AnonymBruker Skrevet 21. april #41 Del Skrevet 21. april Katten.2.0 skrev (13 timer siden): Har du noen forslag til hvordan? Vi har alt tilnærmet gratis utdanning, med en ok studielånordning. Det er relativt høy sosial mobilitet i Norge sammenlignet med andre land. Det jeg personlig mener kan være en god start er å gjøre grunnskolen mer tilpasset gutter - eller aktivt jobber for å få gutter med - da jeg mener det fortsatt er en ~0.5 karakters forskjell i måloppnåelse mellom kjønn, korrigert etter sosial kapital. Men det er typ 10 år siden jeg leste forskning på området, så kan være det har bedret seg. Når statistikk viser at hele 30 % av landets unge gutter faller ut av VGS, så sier det seg selv at det er svært mye feil med dagens skolesystem. Landet produserer tapere med skyhøyt volum, og regjeringens siste perspektivmelding viser at 17 % av Norges unge mellom 18-28 år hverken er i skole eller jobb. Anonymkode: 30780...c43 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 21. april #42 Del Skrevet 21. april Traktor skrev (16 timer siden): Da burde jo samfunnet hjelpe disse mennene med å oppnå høyere sosioøkonomisk status. Men som vanlig har samfunnet null sympati for menn som sliter. Noe denne tråden er et utmerket eksempel. De sliter ikke i den forstand, det er snakk om valg. Når lese bøker blir sett på som en uting, eller du bryr deg null om din egen fremtoning, til tross for at du får negative tilbakemeldinger, ja så er DU problemet, ikke samfunnet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #43 Del Skrevet 21. april Vet ikke hvor interessant det er å prate om hvem sin feil det er. Men det er lenge sida det var nok for en mann å ha en jobb for å bli gift. Mye skal klaffe mellom 2 mennesker. Anonymkode: 0781e...e1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #44 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis man ikke vil ende opp med et lavstatus/lavtlønnet yrke så må man ta minimum 16 års skolegang (bachelor), helst 18 eller 19 år (master/uni). Det er svært mange menn som ikke er skrudd sammen for dette. Anonymkode: 30780...c43 Mange ettertraktede menn har yrkesfag. Elektriker, tømrer osv. Anonymkode: 0781e...e1a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #45 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 20.19): Å si at det er menns feil at de ikke får dame er som å si at det er fattiges feil at de ikke har råd til mat. De på høyresiden vil forklare det med personlige valg og forhold på mannen selv rår over. Mens de på venstresiden vil forklare det med forhold rundt mannen som han ikke selv rår over. Hvor på den politiske aksen hører du hjemme? Anonymkode: cd8ce...fc3 Det er både styrker og svakheter ved analogien din. Det mest interessante er kanskje at venstre-sida tenderer til å gjøre fattige til «offer for eksterne omstendigheter». Dvs at man blir fattige pga et dårlig samfunn eller dårlige medborgere eller uflaks. Mens ufrivillig mannlige single gjerne tillegges alt ansvar selv - de burde ha vasket seg selv og leiligheten bedre, hatt mer progressive meninger (dvs bli som venstresiden) etc. Tradisjonell høyreside har kanskje lagt ansvaret mer på den enkelte i begge disse tilfellene, mens den «sinte høyresiden» som Tate representerer noen ganger synes å legge mer ansvar på kulturen vår for at menn blir tapere. Svakheten med analogien din er kanskje at de fleste av oss ser utrydding av fattigdom og omfordeling som et (i noen grad) kollektivt ansvar, mens sjekking og relasjoner vel anses som et individuelt ansvar av de fleste. Anonymkode: a5b7e...769 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #46 Del Skrevet 21. april K.B. skrev (3 timer siden): De sliter ikke i den forstand, det er snakk om valg. Når lese bøker blir sett på som en uting, eller du bryr deg null om din egen fremtoning, til tross for at du får negative tilbakemeldinger, ja så er DU problemet, ikke samfunnet. Jeg ser mange middelaldrende kvinner i forhold som bruker minimal energi på utseende - med ukjent konsekvens for relasjonen. Er det et _problem_? Eller bør vi som leser bøker være dype nok til å innse at et menneske som ikke pyntet på fasaden kan være en verdifull venn eller partner? Anonymkode: a5b7e...769 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #47 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er mange damer som ikke får seg en mann. Hvorfor er jeg enslig da? Vil bare ha en snill mann. Vi er 1 million enslige her i Norge og har mistet evnen til å finne hverandre. Anonymkode: 2f82f...925 Det er leit, og fint at du er en stemme for ufrivillig single kvinner. Vakre, selvsikre, utadvendte mennesker med utstråling og som inngir tillit har ikke problemer med å finne noen. Vi andre som ser mer middels ut eller er sjenerte må jobbe mer. Anonymkode: a5b7e...769 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #48 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 0.26): Fattige med jobb trenger ikke en dårlig jobb, det har de allerede. Skal vi få dem ut av fattigdom med å gi dem en jobb, så må vi gi dem "gode" jobber og akkurat som kjærester så er det ikke noe vi gjør. Og alle nordmenn ønsker å ha en god jobb. Det er ikke et urimelig ønske. Anonymkode: 19b23...f83 Da må man bare jobbe mer. Jeg har selv 2 jobber og jobber 150%. Og jeg sparer og investerer. Dette har jeg gjort i mange år nå og dermed kommet meg ut av fattigdom. Man er ikke nødt til å ha en "god" jobb for å komme ut av fattigdom. På samme måtte må man kunne forvente en egeninnsats for å få en partner om man ønsker det. Anonymkode: 26794...98c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nådeløs Skrevet 21. april #49 Del Skrevet 21. april Vi mennesker har stort sett ansvar for oss selv. Om du ikke får deg kjæreste så kan det være mange grunner til dette. Det er høyst sannsynlig at årsaken ligger hos deg selv, og ikke de mange millionene av mennesker av motsatte kjønn (eller samme kjønn for den saks skyld). Det er ikke de fattige sin feil at de ikke har råd til mat. Men jo, det er din "feil" at du ikke har kjæreste. Det har ingenting med meg eller andre kvinner å gjøre. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #50 Del Skrevet 21. april Nådeløs skrev (1 time siden): Det er ikke de fattige sin feil at de ikke har råd til mat. Alle Nordmenn har mulighet for å ta en utdanning. Med bachelor-grad, litt evner og litt innsats så burde det være mulig å unngå fattigdom for de fleste. Sitat Men jo, det er din "feil" at du ikke har kjæreste. Det har ingenting med meg eller andre kvinner å gjøre. Hvis feministene og venstresiden viste like mye forståelse for ufrivillig single menn som de gjør for f.eks fattige, muslimer, rusmisbrukere og prostituerte så kan man tenke seg forskning og tildels inngripende tiltak hvis det gir ønsket effekt. Et hypotetisk tiltak kunne være å forby tinder og lignende. Anonymkode: a5b7e...769 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nådeløs Skrevet 21. april #51 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Alle Nordmenn har mulighet for å ta en utdanning. Med bachelor-grad, litt evner og litt innsats så burde det være mulig å unngå fattigdom for de fleste. Hvis feministene og venstresiden viste like mye forståelse for ufrivillig single menn som de gjør for f.eks fattige, muslimer, rusmisbrukere og prostituerte så kan man tenke seg forskning og tildels inngripende tiltak hvis det gir ønsket effekt. Et hypotetisk tiltak kunne være å forby tinder og lignende. Anonymkode: a5b7e...769 Og alle nordmenn har mulighet til å vinne i lotto. Skjønner du hva jeg skal frem til? Eller må jeg frem med teskjeen? Med litt evne og innsats, så burde det også være mulig for deg å finne kjæreste. Hva er det du skal frem til her, egentlig? Hvilke tiltak trenger man, når du bare trenger å gjøre innsats? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #52 Del Skrevet 21. april Sammenligner du kvinner med mat? Kvinner har ingen egen vilje, de er bare rekvisitter i en manns liv? Anonymkode: 914b2...daa 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #53 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis man ikke vil ende opp med et lavstatus/lavtlønnet yrke så må man ta minimum 16 års skolegang (bachelor), helst 18 eller 19 år (master/uni). Det er svært mange menn som ikke er skrudd sammen for dette. De fleste norske kvinner i dag vil ha menn med like mye eller høyere utdanning enn seg selv, da status og penger er svært viktig for kvinner når de søker make. Menn er langt mer opptatte av utseende. Da passer det svært dårlig at det norske skolesystemet er lagt opp til å sitte musestille på rumpa og ti stille fra man er 5 år. Men for så vidt forståelig, da de som har utformet skolesystemet selv er rumpesittere og kontorotter som trives best med teori. Anonymkode: 30780...c43 Menn som har gått yrkesfag tjener ikke dårlig. Heller det enn en bachelor i medievitenskap for å si det sånn. Dere har en tendens til å bestemme dere for at premissene for å få dame er låst i det å være veltrent og ha høyere utdannelse, men virkeligheten er ikke slik. Kjenner du ingen rørleggere som har kjæreste eller er gift? Anonymkode: bf80b...7ad 5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #54 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 0.26): Fattige med jobb trenger ikke en dårlig jobb, det har de allerede. Skal vi få dem ut av fattigdom med å gi dem en jobb, så må vi gi dem "gode" jobber og akkurat som kjærester så er det ikke noe vi gjør. Og alle nordmenn ønsker å ha en god jobb. Det er ikke et urimelig ønske. Anonymkode: 19b23...f83 Hvis du med gode jobber mener høytlønnede jobber, så krever disse ofte en viss kompetanse, og er dermed ikke noe man kan 'gi' til folk. Men det kan helt sikkert gjøres mer for å hjelpe de som ønsker det, til å øke kompetansen sin. Det er ikke urimelig å ønske seg en god jobb, men realistisk sett så må man sørge for å skaffe seg den nødvendige kompetansen for den jobben man ønsker. Anonymkode: 09bb8...915 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #55 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 20.19): Å si at det er menns feil at de ikke får dame er naturlig utvelgelse. Ikke alle skal formere seg. Så enkelt. Sånn. Ferdig snakka. Anonymkode: ff290...fc4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #56 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis man ikke vil ende opp med et lavstatus/lavtlønnet yrke så må man ta minimum 16 års skolegang (bachelor), helst 18 eller 19 år (master/uni). Det er svært mange menn som ikke er skrudd sammen for dette. De fleste norske kvinner i dag vil ha menn med like mye eller høyere utdanning enn seg selv, da status og penger er svært viktig for kvinner når de søker make. Menn er langt mer opptatte av utseende. Da passer det svært dårlig at det norske skolesystemet er lagt opp til å sitte musestille på rumpa og ti stille fra man er 5 år. Men for så vidt forståelig, da de som har utformet skolesystemet selv er rumpesittere og kontorotter som trives best med teori. Anonymkode: 30780...c43 Min sønn, og mange av hans kamerater, er aktive gutter som valgte toppidrett på videregående. Det er ingen som må sitte bare på rumpa i skolen, om de har energi og ønsker å drive med idrett også i skoletiden. De kan velge blant mange retninger. Ingen av disse guttene hadde problemer med å fullføre videregående, og de studerer i dag. Trening gjør de nå bare på fritiden, men det holder i massevis til at de er helt tilfredse. Den gjengen min sønn har som kamerater har null problemer med å finne seg kjærester. Og hvorfor? Fordi de er hyggelige, omtenksomme gutter (nå menn) som ikke har negative holdninger til damer. De har hatt masse omgang med venner av begge kjønn gjennom hele sin oppvekst, og sitter ikke og klager og syter over damer. Jeg tror problemet med mange av de mennene som møter opp på KG for å klage og bære seg, er at de aldeles ikke vil være sammen med "hvilken som helst dame", de mener seg berettiget til å velge blant de flotteste damene, og hvis de ikke vil ha dem, så er det rett inn på Kvinneguiden for å sutre. Vi damer klarer å se at alle slags former og varianter av mennesker ute i samfunnet finner seg partnere. Det er bare å se rundt seg på arbeidsplassen, i vennekretsen, blant familie og slekt, det er flust av folk der som ikke har filmstjerneutseende, spesielt høy utdannelse eller er rike, som har familier og er lykkelige i sine parforhold. Men når man mener at man er høyt hevet over damene med helt "vanlig" utseende, og de ikke er fine nok, da får man for all del tusle seg ned igjen i ungkarsleiligheten og være alene. Anonymkode: 16f66...676 4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #57 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 20.24): Hæ? Dette gir jo INGEN mening. Om man er fattig eller ikke avhenger av sosioøkonomiske forutsetninger, utdannelse, og generell flaks i livet. Om menn er single handler jo om hva slags damer de vil ha, hva slags damer de er villige til å slå seg til ro med, hvor mye arbeid de legger i å gå ut og treffe folk, personlig sjarm og utseende etc etc. Skjønner ikke hvor du vil her. Anonymkode: 4c165...5e7 Hæ , er det så enkelt Anonymkode: 93369...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 21. april #58 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 22.24): At dette innlegget får 13 likes etter en time forklarer meg veldig godt hvorfor folk ikke forstår problemet med en økende andel ufrivillige single. Å få seg en partner er noe som er svært vanskelig for deler av samfunnet. Det er mye som ikke bør være feil, man må ha en ok karriere, et akseptabelt utseende, sosiale evner, riktig miljø. Det er for mange single ikke mulig å bare ta seg sammen og få en partner. De må jobbe hardt med å forbedre seg selv, noe som kan være umulig om de har store sosioøkonomiske utfordringer. Anonymkode: 19b23...f83 Dette innlegget går rett i kjernen på selve årsaken til at mange gutter er ufrivillig single.. Vi har fått en oppvoksende generasjon som virker å tro at det er «karriere, penger, trening etc» som skaper interesse hos kvinner flest. Vel. Muskler og dyre klokker kan gi deg mange liker-klikk på Instagram fra 15 år gamle jenter, men enda mer liker-klikk fra 18 år gamle gutter som selv har havner i den samme fellen. Dette omtales som å gå i den litt klassiske «manne-fella», eller «incel-fella» noen kaller det. Man lykkes ikke med damer, så tror man at bare jeg kan projisere en topp karriere, penger og muskler, så vil jeg lykkes. Så brukes det masse tid og energi på å «forbedre seg» på ting som ikke vil skape mer interesse hos damer allikevel. Alle disse tingene som listers opp som «oppskriften» er ikke ting som skaper interesse for deg. Det er ikke ting som gjør at jenter blir nyskjerrig på deg eller tiltrukket av deg. »god jobb, høyt utdannet, godt trent, god økonomistyring, over snittet høy, boligeier» Dette er zzzzznork når det kommer til om jenter føler en attraksjon/tiltrekning til deg. Disse tingene er ting som kan ha betydning etter at en attraksjon/tiltrekning oppstår. Det er ting som kan være positivt om det har oppstått attraksjon/tiltrekning og kvinnen vurderer deg for et forhold/dating osv. men først da. Det skaper ikke interesse eller attraksjon. Mitt tips til gitter som sliter med å fange damers oppmerksomhet, er å fjerne fokus fra disse tingene og flytte fokus over på de tingene som faktisk skaper attraksjon. Les deg opp på det sympatiske og parasympatiske nervesystem og dets rolle i attraksjon, Dopamin, noreprinephrin, paralimbic cortex og dets rolle i hvordan prosessere emosjoner og self-essentialist reasoning og hvorfor dette er viktig å vite om spesielt for menn som ønsker å kunne skape interesse hos en kvinne. Om man bryter det hele ned til sin essens, så er det enkelt. Øyekontakt som holdes over litt tid (ikke stirrende), evnen til å få den du prater med til å le, samt identifisere en eller flere felles interesser/verdier (self-essentialist reasoning) vil skape langt, langt mer interesse hos kvinner en hva høyden din, jobben din, musklene dine og pengene dine vil. Man kan velge hva man gjør med denne informasjonen. Du kan sette deg inn i hva dette er og hvorfor det er avgjørende komponenter i hva som skaper attraksjon/tiltrekning, som er hele grunnlaget for det du ønsker(forhold), eller du kan fortsette i samme tralten å tro at jobben og høyden din er det som vekker en kvinnes nyskjerrighet og interesse i deg. Som en personlig anekdote. Jeg har aldri følt på noe utfordring med interesse hos damer. Har aldri gått ufrivillig singel. Det jenter/kvinner trekker frem som ting som gjorde de nyskjerrige på meg/tiltrukket av meg er helt i tråd med forskningen. De trekker frem humoren min/at jeg får dem og de rundt meg til å le og føle seg vel, at jeg har et «blikk de forsvinner inn i/dype øyne», sunne/gode verdier (self-essentialist reasoning) og at jeg utstråler trygghet/selvtillit som ikke bikker over i arroganse. Merk, dette er ikke mine ord. Ikke en, eneste av de jeg har hatt seksuelle, romantiske relasjoner med har sagt et ord om høyden min, jobben min, pengene mine, treningen min. Du må skille mellom hva som hjelper deg å vekke interesse og nyskjerrighet hos en kvinne og hva kvinner i en eller annen undersøkelse sier de vil ha i en partner. Dette er to forskjellige ting og det de ser etter i en partner er først relevant etter at interessen er opprettet og en form for relasjon er startet. 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #59 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 20.19): Å si at det er menns feil at de ikke får dame er som å si at det er fattiges feil at de ikke har råd til mat. De på høyresiden vil forklare det med personlige valg og forhold på mannen selv rår over. Mens de på venstresiden vil forklare det med forhold rundt mannen som han ikke selv rår over. Hvor på den politiske aksen hører du hjemme? Anonymkode: cd8ce...fc3 Hvis du sliter med å få deg dame, da anar jeg du freventer en hushjep , som helst ikke har behov for egen tid. De fleste som klarer å se kvinner som mennesker , og ikke en som skal ta over for mora si, får seg dame. Mange av de får seg dame de også. Begynn med å være litt mer resoektfull ovenfor en potensiell partner. Innlegget ditt lyser av at du har et problem med det Anonymkode: 4c575...b02 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april #60 Del Skrevet 22. april Nådeløs skrev (9 timer siden): Og alle nordmenn har mulighet til å vinne i lotto. Skjønner du hva jeg skal frem til? Eller må jeg frem med teskjeen? Jeg skjønner hva du vil fram til jeg synes bare at ideen din er dårlig, framføringen er ufin uten grunn. Lotto er designet for å være ren flaks og oddsen for førstepremie er 1 til en million eller så. Å få seg en utdanning i Norge handler om å møte opp og gidde for de fleste av oss. Sitat Med litt evne og innsats, så burde det også være mulig for deg å finne kjæreste. Hva er det du skal frem til her, egentlig? Hvilke tiltak trenger man, når du bare trenger å gjøre innsats? Jeg trenger ikke å finne kjæreste, jeg har nok med den jeg har. Jeg kan likevel føle empati med de som sliter med det ene og det andre. Anonymkode: a5b7e...769 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå