Gå til innhold

Å si at det menns feil at de ikke får dame

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vi kan ikke gi fattige gode jobber heller, men det betyr ikke at det ikke finnes løsninger eller at vi skal be dem ta seg sammen og få seg en bedre jobb.

Anonymkode: 19b23...f83

Selvfølgelig kan man gi fattige jobber. Sysselsettingstiltak av ulike slag settes i verk over alt til alle tider. 

Hvis fattige kun vil ha "gode" jobber så er de jo på samme villspor som de mennene som tror de har krav på en "deilig" dame. 

Anonymkode: 26794...98c

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være feil å si at det er noens feil, for det er det jo ikke nødvendigvis, men ofte er det en viss ansvarsfraskrivelse der det fremstår som at man mener at det er alle andres feil. Alle har jo et ansvar for å ta tak i egne utfordringer og endre på ting som kanskje vil gjøre dem mer attraktiv.

Det hjelper ikke å tenke at alle andre har skylden og at man har krav på å finne seg en kjæreste/sexpartner. Ingen har krav om det og hvis man merker at det man gjør ikke fungerer så må man endre på seg selv eller godta at man ikke får det man vil ha.

Anonymkode: f2a9f...c39

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Selvfølgelig kan man gi fattige jobber. Sysselsettingstiltak av ulike slag settes i verk over alt til alle tider. 

Hvis fattige kun vil ha "gode" jobber så er de jo på samme villspor som de mennene som tror de har krav på en "deilig" dame. 

Anonymkode: 26794...98c

Fattige med jobb trenger ikke en dårlig jobb, det har de allerede. Skal vi få dem ut av fattigdom med å gi dem en jobb, så må vi gi dem "gode" jobber og akkurat som kjærester så er det ikke noe vi gjør.

Og alle nordmenn ønsker å ha en god jobb. Det er ikke et urimelig ønske.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (13 timer siden):

For noe piss! Du må slutte å høre på Rogan og Peterson. De folka forstår ikke de mest grunnleggende tingene i verden. 

Jeg kjenner menn som aldri får seg dame eller som ender opp med thaidame og la meg bare være krystallklar på at det er helt deres egen feil, de er på ingen måte interessert i selv forbedring eller i det heletatt se ting fra et annet ståsted enn sitt eget. Disse folka eier ikke antenner og de bryr seg ikke om hvordan de ser ut eller oppfører seg. De er som incels på en måte, de vil forbeholde seg retten til å være sære raringer og forventer at kvinner skal bare legge seg på rygg for dem uten noe engasjement fra deres side. Jeg er forøvrig langt ute på venstresiden.

Nettopp! Dette handler ikke om kjønn i det hele tatt.
De som ikke får seg kjæreste, uansett kjønn, må nesten gå inn i seg selv og finne ut hva det er ved dem som gjør at folk trekker seg unna. Hvis man har hatt en mislykket date, kan man også be vedkommende om å være ærlig på hva det er som gjør at vedkommende ikke vil gå videre. 

Men så må man også da være villig til å gjøre den endringen hvis man skal greie å få seg en partner. De mannfolka jeg ser her i byen, som har thai- eller filippinske damer, ser ikke akkurat ut som noen fruktfat. Mange av dem har også partitilknytninger som er ganske langt ut på høyresiden, av en eller annen grunn. 

Anonymkode: 3d890...311

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nettopp! Dette handler ikke om kjønn i det hele tatt.
De som ikke får seg kjæreste, uansett kjønn, må nesten gå inn i seg selv og finne ut hva det er ved dem som gjør at folk trekker seg unna. Hvis man har hatt en mislykket date, kan man også be vedkommende om å være ærlig på hva det er som gjør at vedkommende ikke vil gå videre. 

Men så må man også da være villig til å gjøre den endringen hvis man skal greie å få seg en partner. De mannfolka jeg ser her i byen, som har thai- eller filippinske damer, ser ikke akkurat ut som noen fruktfat. Mange av dem har også partitilknytninger som er ganske langt ut på høyresiden, av en eller annen grunn. 

Det stemmer godt med mine observasjoner også, det er mye FrP og rett og slett rasister blant denne gruppen, som jo er rart når de skaffer seg dame fra Asia..
Jeg tror mange av disse mennene ikke hadde hatt sosial intelligens til å håndtere et likestilt forhold. Mange av disse mennene er jo livredde for alt som ikke er ultra maskulint, det er så til de grader påtatt at jeg lurer på om mange av disse mennene egentlig er langt inne i skapet.
Jeg hadde en hobby der jeg møtte veldig mange av denne typen menn og sjargongen og humoren er på fjortis/råner nivå med promping og kroppsfunksjoner som primær humor. Ikke at jeg har sett det, men jeg ser for meg at cat calling og tunga ut er deres måte å sjekke opp kvinner..

Endret av K.B.
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Å si at det er menns feil at de ikke får dame er som å si at det er fattiges feil at de ikke har råd til mat.

De på høyresiden vil forklare det med personlige valg og forhold på mannen selv rår over. Mens de på venstresiden vil forklare det med forhold rundt mannen som han ikke selv rår over.

Hvor på den politiske aksen hører du hjemme?

Anonymkode: cd8ce...fc3

Tja, over tid har vel median sexpartnere gått ned antall single gått opp

Da kan det vel være at kvinnene har blitt mer kravstore og mennene mindre attraktive. 

Hva som gjør dette vil jo da kunne diskuteres på samfunnsnivå. 

Samfunnet bør foreksempel kunne ha en skole som gir et likt tilbud til elevene slik at en ikke blir akterutseilt på grunn av kjønn.

Videre bør det bli lettere å komme ut i jobb. Dette har jo blitt den rene vitenskap nå.

Endret av Flintis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 13.31):

Hvis man har hatt en mislykket date

Her man kan se at du er en kvinne, du tar det som en selvfølge at man får dates.

"let them eat cake"

Anonymkode: 41fe9...0b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 20.19):

Å si at det er menns feil at de ikke får dame er som å si at det er fattiges feil at de ikke har råd til mat.

De på høyresiden vil forklare det med personlige valg og forhold på mannen selv rår over. Mens de på venstresiden vil forklare det med forhold rundt mannen som han ikke selv rår over.

Hvor på den politiske aksen hører du hjemme?

Anonymkode: cd8ce...fc3

Det er mange damer som ikke får seg en mann. Hvorfor er jeg enslig da? Vil bare ha en snill mann. Vi er 1 million enslige her i Norge og har mistet evnen til å finne hverandre. 

Anonymkode: 2f82f...925

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 20.19):

Det er tvert i mot motsatt, som egentlig er ganske ironisk. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Her man kan se at du er en kvinne, du tar det som en selvfølge at man får dates.

"let them eat cake"

Til og med Trailermannen ordna seg ny dame hver uke....🤣 Når han klarte det så bør alle menn klare å dra i land noe.

Kanskje dere har for høye krav gutta. Kanskje dere må senke standarden og gå etter litt styggere damer. Kanskje dere ikke er så heite som dere tror når dere ser dere i speilet🙂

Anonymkode: 92548...c70

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 20.24):

Hæ?

Dette gir jo INGEN mening. Om man er fattig eller ikke avhenger av sosioøkonomiske forutsetninger, utdannelse, og generell flaks i livet. 

Om menn er single handler jo om hva slags damer de vil ha, hva slags damer de er villige til å slå seg til ro med, hvor mye arbeid de legger i å gå ut og treffe folk,  personlig sjarm og utseende etc etc. 

Skjønner ikke hvor du vil her. 

Anonymkode: 4c165...5e7

Du bekrefter jo bare poenget til TS så til de grader! Nesten komisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg (kvinne) vært på Tinder i snart to uker, og det er mange flotte menn der, som evner å presentere seg selv på en hyggelig, morsom måte, og med fine bilder. Men HERREGUD hvor håpløse mange av profilene er. Klagete, grisete (og da mener jeg ikke de rent seksuelle, de som sier de ønsker seg ONS, men de som omtaler kvinner på ekle måter), håpløse bilder (tatt nedenfra så man ser nesehår og dobbelthaker, eller bare ser skikkelig sure ut. Profiler helt uten tekst, og med bilde av en gretten gubbe/en fisk/en mc, eller en (halv)naken dame, hvordan kan de tro at dette på noen måte skal tiltrekke seg en dame/jente? 

Ja, det er sikkert mange håpløse profiler blant damene også, men de ser jo ikke jeg.

Poenget er: har du lyst til å tiltrekke deg noen? Prøv å være litt tiltrekkende! Og det handler ikke nødvendigvis om utseendet, for det ser vi gjerne forbi, om fyren har et godt smil, er litt morsom, ikke er negativ ("jeg har ikke troen på dette, ingen liker meg uansett, men spør om du lurer på noe"), og viser at han skjønner at en dame ikke er det samme som en grisete kompis. 

Anonymkode: a90a4...9ca

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 22.24):

At dette innlegget får 13 likes etter en time forklarer meg veldig godt hvorfor folk ikke forstår problemet med en økende andel ufrivillige single.

Å få seg en partner er noe som er svært vanskelig for deler av samfunnet. Det er mye som ikke bør være feil, man må ha en ok karriere, et akseptabelt utseende, sosiale evner, riktig miljø. Det er for mange single ikke mulig å bare ta seg sammen og få en partner. De må jobbe hardt med å forbedre seg selv, noe som kan være umulig om de har store sosioøkonomiske utfordringer.

Ja, til alt bortsett fra det aller siste. Det er ikke umulig. 

Å ha store sosialøkonomiske utfordringer gir ganske så naturlig utfordringer med å finne partner, fordi det ganske naturlig kan gi store utfordringer med å være en god partner også, og ingen ønsker en partner som ikke klarer å fungere godt som partner. Hva skulle det tilføre livet positivt? Hvorfor ha partner om det ikke tilfører livet noe positivt? Hva godt gjør det barn som blir ut av dette? 

Å jobbe hardt er hva de aller fleste faktisk gjør, på mange måter. Få/ingen får livet opp i hendene. 

For min del høres dette ut som mann som ønsker partner for å ha en å pule på, og det er også det eneste han evner og ønsker å bidra med. Jeg tviler på at det hadde blitt mye puling i et slikt forhold, for å få seg partner er faktisk betydelig enklere enn å ivareta et samliv godt. Selv hvor vanskelig det første kan være er det barnemat i forhold til hvor stor innsats man må legge inn for å bevare et forhold godt over tid. Og klarer man ikke det, da er sex og hygge oftest det første som ryker. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guppy88 skrev (På 18.4.2025 den 23.25):

Hva er løsningen din på problemet ufrivillig single menn?

Ikke meg du spør.

Jeg er kvinne som hater det når sutrete menn skriver at de ikke "får sex" osv. De skal liksom bare HA!

Det er allikevel noen nyanser vi burde se på, og en av de er sosial kompetanse og arv. Noen menn (og kvinner) har dårligere gener, de har hatt dårligere oppvekstvilkår (enten materialistisk, sosialt eller omsorg), dårligere helse en folk flest. De har ikke fått med seg en god nok sosial kompetanse fra hjemme og/eller skolen. Det er sånn sett synd på dem. Men når de er voksne så har de et eget ansvar for å forsøke å snu på dette, å skaffe seg de sosiale ferdighetene de mangler, finne gode behandlere dersom man har dårlig helse eller har opplevd omsorgssvikt. Og dette er faktisk ting det er mulig å gjøre noe med, men da må man ut av offerrollen og inn i førersetet. Utforske muligheten for at man selv kanskje har problemet i stedet for å skylde på "alle de pene damene som ikke vil ha meg". 

Anonymkode: abb32...1b7

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 time siden):

Å ha store sosialøkonomiske utfordringer gir ganske så naturlig utfordringer med å finne partner, fordi det ganske naturlig kan gi store utfordringer med å være en god partner også, og ingen ønsker en partner som ikke klarer å fungere godt som partner. Hva skulle det tilføre livet positivt? Hvorfor ha partner om det ikke tilfører livet noe positivt? Hva godt gjør det barn som blir ut av dette? 

Da burde jo samfunnet hjelpe disse mennene med å oppnå høyere sosioøkonomisk status. Men som vanlig har samfunnet null sympati for menn som sliter. Noe denne tråden er et utmerket eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (1 minutt siden):

Da burde jo samfunnet hjelpe disse mennene med å oppnå høyere sosioøkonomisk status. Men som vanlig har samfunnet null sympati for menn som sliter. Noe denne tråden er et utmerket eksempel. 

Det er jeg veldig for. Jeg synes samfunnet må begynne med å anse barn og unge som de største fremtidsressurser vi har, og legge alle nødvendige ressurser inn i å se til at barn og unge utvikler seg til mennesker med gode evner til å fungere godt i samfunnet, for seg selv og for fellesskapet. God nok oppfølging, oppmuntring, omsorg og hjelp til å bli velfungerende voksne. Tilstrekkelig med ressurser og tiltak også for voksne som sliter.

Jeg har absolutt sympati med mennesker som sliter, men det er ikke begrenset til menn. Å ha det vondt er å ha det vondt, uansett kjønn. 

Dette tar likevel ikke bort at for å få en partner må man evne å være en partner. Hvilket også gjelder begge kjønn. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er kvinne som hater det når sutrete menn skriver at de ikke "får sex" osv. De skal liksom bare HA!

sagt som en konservativ abortmotstander fra USA, "kvinner trenger ikke å ha sex før ekteskap, da trenger de ikke abortrettigheter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (1 time siden):

Har du noen forslag til hvordan?

Vi har alt tilnærmet gratis utdanning, med en ok studielånordning. Det er relativt høy sosial mobilitet i Norge sammenlignet med andre land.

Det jeg personlig mener kan være en god start er å gjøre grunnskolen mer tilpasset gutter - eller aktivt jobber for å få gutter med - da jeg mener det fortsatt er en ~0.5 karakters forskjell i måloppnåelse mellom kjønn, korrigert etter sosial kapital. Men det er typ 10 år siden jeg leste forskning på området, så kan være det har bedret seg.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

sagt som en konservativ abortmotstander fra USA, "kvinner trenger ikke å ha sex før ekteskap, da trenger de ikke abortrettigheter"

?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (På 19.4.2025 den 20.04):

Tja, over tid har vel median sexpartnere gått ned antall single gått opp

Da kan det vel være at kvinnene har blitt mer kravstore og mennene mindre attraktive. 

Hva som gjør dette vil jo da kunne diskuteres på samfunnsnivå. 

Samfunnet bør foreksempel kunne ha en skole som gir et likt tilbud til elevene slik at en ikke blir akterutseilt på grunn av kjønn.

Videre bør det bli lettere å komme ut i jobb. Dette har jo blitt den rene vitenskap nå.

Hvis man ikke vil ende opp med et lavstatus/lavtlønnet yrke så må man ta minimum 16 års skolegang (bachelor), helst 18 eller 19 år (master/uni). Det er svært mange menn som ikke er skrudd sammen for dette.

De fleste norske kvinner i dag vil ha menn med like mye eller høyere utdanning enn seg selv, da status og penger er svært viktig for kvinner når de søker make. Menn er langt mer opptatte av utseende.

Da passer det svært dårlig at det norske skolesystemet er lagt opp til å sitte musestille på rumpa og ti stille fra man er 5 år. Men for så vidt forståelig,   da de som har utformet skolesystemet selv er rumpesittere og kontorotter som trives best med teori.

Anonymkode: 30780...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...