Shaki82 Skrevet 18. april #1 Skrevet 18. april Jeg ser at de fleste gardiner som selges er 250 cm lange. Mitt hjem (og trolig de aller fleste andre norske hjem) har 240 cm under tak og vinduer/dører måler opp til 200 meter. Med karm er dette 210 cm ca. Takhøyden min på det ene rommet jeg skal henge opp gardiner er over 3,5 meter, og jeg er klar over at mange liker å henge gardiner i taket. For meg vil det ikke funke. Hva gjør dere som ønsker å bruke gardinstang? Og henge gardinene rett over vinduet? Syr dere selv? For blir ikke gardiner på 250 for lange? Planen er å bytte ut lameller med gardiner av lin.
AnonymBruker Skrevet 18. april #2 Skrevet 18. april Du må legge opp, enten ved å sy eller ved å stryke på limbånd. Vask gardinene før du legger opp, i tilfelle de krymper. Sist jeg kjøpte gardiner fra HM Home, fulgte det faktisk med limbånd til å legge opp med. Anonymkode: 1926f...186
Daisy-love Skrevet 18. april #3 Skrevet 18. april Ingen av gardinene jeg har kjøpt er 250cm. Kjøpt kortere enn det. De er noen år nå, men f.eks i stua er de fra Kid, og vi har to ulike lengder. Har ikke gardiner oppunder taket her heller, men heller ikke trengt å legge opp. Jeg kan sy, men hadde gjerne gått for sånn limbånd for å slippe dra frem symaskinen, eller lage pensøm for hånd. Jeg ser Kid fremdeles har kortere gardiner.
AnonymBruker Skrevet 18. april #4 Skrevet 18. april Alle mine gardiner er 220. De er kjøpt på Kid og Europris. Jeg prøver å henge stangen så høyt at gardinene henger et par centimeter over gulvet. Hater når gardinene ligger utover gulvet. Gardiner fra taket er bare fint hvis vinduene går til taket. Anonymkode: 098e0...80c
Tough cookie Skrevet 18. april #5 Skrevet 18. april Kid har alle lengder og jeg har 220 og 240 derifra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå