Gå til innhold

Interesserte på finn o.l som krever flere bilder, nøyaktige cm mål og bilder av ting på, på varer til gi bort pris ..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

når annonsen er godt nok beskrevet.. Gidder du det? 

Blir litt matt av enkelte kjøpere som stiller flere krav til deg når de praktisk talt får noe gratis.

Anonymkode: d2bd6...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ehhh ja, alle mål er jo ganske avgjørende for om det passer.. gidder jo ikke hente et digert bord for så å oppdage det er for stort for eks 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Blir litt matt av enkelte kjøpere som stiller flere krav til deg når de praktisk talt får noe gratis.

Så ikke legg ut ting på finn.

Helt normalt å spørre om mål. Dritt å kjøpe møbler som ikke passer i størrelsen, eller få klær som ikke sitter riktig på.

Det er du som er vanskelig og sær om du ikke gidder å ta mål. Du har helt frivillig valgt å legge ut annonse på finn, da burde du faktisk være litt mer samarbeidsvillig for å få solgt det du har lagt ut.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta mål før du legger det ut, så sparer du deg for mye bryderi. Og andre. Ikke lett å kjøpe møbler uten mål, samma om de er dyre, billige eller gratis. Det krever en del å både å hente og å bære. Dumt hvis det ikke passer. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gidder jeg. Jeg har solgt en del klær, og har full forståelse hvis folk spør pent om for eksempel brystmålet på en bluse. Plagg som jeg mener avviker fra den oppgitte størrelsen pleier jeg å legge ut med mål. Vesker legger jeg alltid ut med målene i annonsen. Eller når jeg har solgt noen servisedeler. Jeg forstår jo at kjøpere er interessert i å vite størrelsen på en middagstallerken, for den kan variere mye. 

Anonymkode: e99ed...231

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan mener du en vare er godt nok beskrevet hvis det ikke er med mål?

Anonymkode: e30fe...b17

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lagt ut mange annonser med alle mål osv, alltid noen som ikke leser og sender "mål??" Typisk det.

Anonymkode: b998c...8c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke med mål så er jo ikke anonsen godt beskrevet… 

Anonymkode: 81c17...764

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga bort en støvsuger gratis på Finn. Noen spurte om mål på støvsugeren. Må ærlig talt si at det gadd jeg ikke å måle, og ga den bort til nestemann. Altså, den var en standard-støvsuger. Hadde selvfølgelig skjønt det og målt dersom det var et bord eller skap, e.l.

Anonymkode: 51361...68e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er gi bort pris samme som gratis?

Uansett bør du gjøre litt innsats i at andre tar over ditt søppel.

Anonymkode: 63633...6b8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er jo tydeligvis ikke godt nok beskrevet når du ikke legger ved mål.

Anonymkode: f86da...a6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ikke gidder å ta bilde fra absolutt alle vinkler. Men å spørre etter mål er da bare sunn fornuft dersom mål ikke er oppgitt, dumt å sitte der med noe som ikke kan brukes enten det er en seng eller en jakke. Selv om det er rimelig, så bruker man jo tid på å hente (eller penger på portoen)... 

Anonymkode: 39fe9...3f0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg svarer aldri folk som stiller en million med spørsmål. De er de samme folka som også skal klage etter kjøpet.

Anonymkode: 23bc1...2ff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg svarer aldri folk som stiller en million med spørsmål. De er de samme folka som også skal klage etter kjøpet.

Jeg synes det er ganske relevant å vite mål på ting, spesielt møbler. Beskrivelsen «stort speil» i annonsen sier veldig lite. Setehøyden på en barstol er også relevant i de fleste tilfeller. Når folk ikke gidder å oppgi slikt i annonser, må de nesten forvente å få «en million spørsmål».

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er ganske relevant å vite mål på ting, spesielt møbler. Beskrivelsen «stort speil» i annonsen sier veldig lite. Setehøyden på en barstol er også relevant i de fleste tilfeller. Når folk ikke gidder å oppgi slikt i annonser, må de nesten forvente å få «en million spørsmål».

Jeg legger ut mål, det gjør jeg alltid. Men når folk skal ha flere bilder fra ulik vinkel og enda flere spørsmål så gidder jeg ikke å svare - enkelt og greit. Er aldri noe problem å få solgt samme vare til neste mann som ikke stiller så forbanna mange spørsmål.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva jeg selger. Er det møbler e.l så bør det jo oppgis mål i annonsen. Ellers gidder jeg ikke måle og styre med ørten bilder nei. Som regel blir jeg kvitt det jeg legger ut, så orker ikke kjøpere med mange spørsmål når det er billige ting jeg legger ut. 

Anonymkode: ec694...7ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg legger ut mål, det gjør jeg alltid. Men når folk skal ha flere bilder fra ulik vinkel og enda flere spørsmål så gidder jeg ikke å svare - enkelt og greit. Er aldri noe problem å få solgt samme vare til neste mann som ikke stiller så forbanna mange spørsmål.

Enig. Enten det eller så kaster jeg det. Jeg skulle gi bort noen barneklær til en bekjent en gang og da skulle hun ha bilder og greier før hun hentet.  For å si det sånn gikk hun ikke tilbud om flere klær

Anonymkode: 5acf7...04a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er gi bort pris samme som gratis?

Uansett bør du gjøre litt innsats i at andre tar over ditt søppel.

Anonymkode: 63633...6b8

Gi bort er gratis. en pris betyr at det koster noe. Gi bort-pris er dermed en selvmotsigelse 

Anonymkode: 9e416...98f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du gir bort noe med verdi for nesten ingenting, kan du bare ignorere de som vil ha mål.

Da vil du bli kvitt det uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gir bort gratis og det er mange interesserte, er det jo bare å svare de som stiller færrest spørsmål og er kjappest med å hente. Men da må du også regne med flere tilfeller av sure folk som synes du er vanskelig å "handle" med, eller som klager på tingene i ettertid.

Anonymkode: 328cf...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...