AnonymBruker Skrevet 18. april #1 Skrevet 18. april Jeg er snart 40 år, men foreldrene mine tror fortsatt at jeg ikke klarer noe omtrent. Eksempler Vet du hvordan man bruker en vaskemaskin? det er vanskelig altså. Kan du å bruke oppvaskmaskinen? Ikke kjøp induksjonskomfyr, det er altfor vanskelig for deg å bruke. Er ikke mikrobølgeovn litt komplisert for deg? Ikke få deg ny jobb, det kommer til å bli for vanskelig. Osv osv... Hender også hvis jeg er der og det er foreksempel en film på tv, så sier pappa til meg , du vet vel at det ikke er ekte? 🙄 Alt over har jeg brukt mange år allerede. Så hvorfor må de likevel spørre om jeg klarer å bruke det? Induksjonskomfyr planlegger jeg å skaffe meg. Mulig det blir ny jobb. Er så lei men det går ikke an å forandre dem. Anonymkode: 36157...46c 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #2 Skrevet 18. april Foreldre er alltid forel,vær glad i dem som de er 😀 Anonymkode: c35c6...57a 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #3 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Foreldre er alltid forel,vær glad i dem som de er 😀 Anonymkode: c35c6...57a Foreldre er alltid foreldre Anonymkode: c35c6...57a 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #4 Skrevet 18. april Min mor ser fremdeles på meg som ung og uerfaren på noen områder selv om jeg drar meg mot 50, så ja, jeg tror foreldre alltid ser på barna sine som nettopp sine barn. Det er ikke vondt ment, det er nok bare fordi de er foreldrene våre. Anonymkode: 2cfc9...e0a 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #5 Skrevet 18. april Foreldre som ikke har lært ungene sine noe (dvs forsømt sine plikter), kan vel fort tro det ja. Anonymkode: 36525...19e 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #6 Skrevet 18. april Veldigveldigveldig vanlig 😅 Da jeg flyttet hjemmefra (var nesten 22) sa de at det tar nok ikke lang tid før hun kommer hjem med halen mellom beina. På den tiden jeg fortsatt inviterte til besøk hjemme, kunne jeg vaske og skure i en uke, det hjalp ikke. Min mor måtte alltid grave frem vaskemidler og støvsuger. De har også slitt med å forstå at jeg har vært yrkesaktiv i over 30 år. Min far skulle forklare hvert år at nå kommer det snart noe som heter selvangivelse. Da jeg byttet leilighet sa han at dette blir for mye papirarbeid for deg. Jeg måtte også slutte å fortelle når jeg reiser til utlandet, for de tror ikke jeg kan klare meg alene der. Anonymkode: da03e...cca 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #7 Skrevet 18. april Har du hatt litt problemer i oppveksten? Strevde litt på solen? Anonymkode: 2fb22...863 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #8 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du hatt litt problemer i oppveksten? Strevde litt på solen? Anonymkode: 2fb22...863 *skolen Anonymkode: 2fb22...863 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #9 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du hatt litt problemer i oppveksten? Strevde litt på solen? Anonymkode: 2fb22...863 Nei. Anonymkode: 36157...46c
AnonymBruker Skrevet 18. april #10 Skrevet 18. april Enten er foreldrene lettere PU eller så er barna deres det. Normale foreldre forstår at voksne barn klarer normale ting og ofte bedre enn de selv om de er av sorten som ikke følger med i tida. Anonymkode: 2fb22...863 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #11 Skrevet 18. april Jeg strevde heller ikke på skolen, var faktisk skolelys. Anonymkode: da03e...cca
AnonymBruker Skrevet 18. april #12 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enten er foreldrene lettere PU eller så er barna deres det. Normale foreldre forstår at voksne barn klarer normale ting og ofte bedre enn de selv om de er av sorten som ikke følger med i tida. Anonymkode: 2fb22...863 Ingen av oss har lettere PU Anonymkode: 36157...46c
AnonymBruker Skrevet 18. april #13 Skrevet 18. april Jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det, hverken i forhold til mine foreldre eller mine voksne barn. Anonymkode: ae758...182 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #14 Skrevet 18. april Dine foreldre ser ned på deg, av en eller annen grunn. Har to barn selv, de er over 25 år, og støtter de som regel. Har jeg innvendinger er jeg saklig. Dine foreldre ser kanskje ned på deg da du virker smartere en de. Så enkelt, men komplisert. De er sjalu, og vil hevde seg, Da mantraet er at foreldrene er klokere enn barna. Anonymkode: 96f8d...c9f 1 4
Sydvesta Orkana Skrevet 18. april #15 Skrevet 18. april Er vel heldigvis ikke veldig vanlig at foreldre "idiotforklarer" egne voksne barn, selv om "foreldre alltid er foreldre". Bortsett fra jobbintervju, då er de andre eksemplene noe man forventer at hjemmeboende barn i skolealder fikser greit. 4
AnonymBruker Skrevet 18. april #16 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Enten er foreldrene lettere PU eller så er barna deres det. Normale foreldre forstår at voksne barn klarer normale ting og ofte bedre enn de selv om de er av sorten som ikke følger med i tida. Anonymkode: 2fb22...863 Har du aldri hørt om overbeskyttende foreldre? Det er en form for omsorgssvikt, men de er fullstendig oppegående - som i ikke PU. Men har bare et ekstremt kontrollbehov som går utover sine barn. Anonymkode: 0cc51...675 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #17 Skrevet 18. april Nå har ikke jeg hatt foreldre men det er da ikke vanlig at foreldre oppfører seg slik. Hadde du hatt utfordringer og vært litt tilbake så hadde det muligens vært noe annet. Anonymkode: 7eb19...9dd 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #18 Skrevet 18. april Er dere som har svart i tråden over kvinner eller menn? Jeg bare lurer på om det kan ha noe med kjønn å gjøre, at foreldre undervurderer døtre mer enn sønner. Anonymkode: 3c3c4...ff8 2
17.11 Skrevet 18. april #19 Skrevet 18. april Jeg er kvinne, og syns ikke dette høres normalt ut i det hele tatt. Man spør ikke voksne mennesker om de er istand til å bruke en mikrobølgeovn, selv barn klarer det. Jeg har aldri blitt undervurder på denne måten av verken egne foreldre eller noen andre. 1
BobbySocks Skrevet 18. april #20 Skrevet 18. april Nei, men de blir alltid veldig imponert over alt jeg får til. «Har du lagt gulv selv?! Herregud, du kan såååå mye rart». Som ikke enhver idiot klarer det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå