AnonymBruker Skrevet 18. april #2 Skrevet 18. april Jeg pleide nok å tenke at jeg skulle sjekke om mannen min var der for meg i vonde dager. Vokste opp med litt dårlig rollemodeller hva parforhold angår, og tenkte at "jeg skal i alle fall ikke ha en som bare tåler meg på mine gode dager". Og så kom jeg i skade for å fokusere for mye på de dårlige. Nesten som en slags testing om han tålte det! Nå betyr gode og onde dager at vi står han av. At vi finner ut av det. Jeg har endelig begynt å ta ansvar for min egen lykke, og nå får gode dager bety mer. Det betyr at mine seire, mine gleder, de deler jeg med ham. At når jeg skal feire eller feriere så er det ham jeg vil dele det med. Og det med vonde dager betyr litt mer at hvis ting går skeis en periode, at vi er nede, så vet vi at vi har hverandre, at vi ønsker å få dette til å fungere sammen. Og det betyr også at selv ved langvarig sykdom, der en ikke greier å møte opp så mye som partner, så blir vi. Anonymkode: 8cfbd...4af
SPOCA Skrevet 18. april #3 Skrevet 18. april (endret) At man står sammen i både vanskelige tider (samværssabotasje fra mannens eks, kjempe rettslig for 50/50, prøverørsforsøk, dødsfall, spontanaborter, flytting mellom 7 forskjellige boliger m.m) og enklere tider (ferier, hyggelige minner og gode stunder generelt). Vi har hatt mye øving på begge deler, og vi står støtt allikevel. Endret 18. april av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 18. april #4 Skrevet 18. april Gjennom flotte ferier, en flaske vin med mye latter, og perioder der man virkelig kjenner forelskelsen. Gjennom dyp sorg, sykdom, og prøverørsforsøk. Og så tilbake igjen. Alltid som et team som støtter hverandre. På ingen måte at man aksepterer dritt oppførsel fra den andre. Det har ingenting med "dårlige dager" å gjøre. Anonymkode: 7fe86...1c4
AnonymBruker Skrevet 18. april #5 Skrevet 18. april At man står sammen i livets opp- og nedturer innen rimelighetens grenser. Gjensidig respekt, likeverd, spiller hverandre gode og velger hverandre. Anonymkode: e851f...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #6 Skrevet 18. april At jeg er der livet ut uansett hva som kommer. Anonymkode: b9c77...f36
AnonymBruker Skrevet 18. april #7 Skrevet 18. april At man står sammen igjennom alt. Tenker ikke på svik og utroskap etc, men sykdom,elendighet og andre prøvelser. 🙏❤️ Sjelevenner🥰 Anonymkode: 702a9...e5d
AnonymBruker Skrevet 18. april #8 Skrevet 18. april Hos oss har det vært « fortsatt holde sammen ved seperasjob og gå i par terapi frem til vi fungerer igjen» « hyperemisis i to graviditeter, mannen tar alt huslig arbeid og lager mat,handler» og «barseldepresjon, vi må begge avlaste hverandre» « livet er tungt med små barn men det er bare for en periode vi elsker hverandre uansett, vi må ikke stille noen urealistiske krav til hverandre» i gode dager er jo for eksempel lønnsøkninger, heie på hverandre for det vi får til, finne på masse gøy når vi kan, tenke at det er livet sammen vi lever for, barna blir voksne en dag, og da har vi bare hverandre. Anonymkode: 1f72a...f74
AnonymBruker Skrevet 18. april #9 Skrevet 18. april At man står sammen i alt vanskelig som ikke den ene har påført den andre med vilje. Man står sammen i f.eks alvorlig fysisk sykdom, belastningen ved å ha et annerledes barn, depresjon osv. Utroskap, fysisk og psykisk vold etc er ikke inkludert i dette. Anonymkode: 19437...e0d 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #10 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (1 time siden): At man står sammen igjennom alt. Tenker ikke på svik og utroskap etc, men sykdom,elendighet og andre prøvelser. 🙏❤️ Sjelevenner🥰 Anonymkode: 702a9...e5d Men da er det jo ikke ALT Anonymkode: b9c77...f36 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #11 Skrevet 18. april Det er å stå sammen når det stormer som verst for oss begge eller på hver vår kant. Det betyr å alltid være der for hverandre, støtte hverandre og elske hverandre. Det er å kunne dele alle tanker, følelser, sorg, sinne, glede og føle seg sett, hørt og respektert uansett hva som skjer. Det er å vite at på ditt laveste så føler du deg like trygg og elsket som på ditt beste. Anonymkode: 4c62b...302
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå