Gå til innhold

Datter fikk kneskål ut av ledd ~ noen som har erfaring med dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ledd som har gått ut av ledd bør stabiliseres og så trenes opp over tid. Ellers går det ikke så bra. Lege over påske er helt riktig - hun behøver en sykemelding. Det er utenkelig at hun er tilbake med det første (tenk måneder, ikke uker). Samtidig begynner dere ringe rundt til fysioterapeuter e.l. og spør om de har greie på temaet. 

Her og nå: hvile og miobilisering (altså bevegelse av leddet uten belastning). 

Skrekkhistorier fra «gamle dager» der dette ikke går bra er helt vanlig - det er ekstremt få år siden man anså det å få noe ut v ledd som så udramatisk at man verken stabiliserte eller trente opp igjen. Ta grep og dette går helt fint, og helt uten senskader. Men, som sagt: hun har en solid tid med opptrening fremfor seg. Jeg, personlig, ville ha overtalt henne til å droppe tanken om gåing på harde gulv de neste 1-3 årene. Ta en ny utdannelse i mellomtiden. Bli … økonom eller ingeniør eller noe som kan gjøres fra en ny kontorstol.

Anonymkode: 1da51...0fd

Du overdriver ikke litt, tror du? :ler: TS har snakket med ortoped.  Vet du hva en ortoped er?

ts, jeg opplevde mye patella lux i barndommen. Jeg fikk beskjed om at det var en skade som gjorde at det som skulle holde patella på plass var for svakt i det ene kneet mitt så derfor løsnet den til tider. Det er ingenting å gjøre så lenge man får kneet tilbake. Det er bare å vente på fastlegen til uka. Over tid var min oppgave å trene kneet til å øke muskelmassen rundt patella. Det gadd jeg aldri, for jeg er lat

Anonymkode: 2b45a...dd4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du egentlig legevakten skal gjøre? Operere henne? Nei. Hør på ortopeden og ta kontakt med legesenteret når de åpner på tirsdag. Hun bør nok ikke dra på jobb den dagen i hvert fall. 

Anonymkode: 842ba...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...