kaleidoskop Skrevet 18. april #1 Skrevet 18. april Vi har tidligere bodd i Bærum, hvor vi trivdes veldig godt. Men pga familieforøkelse og liten plass, flyttet vi. Ca 30 min unna, hvor vi fikk veldig mye hus for pengene. Nå har vi arvet en ganske stor pengesum, som gjør at vi kan kjøpe hus i området vi bodde i før. Vi har det helt ok her vi bor nå, men stortrives ikke. Har et barn i bhg og et barn i småskolen. Så usikker på om vi skal flytte eller ikke. Barna er jo små, sikker på de får seg nye venner. Men er jo likevel kjipt å rive de bort fra det kjente. Samtidig så tror jeg vi voksne vil få det bedre i gamle området. Hva ville du gjort i en slik situasjon?
AnonymBruker Skrevet 18. april #2 Skrevet 18. april Ville nok bare ha flyttet . De fleste vil nok også skjønne valget deres, inkludert barna. Bare gjør det - livet tar uvante retninger, dere flyttet hovedsslig grunnet at dere ikke hadde råd i det opprinnelige området Anonymkode: 88f0e...7a4 3
AnonymBruker Skrevet 18. april #3 Skrevet 18. april Flytt nå før barna blir for satt. De aller fleste barn er veldig tilpasningsdyktige. Anonymkode: 6c017...806 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #4 Skrevet 18. april 30 minutter er ikke lenger enn at dere voksne fint kan oppsøke det dere ønsker på gammel BPL. Jeg hadde ikke revet opp barna og flyttet så kort avstand med dem. Det er ikke gitt at de trives like bra, som dere gjorde. Anonymkode: 1a02a...a09
kaleidoskop Skrevet 18. april Forfatter #5 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): 30 minutter er ikke lenger enn at dere voksne fint kan oppsøke det dere ønsker på gammel BPL. Jeg hadde ikke revet opp barna og flyttet så kort avstand med dem. Det er ikke gitt at de trives like bra, som dere gjorde. Anonymkode: 1a02a...a09 Jeg har også tenkt det. Er litt derfor vi ikke har flyttet enda. Men vi vil også få litt kortere reisevei til og fra jobb feks. Det er flere positive ting, for oss voksne. Og en stor negativ for barna. Det er en vanskelig avgjørelse 🙈
AnonymBruker Skrevet 18. april #6 Skrevet 18. april Barna er små. Så lenge det er fritidstilbud etc dit dere flytter blir det gull. Dyrere område er (ofte) lik mer oppegående foreldre = enklere forhold i ungdommen. Anonymkode: 07302...316
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå