Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler du at du er smartere enn folk flest?

De fleste vet at de ikke er det, men de føler likevel at de er det. Hva føler du?

Anonymkode: dae52...b18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både og. Rent intellektuelt, ja. Sosialt og emosjonelt, absolutt ikke. 

Anonymkode: 905a7...a90

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler av og til at jeg er stokk dum. Ofte får jeg tilbakemelding på at jeg må prate mer og gå på kurs for å bli utadvendt. Tok IQ-test på nettet som ga resultat 132. Men føler meg ofte koko og litt dum. 

Anonymkode: be0eb...c03

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler meg mer nerdete enn folk flest. Det vil si at jeg ikke så lett deltar i sosiale fellesskap, men at jeg tror det har noe å gjøre med hvordan hodet mitt fungerer.

Anonymkode: e9b71...964

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har på en måte bevis på å være smartere enn folk flest med en passelig høy IQ test 🤓 Men det er mange måter å være smart på, og noen ganger kan man være ganske dum selv om man er smart…

I hverdagen er det en del stunder jeg føler meg over snittet smart og andre stunder jeg kommer til kort. Jeg er ofte god på ting som krever IQ eller AQ, men mye dårligere på ting som krever EQ eller SQ.

Anonymkode: c7a0f...7c6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har papirer på at jeg visstnok er langt mer intelligent enn folk flest.

Men det er jo ikke noe jeg går og tenker og føler på til vanlig. Jeg følte nok langt mer på det i oppveksten, da det aldri var snakk om at noen var mer intelligente enn andre, man heller ikke fikk tilpasning til evner på skolen hvis man lå foran andre. Som liten merket jeg at jeg var annerledes enn andre, og var veldig liten da jeg første gang innså at jeg tenkte annerledes enn mine jevnaldrende. Men fant da ut at jeg måtte tilpasse meg andre, og så fikk jeg heller utfordre meg selv på andre måter på egen hånd.

Uavhengig av intelligens har man noe å lære av alle, bare man er åpen for at folk er forskjellige og at man har sosial kompetanse og emapti med andre.

Langt viktigere enn tallet på intelligens er at andre er oppriktige, har respekt for andre, har engasjement, deltar på et eller annet nivå. En fordel om man også har evne til refleksjon og selvinnsikt. Men de fleste har erfaringer eller interesser eller kunnskap som gjør dem interessante, hvis man tar seg tid til å lytte og bli kjent med dem.

Anonymkode: 8f982...4f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler meg ikke bedre enn noen andre på noe måte.

Anonymkode: cba62...646

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg har lært mye, samtidig så føler jeg at jeg har enda mye mer å lære. 

Jo mer jeg vet, dess mer vet jeg at jeg ikke vet.

Anonymkode: 856b9...4fd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke egentlig, ikke når det kommer til IQ. Jeg tror jeg er gjennomsnittlig eller i nedre gjennomsnitt. Men få folk er kritiske eller så stiller de ikke spørsmål. De er ikke nysgjerrige på ting som ikke angår deres liv. Da blir IQen deres bortkastet. Som å ha en muskel bil men man kjører den aldri.

Anonymkode: c2d82...fe5

AnonymBruker
Skrevet

Alltid veeeeeldig mange med "bevis" på at de er mer intelligent enn folk flest på kg. :ler:

Jeg er helt gjennomsnittlig, dessverre også litt for lat for å få inn påfyll.

Anonymkode: 67272...1ac

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går egentlig ut fra at alle jeg møter er omtrent like intelligente som meg. Så ender folk opp med å gå den ene eller den andre veien i min opplevelse av hvor smarte de er, etter hvert som jeg blir bedre kjent med dem. 

Anonymkode: 87649...d6e

Skrevet

På enkelte områder er jeg smartere enn andre, på andre områder dummere. Sånn summa summarum er jeg vel sånn medium pluss, tenker jeg. På IQ-tester skårer jeg høyt, men intelligens handler om mye mer enn IQ. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja,  jeg blir ofte oppgitt over at andre tenker så sakte eller ikke skjønner hva jeg mener. Men jeg innser jo at det KAN være at det er jeg som er dårlig til å få folk med på tankegangen min. 😅

Jeg har ikke målt iq,  men jeg har gjennomført en av de mest krevende masterutdanningene så jeg vil jo tro den er litt over snittet. Langt over er den definitivt ikke. Jeg skulle veldig gjerne hatt bedre EQ og SQ. Det hadde jeg nok kommet lengre med enn høy IQ. 

Anonymkode: d5d1f...782

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Både og. Rent intellektuelt, ja. Sosialt og emosjonelt, absolutt ikke. 

Anonymkode: 905a7...a90

Samme her. God på mønstergjenkjenning, leser ekstremt raskt og sliter høyt på IQ-tester. Føler jeg meg bedre enn andre? Absolutt ikke, jeg til tider ekstreme begrensninger. Ting som er enkelt for andre, fremstår nærmest umulig for meg. 

Anonymkode: 95e73...836

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme her. God på mønstergjenkjenning, leser ekstremt raskt og sliter høyt på IQ-tester. Føler jeg meg bedre enn andre? Absolutt ikke, jeg til tider ekstreme begrensninger. Ting som er enkelt for andre, fremstår nærmest umulig for meg. 

*skårer høyt 

AnonymBruker
Skrevet

Meg med IQ 132, i følge en test. Jeg har bare bachelorgrad og er en lathans. Mine fritidsinteresser er mest å sitte på rompa og spise snop og drikke kaffe, gå korte turer og være litt sosial.  

Anonymkode: be0eb...c03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På noen områder, ja. Men er nok ganske gjennomsnittlig jevnt over.

Anonymkode: ab369...fcd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Alltid veeeeeldig mange med "bevis" på at de er mer intelligent enn folk flest på kg. :ler:

Jeg er helt gjennomsnittlig, dessverre også litt for lat for å få inn påfyll.

Anonymkode: 67272...1ac

Eneste grunnen til at jeg faktisk har papirer på det er at jeg ble utsatt for en alvorlig ulykke hvor jeg måtte gjennom en større utredning i ettertid. Så det er ikke alltid "morsomme" ting som ligger bak at man vet dette.

Anonymkode: 8f982...4f9

• Liker 3
Skrevet

Jeg føler meg mye smartere enn folk flest.  Men jeg er også så smart at jeg vet det ikke stemmer.  🙃

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke generelt, men på enkelte ting som f.eks mote og trender. Når folk skal fremme at "nå er det INN med grønt", som bare er en farge og kommer jo helt an på hvor denne grønnfargen er. Eller at det plutselig er INN med ditt og datt som jeg selv har brukt i ca 15 år, for så neste år er det UT og da er jeg liksom umoderne. Tenker folk som følger trender har null personlig stil og at de er litt dum på det området. Jeg ser også stilene bygge seg opp 10 år før de lander i Norge, uten at jeg nødvendigvis følger de selv. 

Anonymkode: 7602b...9bc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...