Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Synes det er vanskelig å anslå om jeg har eggløsning eller ikke. Står streken skal vær like sterk eller sterkere enn kontroll streken, men den blir aldri så sterk som kontroll streken. 
lurer på om hvilke test folk synes er best? Tenker de digitale kanskje er de beste men spiller det noen rolle hvilken type det er? Har du erfaring så kom gjerne med innspill🥰

kan legge til jeg har testen en del mnd nå og det er alltid dag 15 som er sterkes strek, som regel kanskje morgen og kveld eller kveld og morgen dag 15 og 16.  men veldig itilegg om jeg i det hele tatt har eggløsning og vil derfor prøve neste syklus med digital før jeg går til legen igjen. 

Anonymkode: f030b...66f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja streken må være like sterk som kontroll streken 

Kommer mensen alle 10-14 dager etter du har fått positive test?

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (11 minutter siden):

Ja streken må være like sterk som kontroll streken 

Kommer mensen alle 10-14 dager etter du har fått positive test?

Har ganske fast syklus, 28 dager er vanlig, men hender den varer til 32 en sjelden gang. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har PCOS og har alltid EL-testet. Ikke alltid vært enkelt nei. Første gang jeg var prøver fikk jeg aldri positiv EL-test. Men hadde EL, for jeg ble gravid en av de gangene. Totalt sjokk, fordi jeg "ventet" enda på positiv EL-test... 

Men etter flere år og prøverunder fikk jeg litt erfaring. 

-EL-testing i kombinasjon med temping var gull verdt. 

- Jeg brukte strimler fra billige-tester, og når strekene ble såpass like tok jeg digital i tillegg (tømte ikke ut urinen før strimlene avga svar) for klart svar. 

- Ettermiddagsurin er best! Test mellom kl.15-18, på så konsentrert urin som mulig (drikk så lite som mulig i timene før) 

- Fikk medisinhjelp hos gynekolog for PCOS. Først metformin som hjalp godt en stund. På siste barn måtte jeg ha letrozol i tillegg. 

Endret av Amatariel
AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (23 timer siden):

Jeg har PCOS og har alltid EL-testet. Ikke alltid vært enkelt nei. Første gang jeg var prøver fikk jeg aldri positiv EL-test. Men hadde EL, for jeg ble gravid en av de gangene. Totalt sjokk, fordi jeg "ventet" enda på positiv EL-test... 

Men etter flere år og prøverunder fikk jeg litt erfaring. 

-EL-testing i kombinasjon med temping var gull verdt. 

- Jeg brukte strimler fra billige-tester, og når strekene ble såpass like tok jeg digital i tillegg (tømte ikke ut urinen før strimlene avga svar) for klart svar. 

- Ettermiddagsurin er best! Test mellom kl.15-18, på så konsentrert urin som mulig (drikk så lite som mulig i timene før) 

- Fikk medisinhjelp hos gynekolog for PCOS. Først metformin som hjalp godt en stund. På siste barn måtte jeg ha letrozol i tillegg. 

Metformin hr jeg gått på en del år allerede i håp om minske vekten, men letrolozol har jeg ikke vært borti enda. Er det ikke litt krav på bmi og slik på den eller?

tar å EL i tidsrommet du nevner 16-17 tiden tar jeg den, men tar du å temperaturen da eller på morningen som er vanlig å gjør? 

takk for at du deler❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Metformin hr jeg gått på en del år allerede i håp om minske vekten, men letrolozol har jeg ikke vært borti enda. Er det ikke litt krav på bmi og slik på den eller?

tar å EL i tidsrommet du nevner 16-17 tiden tar jeg den, men tar du å temperaturen da eller på morningen som er vanlig å gjør? 

takk for at du deler❤️

Letzerol vil hjelpe på eggløsning og jeg gikk på.dette i 8 oh 9 mnd. Tror ikke det er noen bmi på dette.

Temp tas på morgen før man står opp av sengen:)

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

takk for at du deler❤️

Nei jeg har aldri hørt om at det er noe BMI-krav når det gjelder letrozol, vekt ble aldri nevnt de rundene jeg gikk på det. Jeg hadde EL av meg selv de siste prøverundene mine, men jeg syns den var så sen (alltid mellom CD20-26), derfor tok jeg kontakt med gynekolog igjen. Fikk letrozol, og i løpet av få måneder endret EL seg ned til CD13-14. Det gjorde prøvetiden betydelig bedre.

Så bra du EL-tester på ettermiddagen 👍 bare husk at urinen må være konsentrert, kan være vanskelig å få like streker dersom den ikke er det.
Temping må gjøres på morgenen etter vanlig tempe-basaltemperatur-regler ja. Men det som er så fint med den er at tempen bekrefter om EL har vært, dersom man var litt usikker ang. testene noen dager før.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...