AnonymBruker Skrevet 18. april #1 Skrevet 18. april Nylig født mitt første barn og tross problemfri amming (frem til nå) vurderer jeg/vi delamming av personlige årsaker. Noen med erfaring med denne avgjørelsen som vil dele? Angret du? Hvorfor? Hvordan er dagene (og særlig nettene!!? ) måltidsmessig? Når etter fødselen begynte du med delamming? Takk, førstegangs mamma Anonymkode: b7b5e...589
AnonymBruker Skrevet 18. april #2 Skrevet 18. april Jeg begynte med del amming etter 2 mnd på grunn av så mye stress, blant annet hadde barnet kolikk. Jeg angret senere på avgjørelsen men jeg var avhengig av mer ro og at barnet sov lengre strekk på natten med flaske. hvis jeg hadde vært flink til å pumpe hver tredje time, samt natt hadde jeg nok sikkert fått til full amming igjen. Men hadde ingen energi til det. Jeg syntes del amming var mega stress tilslutt og gikk derfor fullt over til erstatning ved 4 mnd. med del amming må man pumpe for å holde melkeproduksjonen ved like, men i tillegg må man bruke tid på å vaske flasker og utstyr. Det er litt stress hvis man ikke kjøper inn mange flasker og pumpe trakter. men alt i alt, så sov baby som en drøm på natten når hun fikk flaske. Vi slet derfor ikke med søvn mangel. Baby våknet et par tre ganger på natten for en flaske, sovna igjen og så fikk vi sove videre. Med amming er man stort sett våken gjennom natten med amming og det er det søvn mangelen kommer inn. Anonymkode: 27096...57e 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #4 Skrevet 19. april Delammet i 3 mnd på grunn av lite melk, etter 3 mnd fant babyen ut at det var mer mat å hente fra flaskene så han nektet(!) å ta puppen til slutt. Det endte opp med hylgråt og en illsint baby, så vi gikk over på 100% mme. Anonymkode: 0d151...aee 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #5 Skrevet 19. april Jeg delammet med nr 2 og 3 ganske umiddelbart. Jeg hadde rett og slett ikke tålmodighet og ork til å sitte i 45 minutter hver tredje time som jeg gjorde med nr1. Følte de aldri ble mette av min melk og ville ha mer tid med de andre. Beholdt nattamming og morgenstunder, samt litt pupp her og der når på farten. Er veldig glad jeg gjorde det slik. Anonymkode: a82ef...408 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #6 Skrevet 27. april Noen flere som vil dele sin erfaring med amming/mme mating?? Ts Anonymkode: b7b5e...589
AnonymBruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni Her var det triple feeding fra start på grunn av lav fødselsvekt, og barnet ville ikke ernære seg med pupp. Pumpet hver tredje time pluss tre flasker mme. Etter to uker innførte vi ammeskjold, og klarte lure babyen fra flaske til pupp. Så gikk vi ned til bare to flasker mme om dagen, og alt i alt var dette en stor sorg for meg. men far satt pris på å få ta del i matingen og gi flaske til sitt nyfødte barn, så det positive med det er jo at du kan få litt "fri". Heldigvis fikk vi til amminga til slutt, og etter fire-fem uker gav vi ikke mme lenger, bare hvis vi jeg skulle ut et par timer (hadde noen jobbintervju, og måtte til tannlegen osv) . Da fikk baby flaske med mme med far, og slik gjør vi det fortsatt, men nå går det mange uker mellom hver gang. Babyen vokser fint, men er på laveste percentil, så vi får alltid litt advarsler. Anonymkode: df5e5...769
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå