Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
sommermor skrev (Akkurat nå):

Det beviser vel en gang for alle at han aldri må slippes løs igjen. Hvis han blir dømt for dette drapet også,så er det faktisk hans 3 drap.

Det skulle man tro. At han i det hele tatt var ute på permisjon igjen er jo faktisk en liten skandale med tanke på at det ikke er veldig lenge siden han rømte...

• Liker 19
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Det skulle man tro. At han i det hele tatt var ute på permisjon igjen er jo faktisk en liten skandale med tanke på at det ikke er veldig lenge siden han rømte...

Ja det er en skandale. Her husker jeg at jeg var engstelig når han var på rømmen.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
sommermor skrev (16 minutter siden):

Ja det er en skandale. Her husker jeg at jeg var engstelig når han var på rømmen.

Tragisk, men det er jo Norge i et nøtteskall. Slippe ut en seriekriminell på permisjon.. 🤣

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
LeneXCII skrev (2 minutter siden):

Tragisk, men det er jo Norge i et nøtteskall. Slippe ut en seriekriminell på permisjon.. 🤣

Gedigen n\underdrivelse å kalle han en seriekriminell. Han er en seriedrapsmann, rømling, og går fritt rundt sammen med oss. Og til neste påske er han vel på perm igjen, kjenner jeg vårt rettsvesen rett.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Norge skulle hatt straffenivå som Usa med fengsel på livstid uten mulighet for prøveløslatelse for de aller verste sakene som Stig Millehaugen blant annet. Han er seriemorder tross alt.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor i all verden er Stig Millihagen løs? Enkelte bør låses inn og kaste nøkkelen. Det er vel bare 13 år siden hans forrige drap og han har vel rømt siden sist. Hvorfor skal sånne få permisjon? Det kostet trolig et liv denne gangen. Bra jobba.

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 time siden):

Det viser bare hvor latterlig systemet er i Norge,  burde jo ikke få permisjon når han rømte fra fengsel for under 3 år siden

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Millehaugen er et mysterium. Vokste opp med normale greie foreldre i normale jobber og søsken likedan. 
Første gang han kom i kontakt med politiet, som 17-åring, ble han tatt med en stjålet boblejakke. Etter det har det bare gått én vei. Til helvete. 

• Liker 10
Gjest Boetica
Skrevet
sommermor skrev (2 timer siden):

Norge skulle hatt straffenivå som Usa med fengsel på livstid uten mulighet for prøveløslatelse for de aller verste sakene som Stig Millehaugen blant annet. Han er seriemorder tross alt.

Det er jo derfor vi har forvaring. Millehaugen var idømt forvaring og kan i prinsippet da sitte livet ut. Det må bli resultatet nå. 

Gjest Boetica
Skrevet

For en tid tilbake hørte jeg podcasten Avhørt: «Norges farligste mann» hvor Millehaugen selv forteller om livet sitt. Den er interessant. 

Skrevet

Det aller meste av pengene fra Nokas-ranet er aldri blitt funnet. Er det noen teorier om hvor disse pengene kan ha blitt av? Jeg ser ikke helt for meg at de ligger nedgravd et eller annet sted.  

• Liker 2
Skrevet
Example skrev (2 timer siden):

Hvorfor i all verden er Stig Millihagen løs? Enkelte bør låses inn og kaste nøkkelen. Det er vel bare 13 år siden hans forrige drap og han har vel rømt siden sist. Hvorfor skal sånne få permisjon? Det kostet trolig et liv denne gangen. Bra jobba.

Sist gang han stakk av fra permisjon var i 2022. Så helt enig med deg, hvordan i all verden har de kommet frem til at det var en god ide å gi han nok en permisjon. Nå har vel den fyren gjort nok til at han aldri noen gang slippes ut igjen. Som i grunn burde vært konklusjonen for en god stund siden. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
theoneandonly4 skrev (1 time siden):

Sist gang han stakk av fra permisjon var i 2022. Så helt enig med deg, hvordan i all verden har de kommet frem til at det var en god ide å gi han nok en permisjon. Nå har vel den fyren gjort nok til at han aldri noen gang slippes ut igjen. Som i grunn burde vært konklusjonen for en god stund siden. 

Fordi han har gode skussmål fra rettpsykologer og alle som jobber med han i fengselet. Når det er påske og andre helligdager så skal jo så mange som mulig i Norge ha ferie, så det blir færre folk på jobb i institusjonene. Pga dette så innvilges det ofte permisjoner til folk som bor i institusjoner, være seg fengsel, psykiatri eller sykehjem. Nå vet vi ikke helt sikkert at det er han som de facto har gjort dette.  Det blir bare spekulasjoner, men noen kan ha visst at han skulle ha perm og lurt både han og offeret inn i den skauen, slik at den ene ble tatt av dage og den andre fikk skylda.

• Liker 3
Skrevet

Det kan godt være at Millehaugen har planlagt/organisert drapet, men selve drapshandlingen tviler jeg på at han står bak. Altfor uproft med mange skudd og meningsløs bruk av kniv/machete. 

• Liker 1
Skrevet
NordicViking skrev (1 time siden):

Det aller meste av pengene fra Nokas-ranet er aldri blitt funnet. Er det noen teorier om hvor disse pengene kan ha blitt av? Jeg ser ikke helt for meg at de ligger nedgravd et eller annet sted.  

Investert videre i utlandet, og fraktet tilbake via narkosmugling blant annet. Det første var vel da Toska dro til Spania med ransutbyttet (iallefall sin del, men hvem vet om flere av de andre også investerte), og ble tatt i wonderboy-saken. Jeg tipper hele wonderboy-saken var basert på ransutbyttet fra Nokas saken.

Så ble de jo putta inn ganske lenge hele gjengen, og så tipper jeg at de var igang igjen med Sult saken, det var vel i 2016. Jeg tipper videre at hele Sult saken også var fra ransutbyttet fra Nokas ranet. Det kan nok hende at mange i den gjengen der har ventet på det oppgjøret, altså den smugleforsendelsen som kom da.

Og nå har det vel blitt noe krøll i butikken, for å si det sånn. Millehaugen hadde kanskje også investert i smuglerforsendelsene? Ble han lurt for noe, kanskje? Det hele virker jo rimelig personlig. Og Millehaugen har vel også gjemt unna x antall millioner, blant annet fra millenniumsranet.

Det er samme gjengen, det der. Ransgjengen som herja på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet. Min gjetning er at de brukte alle disse ransutbyttene til å bygge seg opp mafiavirksomhet, smugling og salg av narkotika, investeringer i utlandet og så videre. Og jeg tipper at de har driftet butikken hele tiden, fra fengselet, slik mafiaen også holder på i andre land. Nå har det sikkert blitt noe krøll i butikken, som sagt. Internt oppgjør. 

• Liker 3
Gjest Boetica
Skrevet (endret)

Ser ikke for meg at Millehaugen er noen kriminell master-mind som sitter og trekker i tråder. Av den kriminaliteten han har begått, virker det som han befinner seg akkurat der det skjer. Etter det siste drapet han begikk, som var et bestillingsdrap, ble han tatt etter få timer. Kanskje det er det samme som skjedde denne gangen.

Endret av Boetica
Skrevet
Boetica skrev (10 timer siden):

Det er jo derfor vi har forvaring. Millehaugen var idømt forvaring og kan i prinsippet da sitte livet ut. Det må bli resultatet nå. 

De dømte i Usa har vel ingen som helst mulighet til å få permisjoner under soning. Det er det jeg kunne tenkt meg i Norge.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Men er ransutbytte gravd ned eller gjemt et sted i nærheten av Oppsal, siden det var samme sted Millehaugen rømte til???

Skrevet
DollyDelux skrev (20 minutter siden):

Men er ransutbytte gravd ned eller gjemt et sted i nærheten av Oppsal, siden det var samme sted Millehaugen rømte til???

Nei. Sedlene fra ransutbyttet i Nokas er gamle/foreldet og ikke lengre mulig å bruke i dag. De pengene er hvitvasket og reinvestert for lenge siden

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
NordicViking skrev (11 timer siden):

Tror ingenting av det er funnet, er nok hvitvasket for lenge siden… Hvis nedgravd ville det ikke hatt noen verdi, da sedlene har utgått for lenge siden. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...