AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:28 #21 Del Skrevet onsdag kl 22:28 Noe helt annet, men jeg bor cs 45 min unna Stavanger. Hver gang jeg legger ut noe merket «må hentes» kommer det en haug med «du skal ikke tilfeldigvis forbi» et eller annet sted hvor de selv slipper å hente det🫣 Har begynt å svare nei uansett hvor det er snakk om. Anonymkode: 381f0...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 02:02 #22 Del Skrevet torsdag kl 02:02 Har selv sluttet å gi bort ting på finn. Altfor mye jobb. Kaster det heller på dynga. Samme med salg. Orker ikke alt styre. Kastet nettopp en fullt brukbar iphone 15 pro max. Å selge eller gi den bort på Finn skaper bare masse problemer jeg ikke trenger i en ellers travel hverdag. Anonymkode: 35ca5...165 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:52 #23 Del Skrevet torsdag kl 06:52 Er så fasinert av de som legger ut ting på Finn og Tise uten å ha med slik elementær informasjon. Jeg kjøper vesker og da er mål (mange modeller kommer i flere str) og bilder av alle kanter og inni viktig. Å ta med målene når man først legger inn annonsen er da mye lettere enn å få hundre mail med spørsmål om dette. En annonse er IKKE godt beskrevet hvis en ikke har med mål eller str. Den er heller ikke godt beskrevet hvis en ikke har med bilder som viser det en trenger. Ekstra fascinerende er de som beskriver skader og kun har med bilde hvor denne delen akkurat er kuttet bort. Eller hun som svarte at jeg kunne dra til venninna hennes og måle selv. Anonymkode: c04a1...c8b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:50 #24 Del Skrevet torsdag kl 07:50 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Noe helt annet, men jeg bor cs 45 min unna Stavanger. Hver gang jeg legger ut noe merket «må hentes» kommer det en haug med «du skal ikke tilfeldigvis forbi» et eller annet sted hvor de selv slipper å hente det🫣 Har begynt å svare nei uansett hvor det er snakk om. Anonymkode: 381f0...409 Jeg forstår at du blir irritert dersom du faktisk har skrevet "må hentes". Selv bor jeg i utkanten av en større by, og vet at mange, inkludert meg selv, reiser inn til sentrum hver dag. Om tingen ikke er uhensiktsmessig stor, har jeg derfor ofte spurt når jeg spør om mulighet for å se/hente, om det er mulig at vi kan møtes i sentrum. Særlig om de holder til på motsatt side av byen. Ut fra antall ganger jeg har fått bekreftende svar på det, så kommer jeg også til å fortsette å spørre. Har noen ganger fått spørsmål om jeg kan sende store ting jeg selger. Og har mer enn en gang foreslått at for å sende tingen uten at den skades, så anbefaler jeg at de bestiller budbil. (Som sikkert koster mange ganger så mye som tingen. ) Anonymkode: bf1db...981 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:45 #25 Del Skrevet torsdag kl 11:45 Jeg tror jeg jeg beskriver ting godt, og jeg legger alltid med mål. Priser også ting lavt. Når folk stiller tusen spørsmål om detaljer ignorerer jeg dem ofte. Får mange spørsmål av typen «tror du at denne shortsen kan passe en størrelse 36 med stor rumpe?» (for shortsen som er i størrelse 38) eller «Hvor godt tåler dette teltet regn?» (ubrukt telt innpakket i plast med lenke til produsentens beskrivelse i annonsen). Ønsker enkle handler, og man merker fort hvem man potensielt kan få problemer med i ettertid og hvem som kommer til å stille en evig rekke spørsmål før de til slutt begynner å prute på prisen. Det gjør meg ingenting om jeg må vente en uke eller en måned på riktig kjøper. Gidder ikke masse bry når det likevel er snakk om småpenger. Tanker mitt når jeg leser innlegg fra brukere her inne som klager på at Finn-selgere aldri svarer. Det er ikke min erfaring. Men jeg leser annonsen før jeg sender melding og holder en høflig tone. Forventer heller ikke at noen som selger noe til 50-100 kr skal bruke masse tid på å svare på mine spørsmål. Anonymkode: 66520...0b2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:34 #26 Del Skrevet torsdag kl 20:34 Gidder ikke måle klær og annet som har en størrelse, nei. Mange i tråden svarer som om det omhandler møbler, men møbler måler ma jo selvsagt. Men jeg gidder ikke måle brystomkrets eller lengden på ermene på en bluse i størrelse Medium. Da får kjøper Google størrelsesguide fra produsenten, eller ta sjansen og videreselge selv dersom plagget ikke skulle passe. Anonymkode: 51a32...968 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:40 #27 Del Skrevet torsdag kl 20:40 Trådstarter her. Jeg oppgir grundige mål på møbler etc. Med mål mener jeg feks klær med tydelige bilder og opplysning om størrelse. Jeg har f.eks. en kjøper nå som vil jeg skal måle en genser på ermer, bryst og lengde samt ytterligere bilder av den på i tillegg til at jeg skal pakke inn og sende den. Den kostet meg 1500 og selges for 150. Blir litt matt. Anonymkode: d2bd6...85b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:44 #28 Del Skrevet torsdag kl 20:44 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trådstarter her. Jeg oppgir grundige mål på møbler etc. Med mål mener jeg feks klær med tydelige bilder og opplysning om størrelse. Jeg har f.eks. en kjøper nå som vil jeg skal måle en genser på ermer, bryst og lengde samt ytterligere bilder av den på i tillegg til at jeg skal pakke inn og sende den. Den kostet meg 1500 og selges for 150. Blir litt matt. Anonymkode: d2bd6...85b skjønner deg godt... min erfaring er at alle disse spørsmålene de stiller om plagg= ikke salg. Slitsomt er det! Har ikke tall på hvor mange rare spørsmål jeg får på klær jeg legger ut... De som har en lang liste med spørsmål og skal ha ørten bilder til, de sier jeg nei til. Anonymkode: 4ae0c...54f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:55 #29 Del Skrevet torsdag kl 20:55 Som regel har jeg jo kjøpt det selv, og finner annonse på bohus, ikea som jeg linker til. Jeg kunne nok vært flinkere å selge ting/ gi bort, men ja- det et litt jobb. Noen mennesker har ikke grenser. Bo solgte en seng, og en hel familie troppet opp i regnet, uten bil...og mannen min måtte kjøre den og den hjem.. Anonymkode: e4d4d...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:59 #30 Del Skrevet torsdag kl 20:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som regel har jeg jo kjøpt det selv, og finner annonse på bohus, ikea som jeg linker til. Jeg kunne nok vært flinkere å selge ting/ gi bort, men ja- det et litt jobb. Noen mennesker har ikke grenser. Bo solgte en seng, og en hel familie troppet opp i regnet, uten bil...og mannen min måtte kjøre den og den hjem.. Anonymkode: e4d4d...4f8 Det hadde jeg aldri gjort, har sendt flere slukøret av gårde uten at de fikk med seg det de skulle hente fordi de ikke hadde med bærehjelp som jeg tydelig skrev i annonsen at de burde eller at bilen de kommer med er for liten til å få det med Anonymkode: c0f66...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet torsdag kl 21:13 #31 Del Skrevet torsdag kl 21:13 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har selv sluttet å gi bort ting på finn. Altfor mye jobb. Kaster det heller på dynga. Samme med salg. Orker ikke alt styre. Kastet nettopp en fullt brukbar iphone 15 pro max. Å selge eller gi den bort på Finn skaper bare masse problemer jeg ikke trenger i en ellers travel hverdag. Anonymkode: 35ca5...165 Du kastet en dyr mobil? Du kunne jo solgt den til selskapene som selger brukte mobiler, eller pantet den (telenor og/eller telia?), altså sluppet privatpersoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:48 #32 Del Skrevet torsdag kl 23:48 AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 1.18): når annonsen er godt nok beskrevet.. Gidder du det? Blir litt matt av enkelte kjøpere som stiller flere krav til deg når de praktisk talt får noe gratis. Anonymkode: d2bd6...85b Gidder du ikke og personen er plagsom, blokker personen. Noen har dette som underholdning i hverdagen. Hvorfor da underholde dem? Anonymkode: 6235b...b3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå