AnonymBruker Skrevet 18. april #1 Skrevet 18. april Jeg hadde keisersnitt for 5 uker siden og prøvde å ha samleie og det gjorde sykt vondt. Fødselen kom til 9 cm åpning (hvis det har noe å si). Er det noen som vet om det er derfor eller om det er andre grunner/helt normalt å ha smerter under samleie etter keisersnitt? Anonymkode: a9cb1...ec1
AnonymBruker Skrevet 18. april #2 Skrevet 18. april Jeg har hatt to planlagte K’s, og synes samleie var vondt de første månedene etterpå. Men det normaliserte seg etterhvert. For min del tror jeg det var mer hormonelt (hadde veldig tørre slimhinner etter fødsel) mer enn selve keisersnittet. Anonymkode: f011a...7c0
AnonymBruker Skrevet 18. april #3 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har hatt to planlagte K’s, og synes samleie var vondt de første månedene etterpå. Men det normaliserte seg etterhvert. For min del tror jeg det var mer hormonelt (hadde veldig tørre slimhinner etter fødsel) mer enn selve keisersnittet. Anonymkode: f011a...7c0 Samme som den over. Jeg fant etterhvert ut at det var slimhinnene som var problemet. Jeg merket ikke at de var vonde når jeg ikke hadde noe i skjeden, men det var helt umulig for meg å gjennomføre et samleie pga de sterke smertene. Jeg måtte bruke både masse glidemiddel og en gel man fører opp i underlivet, på tross av at jeg til vanlig aldri trenger slike hjelpemiddel. Det ble normalt igjen da jeg begynte å amme veldig lite, altså da barnet spiste ganske mye fast føde rundt 1 år. Her er den gel-en: https://mecindo.no/multi-gyn-actigel-50ml-no?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw8IfABhBXEiwAxRHlsELvgQJn1ErcjbIjoLYOfQ9_RswFE8819_Sqh2oV9tYrJClVaxRbwBoCEkUQAvD_BwE Bør brukes jevnlig (tror jeg brukte den annenhver dag) og ikke bare i forbindelse med samleie. Anonymkode: 8550a...b91
AnonymBruker Skrevet 18. april #4 Skrevet 18. april Det er som oftest såre slimhinner/hormonelle endringer som er årsaken til slike smerter - ikke kun fødselen i seg selv. Så det er nok helt normalt selv om du har hatt ks Hormonene dine er jo all over the place, og amming kan også gjøre det "verre" enn ikke-amming 😄 Anonymkode: 82032...3fd
AnonymBruker Skrevet 18. april #5 Skrevet 18. april Lave østrogennivåer når man ammer fører til tørr skjede. Bruk glidemiddel og god tid. Anonymkode: 4e7fd...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Fikk du orgasme? Jeg huser jeg fikk ubehag etter dette, samt mye mer blødning. Anonymkode: 81814...925
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå