Gå til innhold

Svigerinne som er sur fordi jeg ikke ville avlyse planer for hennes skyld.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min svigerinne spurte meg tidligere i dag om jeg kunne servere i datteren til venninnen hennes sin konfirmasjon neste lørdag. Hun som egentlig skulle servere hadde avlyst i siste liten og det var egentlig litt krise. Jeg svarte at jeg har planer da jeg skal ut med noen venninner som jeg gleder meg veldig til. Svigerinnen min spurte om jeg vær så snill kunne avlyse bare denne gangen da det egentlig var litt krise og de ikke hadde noen andre de kunne spørre. Så sa jeg: «Kan du ikke spørre mannen min (altså broren hennes) om han kan gjøre det? Han har fri og foreløpig ingen planer?» Svigerinnen min og mannen min trodde jeg tulla og lo det bort. Akkurat som at det var verdens teiteste idé. At en mann liksom skulle servere i en konfirmasjon. Jeg svarte svigerinnen min «Jeg har hjulpet deg med å flytte tunge møbler fra et hus til et annet. Jeg har hjulpet deg med å rive tak, sette opp panelplater, male hus og skifte dekk. Det er liksom greit selv om jeg er jente. Men, gud forby at en mann skulle servert i en konfirmasjon?» 

- «Nei, det kunne ikke sammenlignes» sa hun. Og nå er hun drit sur for at jeg ikke ville avlyse min venninne kveld fordi jeg heller burde servert i datteren til venninnen hennes sin konfirmasjon. 

Hvem har rett?

Anonymkode: bd784...bfd

• Liker 6
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du. 

• Liker 29
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, drit i det der.

Men mannen din, høres jo også dust ut

Anonymkode: 24ea6...701

• Liker 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du, uten tvil!

Anonymkode: 559fb...d39

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Svigerinnen bør ta i et tak. Hvorfor i alle dager kan ikke hun servere? 

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke for hennes skyld en gang. Det er for en venninne av henne.

Det er noe rart med svigerinnen din.

Anonymkode: 9cf22...420

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Både din svigerinne og din mann høres ikke helt gode ut...

Din svigerinne bør selv servere om det er krise.

Men antar at hun selv heller vil bli servert selv...?

Anonymkode: 1a180...bf1

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har rett.

Du avlyser ikke dine planer for å servere i en konfirmasjon. Å be noen andre avlyse sine planer for å servere er rett og slett frekt.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Min svigerinne spurte meg tidligere i dag om jeg kunne servere i datteren til venninnen hennes sin konfirmasjon neste lørdag. Hun som egentlig skulle servere hadde avlyst i siste liten og det var egentlig litt krise. Jeg svarte at jeg har planer da jeg skal ut med noen venninner som jeg gleder meg veldig til. Svigerinnen min spurte om jeg vær så snill kunne avlyse bare denne gangen da det egentlig var litt krise og de ikke hadde noen andre de kunne spørre. Så sa jeg: «Kan du ikke spørre mannen min (altså broren hennes) om han kan gjøre det? Han har fri og foreløpig ingen planer?» Svigerinnen min og mannen min trodde jeg tulla og lo det bort. Akkurat som at det var verdens teiteste idé. At en mann liksom skulle servere i en konfirmasjon. Jeg svarte svigerinnen min «Jeg har hjulpet deg med å flytte tunge møbler fra et hus til et annet. Jeg har hjulpet deg med å rive tak, sette opp panelplater, male hus og skifte dekk. Det er liksom greit selv om jeg er jente. Men, gud forby at en mann skulle servert i en konfirmasjon?» 

- «Nei, det kunne ikke sammenlignes» sa hun. Og nå er hun drit sur for at jeg ikke ville avlyse min venninne kveld fordi jeg heller burde servert i datteren til venninnen hennes sin konfirmasjon. 

Hvem har rett?

Du har rett her

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært nok å si at det ikke passet. Hun har ikke rett til å vite noe om dine planer. 

Anonymkode: d5ee4...0b0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun er vandt til å bestemme over deg. Høres jo ut som om du har hjulpet med ganske omfattende ting tidligere. Du har ikke gjort noe feil og bør fortsette å være slik mot andre, men vær litt mer oppmerksom på hvem du hjelper og hvordan de responderer på hjelpen din fremover.

Noen mennesker tåler ikke at andre er snille og rause: de ender opp med å utnytte dette og føler på et ubevisst plan at de har rett/krav på den samme rausheten hver eneste gang, uten at de trenger å gi like mye tilbake. Sikkert litt sjokkerende for deg å bli gjort oppmerksom på dette først nå, men hun svigerinnen din er et dårlig menneske. Det er faktisk ganske sjukt at hun mener du skal avlyse planer du har gledet deg til for å hjelpe en venninne av henne.

Anonymkode: 729cf...aa9

• Liker 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

For en tåpelig svigerinne selfølgelig avlyser du ikke. Venninnen hennes får prøve å få tak i en ungdom som får tjene litt penger🤷

Anonymkode: 9197f...3a7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, tuller du? 

Jeg tenker sjelden at noen har rett, folk har bare forskjellige standpunkt. Men herlighet, både mannen din og svigerinnen din er jo helt blåst. At du skal droppe venninnekveld fordi venninnens til svigerinnen din sin datter har konfirmasjon, HA-HA! ... 

Anonymkode: c1a67...32b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Krise er det sikkert, me. Det har da ikke noe med deg å gjøre. 
Det høres ellers helt føydalsk ut, at svigerinna di skal foreslå noe sånt. 

Anonymkode: 3465a...33f

• Liker 4
Skrevet

Er du så usikker på deg selv at du må høre med andre fremmede om dette? 

Ta et valg å stå i det. Folk blir sure fra tid til annen, deal with it.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om din svigerinne er vant til å kunne valse over deg og nyte godt av hjelpen din både i tide og utide, TS. På tide at du blir voksen og setter grenser for din egen dumskap. 

Anonymkode: 18cb2...90b

• Liker 1
Skrevet

Om det virkelig var krise så hadde din mann nok vært bra nok. Vi er i 2025, og samme hvem som serverer vel 😊 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvem har rett?

🤣

Jeg ville sørget for at gubben serverte neste gang de var på besøk. 

Heldigvis har jeg en sånn en som trolig ville kjøpt kostyme og tatt rollen helt ut 😂

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun ville blitt enda surere på meg, for jeg hadde sagt nei om jeg ikke hadde hatt en eneste plan. Å servere i andres selskaper er grusomt bruk av tid. Det er tjenester man bytter med hverandre eller kjøper.

• Liker 4
Skrevet
no shame skrev (1 minutt siden):

🤣

Jeg ville sørget for at gubben serverte neste gang de var på besøk. 

Heldigvis har jeg en sånn en som trolig ville kjøpt kostyme og tatt rollen helt ut 😂

Må en mann ha kostyme for å servere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...