Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å si at det er menns feil at de ikke får dame er som å si at det er fattiges feil at de ikke har råd til mat.

De på høyresiden vil forklare det med personlige valg og forhold på mannen selv rår over. Mens de på venstresiden vil forklare det med forhold rundt mannen som han ikke selv rår over.

Hvor på den politiske aksen hører du hjemme?

Anonymkode: cd8ce...fc3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ?

Dette gir jo INGEN mening. Om man er fattig eller ikke avhenger av sosioøkonomiske forutsetninger, utdannelse, og generell flaks i livet. 

Om menn er single handler jo om hva slags damer de vil ha, hva slags damer de er villige til å slå seg til ro med, hvor mye arbeid de legger i å gå ut og treffe folk,  personlig sjarm og utseende etc etc. 

Skjønner ikke hvor du vil her. 

Anonymkode: 4c165...5e7

Dette er det eneste fornuftige skrevet i denne tråden 😅

Ts, hæ?

Anonymkode: 688d2...4bf

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å si at det er menns feil at de ikke får dame er som å si at det er fattiges feil at de ikke har råd til mat.

De på høyresiden vil forklare det med personlige valg og forhold på mannen selv rår over. Mens de på venstresiden vil forklare det med forhold rundt mannen som han ikke selv rår over.

Kan du utdype litt hva du mener. Altså hvorfor mener du at disse sammenligningene er like?

Anonymkode: 9baa8...011

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg styrte jo med en mann som bare ga lite av seg, jeg viste all interesse, og biser også mye interesse men legger INGEN tid til meg. Da tenker jeg IKKE intressert, som andre ville sagt. Han selv sa han var ivrig på meg. Han bruker ikke tiden sin på meg, men isteden lurer på hvorfor han ikke hører noe fra meg, hva skal man forvente da?  

Anonymkode: 29ad4...c0f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hører til på den aksen hvor man ikke driver med ansvarsfraskrivelse, men skjønner at hva man sier og gjør og hvilke holdninger man har og en del valg man har tatt i fortiden, påvirker hva folk synes om deg nå. Inkludert om de har lyst til å date deg.

Den aksen som prøver å lete etter alle andre steder å legge ansvaret enn det man har ansvar for eller kan påvirke selv, den holder jeg meg langt unna.

Anonymkode: 88f03...c47

• Liker 10
  • Nyttig 4
Gjest Cartman
Skrevet

Du kan forandre deg selv, ikke de ytre omstendighetene. Man må ta ansvar for eget liv. Man kan ikke få alt man ønsker seg i livet. Det er et faktum. De som hevder at du kan få alt lyver til deg.

Du kan ønske å være rik, men det kreves intelligens/ arv for å oppnå det. Du kan ønske deg en flott dame, men du bør helst være flott selv. Du kan ønske deg en god jobb, men da må du ha noen ferdigheter som arbeidsmarkedet etterspør. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, jeg som mindre pen dame har hele livet hørt at det er min feil at jeg er singel/at jeg blir bedratt av kjæresten/at jeg ikke finner en mann bla bla bla. Jeg er visst for stygg/for tjukk/for tynn/for lite sminke/for mye sminke/for høye krav osv. Hvorfor er det ikke innenfor å si det samme til menn?

Anonymkode: dc8ed...df6

• Liker 19
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Damer er ikke mat. Kvinner ikke er en vare. Kvinner er mennesker. 

Man kan dermed aldri, noensinne «få» en kvinne. 

En kvinne velger om hun ønsker å være partneren din. Hun (og alle andre kvinner (og for den del alle menn) i hele verden) står helt fritt til å vrake deg som partner. Og det er ikke et problem. Det er som det skal være. Det er bra.

Dersom du tenker at det ER et problem at andre mennesker kan vrake deg - ønsker du ikke muligheten til å vrake andre? Eller er det ok for deg at staten tildeler deg en partner av kjønn kvinne, alder ukjent og du så må leve med vedkommende livet ut?

Så lenge enkelte menn velger å ikke se på kvinner som mennesker er det helt naturlig at ingen kvinner ønsker omgåes dem. Hvorfor skulle en kvinne velge en relasjon til noen som sier høyt at de ser på kvinner mer som hunder eller for den del et sexleketøy enn som - folk?  Ville du valgt deg en partner som omtalte deg som en eiendel? 

Og mennene står jo helt fritt til å holde hverandre med selskap. Ingen hindrer dem i det. Tvert imot ville vi alle synes det var beste løsning.

Anonymkode: 4259a...db2

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet

Men uansett hvor mye ansvar menn skyver over på andre så er de like single. Vi kvinner blir ikke partner med de av veldedighet, og de får heller ikke utdelt en kvinne av staten. Det koker ned til at det eneste som kan gjøres er å ta ansvar selv for det er det eneste som potensielt kan løse saken for den enkelte. Det er ikke en menneskerett å ha partner.

• Liker 23
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er i hvert fall ingen andres feil. 

Anonymkode: 69884...376

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Sammenligningsgrunnlaget er så tynt at det ikke eksisterer. 

Å møte en partner handler om at TO må finne gjensidig kjærlighet hos hverandre. Dette er faktisk tilfeldige sammentreff. 

Det finnes både menn og kvinner som ikke finner en partner. 

Anonymkode: 7aac8...08d

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Dette gir jo INGEN mening. Om man er fattig eller ikke avhenger av sosioøkonomiske forutsetninger, utdannelse, og generell flaks i livet. 

Om menn er single handler jo om hva slags damer de vil ha, hva slags damer de er villige til å slå seg til ro med, hvor mye arbeid de legger i å gå ut og treffe folk,  personlig sjarm og utseende etc etc. 

Skjønner ikke hvor du vil her. 

Anonymkode: 4c165...5e7

At dette innlegget får 13 likes etter en time forklarer meg veldig godt hvorfor folk ikke forstår problemet med en økende andel ufrivillige single.

Å få seg en partner er noe som er svært vanskelig for deler av samfunnet. Det er mye som ikke bør være feil, man må ha en ok karriere, et akseptabelt utseende, sosiale evner, riktig miljø. Det er for mange single ikke mulig å bare ta seg sammen og få en partner. De må jobbe hardt med å forbedre seg selv, noe som kan være umulig om de har store sosioøkonomiske utfordringer.

Anonymkode: 19b23...f83

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

At dette innlegget får 13 likes etter en time forklarer meg veldig godt hvorfor folk ikke forstår problemet med en økende andel ufrivillige single.

Å få seg en partner er noe som er svært vanskelig for deler av samfunnet. Det er mye som ikke bør være feil, man må ha en ok karriere, et akseptabelt utseende, sosiale evner, riktig miljø. Det er for mange single ikke mulig å bare ta seg sammen og få en partner. De må jobbe hardt med å forbedre seg selv, noe som kan være umulig om de har store sosioøkonomiske utfordringer.

Men den eneste som kan gjøre noe med dette er faktisk personen selv. Absolutt ingen kan gi noen en kjæreste. Om det da ikke er menneskehandel og prostitusjon du ser på som løsningen her?

Anonymkode: 26794...98c

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men den eneste som kan gjøre noe med dette er faktisk personen selv. Absolutt ingen kan gi noen en kjæreste. Om det da ikke er menneskehandel og prostitusjon du ser på som løsningen her?

Anonymkode: 26794...98c

Vi kan ikke gi fattige gode jobber heller, men det betyr ikke at det ikke finnes løsninger eller at vi skal be dem ta seg sammen og få seg en bedre jobb.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi kan ikke gi fattige gode jobber heller, men det betyr ikke at det ikke finnes løsninger eller at vi skal be dem ta seg sammen og få seg en bedre jobb.

Hva er løsningen din på problemet ufrivillig single menn?

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For noe piss! Du må slutte å høre på Rogan og Peterson. De folka forstår ikke de mest grunnleggende tingene i verden. 

Jeg kjenner menn som aldri får seg dame eller som ender opp med thaidame og la meg bare være krystallklar på at det er helt deres egen feil, de er på ingen måte interessert i selv forbedring eller i det heletatt se ting fra et annet ståsted enn sitt eget. Disse folka eier ikke antenner og de bryr seg ikke om hvordan de ser ut eller oppfører seg. De er som incels på en måte, de vil forbeholde seg retten til å være sære raringer og forventer at kvinner skal bare legge seg på rygg for dem uten noe engasjement fra deres side. Jeg er forøvrig langt ute på venstresiden.

• Liker 19
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Å sammenligne det å ikke få seg kjæreste med det å sulte fordi man er fattig, er ærlig talt en ganske søkt parallell. Det ene handler om tilgang på grunnleggende livsnødvendigheter, det andre om relasjoner, kjemi og personlige preferanser. Vi snakker ikke om en menneskerett å få seg dame.

Ingen «har rett» på kjærlighet fra en annen person. Å legge skylden på ytre omstendigheter – som om kvinner kollektivt skylder menn en sjanse – er en ganske lite konstruktiv måte å forholde seg til egne relasjonelle utfordringer på. Det handler jo ikke om skyld, men om modenhet, selvinnsikt og evne til å bygge relasjoner.

Så hvis vi først skal snakke politikk: Det er ikke høyre eller venstresiden som avgjør om noen får seg kjæreste – det handler kanskje mer om å gå inn i eget liv og spørre: «Hva kan jeg gjøre for å bli en person andre har lyst til å være nær?»

Det er iallefall ikke kvinners feil, og det er ikke samfunnet sin skyld heller. Det er bare livet. Og litt selvutvikling skader ingen❤️

Anonymkode: 08af0...a75

• Liker 11
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Verken folk på høyre-eller venstresiden mener at det er noe feil og noe som ikke enkeltindividet selv «rår over», eller at noen er enslige er noe problem utover den enkeltes problem.  Og menn? På hvilken måte skiller det seg fra single kvinner som ønsker seg kjæreste og/eller livsledsager; og andre mennesker? Er det ikke single kvinners egen feil? Er menn en egen gruppe, og single menn en undergruppe, der verken samfunnsmessige eller individuelle forhold gjelder dem slik det gjelder og påvirker andre mennesker? 
Politisk finner du ikke noe svar på dette i hvertfall, for det du mener er bare vrøvl. En grunn til at du ikke får deg dame er meninger og interesse for diskusjoner rundt dette. Ergo «din feil». Jeg heller mot venstresiden, har aldri møtt noen som mener det er samfunnets «feil» at noen/mange er single.

Anonymkode: 3fe23...4e7

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På hvilken måte skiller det seg fra single kvinner som ønsker seg kjæreste og/eller livsledsager; og andre mennesker? Er det ikke single kvinners egen feil? Er menn en egen gruppe, og single menn en undergruppe

Anonymkode: 3fe23...4e7

Selvsagt.

Anonymkode: 41fe9...0b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...