Gå til innhold

Hvordan holde katt unna småfugler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fugler er utsatt, og antall fugler er  redusert på kort tid. Både fordi vi bygger ut leveområdene deres, men også fordi katter (som ikke lever naturlig i vår natur) dreper EKSTREMT mange fugler. Helt unødvendig, ikke engang for mat. 

Kommentaren din bevitner at du ikke har noe særlig kompetanse på konsekvensene av at fuglelivet vårt er i regress. 

Er du sikker på at du bør uttale deg om dette temaet? 

Anonymkode: d6ebc...305

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kanskje naboen syns det er kjekt at katten tar fugler og skaffer sin egen mat. Syns ikke det er hverken naturlig eller greit å gripe inn i det der. Det er heller ikke dine fugler så.. 

Anonymkode: ab71c...f24

Vil tro det er veldig lite mat for en katt i en småfugl?

Anonymkode: cb943...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En fugleentusiast jeg kjenner bruker noe ala disse her på kattene sine for å hindre de i å ta fugler. Han påstår de funker 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 1a406...994

Wow, så de blir selvlysende, ikke vanskelig for fugl å se det der :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fugler er utsatt, og antall fugler er  redusert på kort tid. Både fordi vi bygger ut leveområdene deres, men også fordi katter (som ikke lever naturlig i vår natur) dreper EKSTREMT mange fugler. Helt unødvendig, ikke engang for mat. 

Kommentaren din bevitner at du ikke har noe særlig kompetanse på konsekvensene av at fuglelivet vårt er i regress. 

Er du sikker på at du bør uttale deg om dette temaet? 

Anonymkode: d6ebc...305

Akkurat i denne saken kommenterer jeg på TS sitt problem. Og det er å hindre NABOENS katt i å leve naturlig. Vi kan ikke alltid drive å prøve å redde verden og være korrekt. Av og til må man akseptere at ting får skje og så får andre sette inn tiltak. Så ja; jeg er sikkert på at jeg bør uttale meg i like stor grad som alle andre her. 

Anonymkode: ab71c...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 22.37):

Det er ikke vår katt, men skal høre med naboen om de kan bli med på å ta bjelle på den. Det hadde jo vært det beste.

Anonymkode: cb943...aef

Vi har halsbånd med bjelle på alle våre 3 katter, men de fanger både mus og fugl nesten hver dag uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...