Gå til innhold

Virus balansenerven

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tok det før du ble helt god igjen, eller merkbart bedre?

Anonymkode: 6f180...0b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor lang tid tok det før du ble helt god igjen, eller merkbart bedre?

Anonymkode: 6f180...0b7

Jeg fikk det for et par år siden - jeg trodde faktisk at jeg fikk slag. Jeg var litt småsvimmel ila dagen, tenkte at det var blodsukkeret eller stress eller noe slikt; kjøpte meg en sjokolade og en cola på vei hjem, og gikk å la meg noen timer. Våknet 2 timer senere av at hele rommet spant, krabbet inn på badet og spøy som en gris. Var alene hjemme med små barn, men fikk pappa til å kjøre meg til legevakten mens mamma passet barna. Fikk en hestedose med kortison i rompa + tabletter i - var det 10 dager etterpå? Husker ikke helt. Men for å komme til svaret - det tok tid. Jeg tror det tok 3-4 dager før det avtok såpass at jeg merket noe forskjell, og deretter tok det noen uker, 3-4 uker kanskje. Måtte holde meg fast i ting og kunne ikke gå langt, men måtte jo bare trene opp. 

Men det har satt et støkk, og jeg har vært mye svimmel i ettertid. Legen sa at man kunne få det etter å ha vært syk, men jeg hadde ikke vært syk. Litt tett pga pollen. Uansett, det var noe av det jævligste jeg har opplevd 😅 God bedring ❤️

Anonymkode: 4ed96...f53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk det for et par år siden - jeg trodde faktisk at jeg fikk slag. Jeg var litt småsvimmel ila dagen, tenkte at det var blodsukkeret eller stress eller noe slikt; kjøpte meg en sjokolade og en cola på vei hjem, og gikk å la meg noen timer. Våknet 2 timer senere av at hele rommet spant, krabbet inn på badet og spøy som en gris. Var alene hjemme med små barn, men fikk pappa til å kjøre meg til legevakten mens mamma passet barna. Fikk en hestedose med kortison i rompa + tabletter i - var det 10 dager etterpå? Husker ikke helt. Men for å komme til svaret - det tok tid. Jeg tror det tok 3-4 dager før det avtok såpass at jeg merket noe forskjell, og deretter tok det noen uker, 3-4 uker kanskje. Måtte holde meg fast i ting og kunne ikke gå langt, men måtte jo bare trene opp. 

Men det har satt et støkk, og jeg har vært mye svimmel i ettertid. Legen sa at man kunne få det etter å ha vært syk, men jeg hadde ikke vært syk. Litt tett pga pollen. Uansett, det var noe av det jævligste jeg har opplevd 😅 God bedring ❤️

(Altså for å presisere så la jeg meg ikke med våkne små barn, jobbet sent og far dro på egen jobb da jeg kom hjem🙈 Jeg så at det kunne se litt rart ut. Men de hadde altså lagt seg) 

Skrevet

Var så svimmel at jeg holdt med fast i senga, i nesten 1 uke. Deretter kunne jeg bevege meg uten problem, men ustødig og så sikkert dritings ut første gangen jeg sjanglet til butikken ,😂 Men da satt det mest i kroppen, hodet var ikke så svimmel etter 1 uke altså. 

Fikk ingen behandling hos legen da, bare kvalmestillende. Helt forferdelig mens det sto på, og fortsatt livredd for å få det igjen! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lå på sykehus i fem dager og var plaget i 1,5 mnd før jeg kunne kjøre bil og leve vanlig igjen. Håper det går fortere for deg

Anonymkode: b18f2...efa

AnonymBruker
Skrevet

Fikk virus på balansenerven + litt andre plasser i øret, som førte til hørselstap, synstap, og lammelser i halve ansiktet! Er fortsatt fryktelig svimmel enda, etter 6 mnd nå, men det andre er nesten blitt helt fint igjen! Kunne ikke kjøre bil på 7 uker, og er fortsatt sykemeldt..! 😔

Anonymkode: ff119...521

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...