Gå til innhold

Venninne blir irritert når jeg påpeker at leppestiften har smittet av

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som alltid bruker leppestift. Den smitter av både på tenner og kinn…jeg er opplært til at man gir beskjed om sånt, og jeg setter selv pris på beskjed om sånt. Venninner min virker irritert og oppgitt når jeg gir henne beskjed, som om det bare er JEG som legger merke til det. Hun ser surt og oppgitt på meg og drar motvillig frem speilet, før hun begynner å gni og fikse på leppestiften. Flere som har vært i samme situasjon? Føler meg som en dårlig venn om jeg ikke sier ifra, men synes det er ubehagelig når hun tar det så ille opp.

Anonymkode: 672d3...4ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å si fra, så kan hun gå rundt og se ut som en klovn….

Anonymkode: 1d38d...e9f

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg vil GJERNE ha beskjed, men hun får vel gå rundt med leppestift her og der da 🤷‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde lett sluttet å si ifra. Hennes problem. Selv setter jeg pris på et vennlig vink, enten det er mat mellom tennene, noe rart i håret mitt (har krøller og det hender seg at det hekter seg ting) eller leppestift på avveie. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da sier du ikke fra. 

Synes nærmest litt autistisk å fortsette, etter en eller to slike reaksjoner. 

Anonymkode: 38f46...1c5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en venninne som alltid bruker leppestift. Den smitter av både på tenner og kinn…jeg er opplært til at man gir beskjed om sånt, og jeg setter selv pris på beskjed om sånt. Venninner min virker irritert og oppgitt når jeg gir henne beskjed, som om det bare er JEG som legger merke til det. Hun ser surt og oppgitt på meg og drar motvillig frem speilet, før hun begynner å gni og fikse på leppestiften. Flere som har vært i samme situasjon? Føler meg som en dårlig venn om jeg ikke sier ifra, men synes det er ubehagelig når hun tar det så ille opp.

Hvis hun åpenbart blir så irritert, så lar du jo selvfølgelig være å si fra! Det er en no-brainer!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 19.18):

Da sier du ikke fra. 

Så kult å bruke autistisk som skjellsord. 👏  At det faller så naturlig for deg, sier meg at du ikke akkurat er en som har respekt for folk rundt deg.  Slutt å sleng rundt deg med må være autistisk etc...Kan hende det får deg til å føle seg smartere, mens det egentlig er du som sitter igjen som klein og lite innsiktsfull 

Anonymkode: 36cbc...e03

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 19.18):

Da sier du ikke fra. 

Jeg sier ikke ifra flere ganger rett etter hverandre når hun blir irritert. Men siden vi er voksne går det litt tid mellom hver gang vi sees så jeg glemmer reaksjonen hennes fra gang til gang.

AnonymBruker
Skrevet

Bare si at hun da får gå rundt med leppestift både på tenner og smurt utover, slik at andre kan få gleden av å se det🤷‍♀️ Om det er det hun vil.

Anonymkode: b86e0...b1f

AnonymBruker
Skrevet

"Det virker som du blir irritert på meg når jeg påpeker at du har lepestift på avveie. Ønsker du ikke at jeg skal si fra?"

Sånn, der har du fasit på hva du kan si for å starte en dialog på dette! Vi aner jo ikke va hun tenker.

You are welcome!

Anonymkode: ecabf...1ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg bare ville spurt hva den reaksjonen skyldtes. Mest sannsynlig er hun jo bare frustrert over seg selv at hun har klint det utover, og det har ingenting med at du sier fra å gjøre. En trenger ikke ta alt personlig. Jeg har blitt frustrert selv jeg når jeg får beskjed om noe skit på jakka, toppen, ansiktet whatever. 

Jeg ville sagt "jeg merker at du blir litt frustrert, vil du at jeg ikke skal si fra neste gang", enkelt, ferdig avklart. 

Anonymkode: 85f4f...ac7

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det er deg hun er irritert på, og ikke situasjonen i seg selv? Irriterende når sminke smitter av og lager gris.

Ellers kan det jo tenkes at hun faktisk ikke bryr seg om det er litt gris. Uansett er det jo bare å ikke kommentere det når hun har leppestiftgris. Ikke noe å gå rundt å gnure på, dette.

Anonymkode: 4c697...bd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...