4 av en distanse vil smertenivået mitt den dagen og de neste dagene være et annet. Å være på reise er veldig utfordrende og flyplassen er bare en liten del av reisen. Du behøver ikke misunne meg den lille avlastningen der. Anonymkode: e63fb...029 6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 19. april #23 Del Skrevet 19. april Vi har nok et slikt «åpenbart tilfelle» i vår familie, men behovet for rullestol er helt reelt. Det er ikke bare amputasjon eller helt uten gåevne som krever assistanse. Vi har fått ganske mange sleivspark servert av ubehøvlede og ekle besserwissere i slike køer. Tror du virkelig noen setter seg i rullestol for moro skyld? Og hvorfor plager det deg at noen får hjelp? Grow up. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #24 Del Skrevet 19. april Jeg blir bare trist av slike innlegg. Er det virkelig så vanskelig å ha to tanker i hodet samtidig?😥 Anonymkode: 4e4ce...3fb 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #25 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men ts spør hvorfor de bruker rullestol FØR de går på flyet, men ikke når de skal av? Fordi da er det ingen køer de kan snike i? Anonymkode: 5b558...fc9 Fordi de fleste av oss som får assistanse kan gå, selv om vi i disse tilfellene bruker flyplassens rullestol. Vi har da et sted å sitte mens vi venter på ombordstigning, og det er lett for de som assisterer å vite hvem som skal ha hjelp. Jeg klarer fint å gå ombord selv, og ved ankomst går jeg av flyet og finner assistansen som triller meg gjennom flyplassen, og ofte helt til flybuss/tog. Anonymkode: 08b19...e7f 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #26 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men ts spør hvorfor de bruker rullestol FØR de går på flyet, men ikke når de skal av? Fordi da er det ingen køer de kan snike i? Anonymkode: 5b558...fc9 Fordi det da ikke er noen køer de er nødt til å VENTE I. Herregud, at du ikke kan se forskjellen på å kunne gå rett til bagasjen og videre til taxien og det å måtte STÅ I KØ når man er sykt dårlig til beins? Unnskyld, nå var jeg utrolig usaklig. Men jeg håper at du nå forstår hvorfor noen er nødt til å ty til rullestol. Ikke alle klarer å stå i kø, ikke alle klarer de store avstandene på el flyplass uten at de får hjelp. Anonymkode: 20eec...ef5 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #27 Del Skrevet 19. april Jeg har opplevd så mange uhøflige og brautende folk i køer på flyplasser, at den ene personen som av og til blir trillet forbi køene har jeg ikke skjenket en eneste tanke. Anonymkode: a2f6c...f5e 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #28 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har sett dette ved flere anledninger i utlandet. Folk som ankommer flyplassen, får tak i en rullestol og en flyplassansatt som triller dem rundt. Alltid først i alt av køer, trenger ikke vente noe sted. Men når flyet lander, så viser det seg at kan gå helt fint. Andre som har lagt merke til dette? Ja, det kan være at de har handikapp som er vanskelig å se, så tvilen kommer alltid dem til gode. Så jeg sikter bare til de helt åpenbare tilfellene. Anonymkode: 4f45f...7b9 Det åpenbare er at de har en funksjonsnedsettelse som gjør at det er vanskelig å gå, stå og den totale belastningen en reise er. Jeg er blant dem. Men for å unngå dømming fra slike som deg unngår jeg lange reiser og det å reise i fellesferien etc som gjør at jeg må stå til beina svikter og ferien blir ødelagt av smerter. Jeg kan fint gå noen kilometer på en god dag. Jeg kan fint stå i en halvtime på en god dag. Jeg kan knapt gå èn kilometer sammenlagt på en dårlig dag og stå kan jeg glemme de dagene.. Fordi jeg er av typen som heller besvimer eller kaster opp av smerter før jeg lager lyd, vil sånne som deg selv på meg som lat. Er du klar over hvor ydmykende det er for et menneske å bli trillet rundt til spott og spe?? Ingen ved sine fulle fem ville utsatt seg for noe slikt! Bry deg mer om hvordan du kan få et bedre liv, eller hjelpe de du ser trenger det fremfor å mistenkeliggjøre folk du tror du kan se noe på.. Anonymkode: eff6c...8e9 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #29 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men ts spør hvorfor de bruker rullestol FØR de går på flyet, men ikke når de skal av? Fordi da er det ingen køer de kan snike i? Anonymkode: 5b558...fc9 Det er ikke å snike. For å UNNGÅ en kø man ikke er rustet til å stå i. Mange kan gå mye bedre enn å stå rett opp og ned.. Tror dere virkelig at noen vil trilla rundt om de har et valg?? Hilsen funksjonsnedsatt som reiser på natta og gjør alt hun kan for å unngå slike som deg. Og kø. Fordi begge deler ville ødelagt ferien. Anonymkode: eff6c...8e9 6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #30 Del Skrevet 19. april Nå har jeg aldri benyttet dette, ennå, men synes det er rart at det harseleres med at det kun er nødvendig når det er køer. For min del er det køer som er det store problemet. Jeg kan gå mye bedre enn jeg kan stå rett opp og ned. Jeg kan ikke stå rett opp og ned mer enn et par minutter. For det første blir det fryktelig vondt, og så svimer jeg av. Det sagt, jeg er også helt ødelagt av gåingen når jeg har vært innom de store flyplassene, men ryggen låser seg ikke fullstendig av å gå, og ikke svimer jeg av av å gå heller. Jeg kan til og med løpe. (Ikke så fort da. 😆) Å stå i kø derimot, det er et vanvittig smerte-mareritt. Folk ser rart på meg når jeg står og "danser" for å ikke svime av også, så de kunne vel like gjerne sett rart på meg for å trenge rullestol i køer. Anonymkode: c3fdb...38d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #31 Del Skrevet 19. april Ved avreise skal du finne skranke, levere bagasjen, gjennom sikkerhetskontroll, ofte gå langt til riktig gate - med en tid å forholde deg til. Ved ankomst har du sittet i flere timer, skal bare til bagasjebånd og ingenting mer og så skal du ut - og du bruker den tiden du vil. Skjønner godt at behovet for avlastning er større før flyreisen enn før. Og det koster meg i verste fall tre minutter med ekstra venting at noen skal ombord, eller foran meg i kø, med rullestol. Det går fint. Så jævla rasshøl er jeg ikke. Anonymkode: e3229...42e 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #32 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Aldri hørt om noen som føler seg mer sprek i kroppen etter en lang flytur. Det kan likevel ha noe med tilbudet på flyplassen i utlandet. Ikke sikkert de er like god på å tilby rullestolbrukere som har lavgradig funksjonsnedsettelse den bistanden Anonymkode: a62e1...3f1 Tilbudet er det samme overalt. Selv i land der de har rullestoler vi ikke har sett siden forrige årtusen. Eller kanskje det er at fordi man sparer litt på kreftene ved å unngå køer og strabaser som gjør at man kan gå den siste etappen..? Det høres jo litt lurere ut. Du snakker om å føle deg fresh og sprek etter en reise, andre snakker om å ikke få puste av smerter, eller ikke rekke overganger fordi beina ikke bærer dem.. Anonymkode: eff6c...8e9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #33 Del Skrevet 19. april Kan det hende at noen som er svake i beina ikke klarer å være så raske? Når man skal reise med et fly så har man en tidsfrist å rekke. Når du skal av flyet har man nok tid til å gå i sitt tempo og kan gå sakte. Jeg f.eks har vonde bein, ikke så vonde at jeg ikke klarer å gå. Men jeg klarer ikke å gå så fort. Jeg får fort vondt ved å stå lenge. Når jeg går av flyet så er det ikke samme stresset og køene. Anonymkode: de92e...7a5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #34 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg blir bare trist av slike innlegg. Er det virkelig så vanskelig å ha to tanker i hodet samtidig?😥 Anonymkode: 4e4ce...3fb Ja, mange sliter med det. Og en del mangler kunnskap om årsaker til at folk bruker rullestol, de skjønner ikke at de fleste i rullestol kan gå. Anonymkode: f2229...077 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #35 Del Skrevet 19. april Jeg fatter bare ikke at dette er noe å lure på. Tror du virkelig det er populært å bestille assistanse med rullestol når man er normalt sprek kun for å komme seg først inn i et fly? Og hvordan o r k e r du å bruke tid og energi på å observere, følge med, mistenkeliggjøre og lage innlegg om noe slikt? Du bør seriøst jobbe skikkelig med deg selv. Anonymkode: 8cd18...b8e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #36 Del Skrevet 19. april Håper tråden er en vekker for TS. Kanskje hun så for seg noe sånt Anonymkode: 9f464...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #37 Del Skrevet 19. april Sjefen min gjorde dette en gang vi hadde vært på konferanse i utlandet. Krevde rullestol for å slippe kø, og fordi hun ikke gadd å gå så langt. Jeg var så flau!! Så ja, det finnes folk som utnytter dette systemet også🙈🙈 Anonymkode: 4198c...1f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #38 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har sett dette ved flere anledninger i utlandet. Folk som ankommer flyplassen, får tak i en rullestol og en flyplassansatt som triller dem rundt. Alltid først i alt av køer, trenger ikke vente noe sted. Men når flyet lander, så viser det seg at kan gå helt fint. Andre som har lagt merke til dette? Ja, det kan være at de har handikapp som er vanskelig å se, så tvilen kommer alltid dem til gode. Så jeg sikter bare til de helt åpenbare tilfellene. Anonymkode: 4f45f...7b9 Skal mennesker med skjulte funksjonsnedsettelser blir kritisert også for dette nå? Å få assistanse på flyplasser fra døren til setet på flyet er en menneskerettighet. Det er en universell rett som gjelder over hele verden på alle flyplasser. Man velger selv om man trenger assistanse når man bestiller billetter, eller når Pasientreiser bestiller flybilletter for mennesker som skal til sykehus og må fly. Den dagen ts blir lege og får røntgenblikk så ser hun kanskje hva som er galt med alle som trenger assistanse på en flyplass eller ellers i samfunnet. Å være så fordømmende som ts er i denne tråden overfor mennesker med skjulte funksjonsnedsettelser det er bare nedrig. Anonymkode: 590d7...777 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #39 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gående rullestolbruker her. Alt andre skal bry seg med... Anonymkode: 463c5...9ae AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er mange som bruker rullestol og krykker til avlasting uten å være lam. Ikke rart i det hele tatt. Hva trodde du, at de jukser? Anonymkode: db422...d2e AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det kan være langt å gå på en flyplass, spesielt hvis du skal bytte fly, mange eldre og de som ikke kan gå så fort kan benytt seg av dette, ikke noe rart i det. Anonymkode: f4d7a...6c9 Dere misser poenget her…. Typisk forsvarsmekanisme på KG… Anonymkode: 73480...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #40 Del Skrevet 19. april Du tror de bruker tid på å få noen til å trille de fordi det er så viktig for de å slippe kø? 🤔 Anonymkode: 1c176...467 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå