Gå til innhold

Jeg er lei av busser som er defekte og sløve sjåfører.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag tok jeg buss 51 ut av sentrum i Bergen, og måtte bytte sete to ganger fordi sikkerhetsbeltet virket ikke, og det stinket diesel inne i bussen.

Da jeg skulle returnere til sentrum med buss 4 t senere, virket ikke ringeklokken til hun som satt på nabosetet, så hun måtte rope til sjåføren.

Da jeg like etterpå tok 18 bussen opp i Sandviken, måtte jeg også der bytte sete fordi sikkerhetsbeltet ikke virket, og ringeklokken der jeg satt virket heller ikke da jeg skulle ringe på, så jeg måtte bli med et par hundre meter til neste stopp.

Da jeg skulle gå ut døren på midten, lukket sjåføren døren før jeg hadde kommet meg ut, så den smelte inn i hodet mitt (og nå har jeg hodepine)

Har opplevd mange ganger det siste året at ringeklokkene på handicapsetene ikke virker.

Har derfor ringt inn til Skyss og gitt beskjed, og de takker for beskjeden og sier at de skal bringe det videre, men det virker ikke som det skjer noe!

De som kjører egen bil er faen meg heldige!

Anonymkode: fbe10...8ea

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg har kjørt bil siden 2012 og aldri har tatt buss siden. 

Anonymkode: f66ec...cce

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Glad jeg har kjørt bil siden 2012 og aldri har tatt buss siden. 

Anonymkode: f66ec...cce

Good for you.

I vinter så innskrenket de varigheten på en bussbillett fra 90 til 60 minutter, så hvis man skal ta bussen et stykke, stikke innom en butikk for å kjøpe én ting og så ta bussen tilbake igjen på samme billetten, så rekker man det som oftest ikke.

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Good for you.

I vinter så innskrenket de varigheten på en bussbillett fra 90 til 60 minutter, så hvis man skal ta bussen et stykke, stikke innom en butikk for å kjøpe én ting og så ta bussen tilbake igjen på samme billetten, så rekker man det som oftest ikke.

Ts

Ååååå fy F. Ja det er typisk. Samme her i Drammen. Noen ganger dukker ikke bussen opp fordi de må bytte buss til en som virker. Vips så er jeg en time for sen. Ingen av sjåførene snakker norsk heller, eller kanskje de gjør det men de snakker bare i tlf hele tiden. 

Anonymkode: 0fb8b...cc7

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor gjelder bussbilletten i 2 timer. Men så er det snakk om litt større avstander mellom ting da. 

Anonymkode: ec3e0...1b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde også at et setebelte ikke virket for en ukes tid siden. Hadde da barn med meg. Skulle plassere barnet raskt i setet for så å feste vognen. Sjåføren begynte selvsagt å kjøre samtidig som jeg måtte finne nytt sete og vognen enda ikke var festet. 
Hva er det med sjåfører som ikke kan vente til man har fått tatt på beltet? Spesielt hos barn, eldre og andre med funksjonsnedsettelser. 

Anonymkode: af90a...b4b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Opplevde også at et setebelte ikke virket for en ukes tid siden. Hadde da barn med meg. Skulle plassere barnet raskt i setet for så å feste vognen. Sjåføren begynte selvsagt å kjøre samtidig som jeg måtte finne nytt sete og vognen enda ikke var festet. 
Hva er det med sjåfører som ikke kan vente til man har fått tatt på beltet? Spesielt hos barn, eldre og andre med funksjonsnedsettelser. 

Jeg har lagt merke til at noen sjåfører venter litt hvis det er eldre personer som skal sette seg, men med oss andre tråkker de gasspedalen i bånn før man har fått baken ned.

Akkurat som om vi som ikke er gamle ikke kan feile noe.

Min venninne på 37 år går på krykker på grunn av kneoperasjon, og i går rakk hun ikke å sette seg ned før sjåføren kjørte så hun mistet balansen.

Hadde det ikke vært for at to passasjerer som stod inne på bussen grep tak i henne, hadde hun falt og sikkert skadet seg enda mer.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det eneste som hjelper deg å klage!

Ts

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...