AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:14 #21 Del Skrevet søndag kl 18:14 Alt kan kjøpes brukt, du må tenke litt selv hva du er komfortabel med å kjøpe brukt, vi kjøpte, dessverre, mye nytt til vårres da vi ikke hadde veldig god tid til å kjøpe brukt (det krevet gjerne litt tid i min erfaring) Jeg er også veldig nøye på klær, er ganske pertentlig når det gjelder flekker ol derfor de klærne jeg har kjøpt brukt har kostet litt dyrere enn det de andre nevner her de var nærmest ubrukt og nytt brukt, alikevel billigere enn på butikk. Samme gjelder madrassen, vi kjøpte ny "brukt" madrass som vi fikk nesten gratis, altså madrassen var ny, men kjøpt på finn. Bilstol var faktisk billigere å kjøpe på butikk enn på bruktmarkedet, vi kjøpte en som varte helt til ungen må over på bilpute, det er mulighet for å ta ut babysete og bruke til større barn, jeg ville kanskje heller ikke kjøpt en sånn bilstol brukt da den er gjerne godt brukt når det er brukt over så lang tid. Angående smokker og flasker: har du tenkt å amme/gi flaske fra starten, vil du at babyen skal bruke smokk eller ikke. Vår tok aldri smokk og vi har brukt formue på smokker, jeg har solgt de videre på facebook for 100 kr for ca 50 forskjellige smokker, alt fra natursutten, bibs til avent/mam. Mange av de var ubrukt. Husk at dersom du ikke er komfortabel med å kjøpe brukt til baby er det alltid mulighet for å kjøpe nytt på bruktmarkedet til brøkdel av nypris. Anonymkode: 6ac17...900 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:19 #22 Del Skrevet søndag kl 18:19 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alt du vil og alt du får tak i kan du kjøpe brukt. Vi kjøpte alt nytt, av den enkle grunn at barna vi fikk var ønske barn og de skal bare ha det beste av alt. Anonymkode: bc4cb...980 Det er jo fortsatt det beste selv om noen har brukt det før. Klær f.eks blir faktisk bedre når de har blitt vasket en god del ganger. Absolutt alt kan kjøpes brukt. Anonymkode: e6122...821 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:46 #23 Del Skrevet søndag kl 19:46 Eneste vi har kjøpt nytt bevisst er bilstol. Så har det vært et par klesplagg her og der etter behov og lyst. Og smokker og flasker. Husker jeg hadde dårlig samvittighet for å bruke brukt madrass som jeg arvet fra kjente. Men ærlig talt, min unge har verken tisset eller gulpet på madrassen i babysenga🫣 det har først skjedd i sprinkelseng etter 1 års alder (tiss) og da på et tisselaken. Vi vurderer kjøpe neste bilstol brukt. Definitivt kjøpers marked der. Har en veldig grundig mann, så jeg stoler på hans vurdering der evt. Anonymkode: af24a...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:56 #24 Del Skrevet mandag kl 07:56 Vi har kjøpt brukt: - klær - seng - vippestol - babygym - harde leker som kan vaskes/sprites - tripp trapp stol Kjøpt nytt: - Vogn (vi planlegger 3 barn, vil ha en som kan brukes videre av alle) - Moonboon pga garanti/reklamasjonsrett - Madrasser og dyner - Vognposer - Laken, sengetøy og gulpekluter - Smokker og tuter til flasker Anonymkode: aad3a...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:23 #25 Del Skrevet mandag kl 08:23 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Alt du vil og alt du får tak i kan du kjøpe brukt. Vi kjøpte alt nytt, av den enkle grunn at barna vi fikk var ønske barn og de skal bare ha det beste av alt. Anonymkode: bc4cb...980 Ønske barn? Hva i all verden mener du med det? Og mener du de som kjøper brukt ikke ønsker det beste? Anonymkode: ae15f...c7f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:30 #26 Del Skrevet mandag kl 09:30 Vi kjøpte brukt/ arvet det meste. Fikk nye bilstoler, men hadde kjøpt nytt hvis ikke. Kjøpte ny madrass. Har kjøpt litt nytt på tilbud og om det er noe jeg syns har vært veldig fint. Peisgrind/lekegrind kjøpte vi nytt da de ble solgt til omtrent samme pris på finn. Men vi har brukt minimalt med penger. Bryr meg ikke om de som kjøper madrass og bilstol brukt. Det er et valg du tar selv. Ikke alle er enige om hva som er riktig der. Har man flere barn vil jo disse arve av hverandre, så hva er egentlig den store forskjellen om man arver av noen andre? Man har større kontroll over hvordan gjenstandene er brukt så klart. Men spør du en som jobber innen bilstolfirma så skal du kjøpe nytt, og du skal ikke bruke en bilstol som har stått lagret i flere år. De går ut på dato. Husker ikke etter hvor mange år det var. 7 år eller noe. Anonymkode: f0738...ed5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:34 #27 Del Skrevet mandag kl 09:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ønske barn? Hva i all verden mener du med det? Og mener du de som kjøper brukt ikke ønsker det beste? Anonymkode: ae15f...c7f Du skjønner vi som kjøper brukt ønsker oss egentlig ikke barn 🙄 *drypper av ironi* Anonymkode: e3f93...406 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet mandag kl 09:42 #28 Del Skrevet mandag kl 09:42 Alt kan kjøpes brukt. Når barnet blir eldre kan du også kjøpe sko brukt om de ser hele ut og du eventuelt bytter sålen. Mange mener fysioterapeuter anbefaler å unngå brukte sko, men brukte sko kan være helt fint. En bilstol går jo gjerne fra søsken til søsken. Du vet selv om stolen hat vært utsatt for skade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet mandag kl 09:45 #29 Del Skrevet mandag kl 09:45 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Alt du vil og alt du får tak i kan du kjøpe brukt. Vi kjøpte alt nytt, av den enkle grunn at barna vi fikk var ønske barn og de skal bare ha det beste av alt. Anonymkode: bc4cb...980 Barna mine har fått alt brukt fordi de skal bare ha det beste av alt og jeg mener brukt er best. Det gir minst klimaavtrykk og minst plastemballasje og dritt inn i deres hjem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:50 #30 Del Skrevet mandag kl 09:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ønske barn? Hva i all verden mener du med det? Og mener du de som kjøper brukt ikke ønsker det beste? Anonymkode: ae15f...c7f Et barn som de har brukt lang tid på kanskje og derfor vil at alt skal være nytt? Trenger ikke være verre enn det Anonymkode: d7d0c...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:53 #31 Del Skrevet mandag kl 09:53 Alt som kan vaskes / steriliseres. Ville tenkt meg om angående brukt bilstol siden det ikke nødvendigvis er synlig om den har vært i en ulykke eller på annen måte har fått svakhet ved en smell. Smokker Ville jeg kjøpt nye. Madrass Ville jeg vurdert ut fra lukt/ flekker. De fleste madrasser har vaskbare trekk, i tillegg bruker de fleste overmadrass og/ eller tisselaken slik at selve madrassen er beskyttet. Er den flekkete/ lukter, da er det no go. Anonymkode: 1e714...32e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:40 #32 Del Skrevet mandag kl 10:40 Man bør kunne koste på barna nytt merketøy. Dyrt, men bra kvalitet og man slipper nedsettende kommentarer. Når det gjelder vogner og utstyr så bruker vi Cybex. De elektriske er bra. Slitsomt å dytte for hånd. Anonymkode: 369f0...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:43 #33 Del Skrevet mandag kl 10:43 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man bør kunne koste på barna nytt merketøy. Dyrt, men bra kvalitet og man slipper nedsettende kommentarer. Når det gjelder vogner og utstyr så bruker vi Cybex. De elektriske er bra. Slitsomt å dytte for hånd. Anonymkode: 369f0...9e6 Om noen kommer med nedsettende kommentarer fordi noen er miljø og økonomi-bevisst og kjøper brukt så er det jo de det er noe i veien med. Anonymkode: e3f93...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:05 #34 Del Skrevet mandag kl 11:05 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Man bør kunne koste på barna nytt merketøy. Dyrt, men bra kvalitet og man slipper nedsettende kommentarer. Når det gjelder vogner og utstyr så bruker vi Cybex. De elektriske er bra. Slitsomt å dytte for hånd. Anonymkode: 369f0...9e6 Litt trim er bare sunt. De færreste har behov for elektrisk vogn. Anonymkode: f638b...011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:42 #35 Del Skrevet mandag kl 11:42 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Litt trim er bare sunt. De færreste har behov for elektrisk vogn. Jeg brukte 12 flere kalorier på den vanlige runden etter at jeg slo av motoren. De kaloriene brenner jeg heller av på Studio Jobbsprek på Aker Brygge. Kun kr 12900/mnd for All Inklusive. De har nanny's som passer barn mens man trener. Mine venninner fra svangerskapskurset, som handler tøy på Temu, misunner meg moteklær, eksklusivt treningssenter og trendy image med elektrisk barnevogn. Anonymkode: 369f0...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:37 #36 Del Skrevet mandag kl 17:37 Vi kjøpte bilstol for de første 8 månedene brukt. Vi passet på at den kun var brukt til et barn for da er sjansen større for at den er nærmest produksjon dato. BeSafe sine stoler har vel 5 år som maks på sine før de burde kasseres. Så helst kjøp noe som kun er brukt i et år. I tillegg må du forhøre deg om historien til setet, og ta av alle trekk for å sjekke over isoporen. For noen år siden var det mulig å bytte ut ødelagt isopor. Vet ikke hvordan det er nå. Men vi kjørte heller ikke så mye første tiden så det burde dere ta i betraktning hvis dere kjøper brukt sete. Mer kjøring øker jo risikoen for ulykker. Merkelig nok havnet jeg nesten i to ulykker de første tre månedene når baby var født. Så nå i etterpåklokskap så kjøper vi nytt nyfødt sete til bilen med neste baby. Anonymkode: 6c8a3...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:38 #37 Del Skrevet mandag kl 17:38 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg brukte 12 flere kalorier på den vanlige runden etter at jeg slo av motoren. De kaloriene brenner jeg heller av på Studio Jobbsprek på Aker Brygge. Kun kr 12900/mnd for All Inklusive. De har nanny's som passer barn mens man trener. Mine venninner fra svangerskapskurset, som handler tøy på Temu, misunner meg moteklær, eksklusivt treningssenter og trendy image med elektrisk barnevogn. Anonymkode: 369f0...9e6 Er du Sophie Elise? Anonymkode: 6c8a3...65a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:37 #38 Del Skrevet mandag kl 18:37 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg brukte 12 flere kalorier på den vanlige runden etter at jeg slo av motoren. De kaloriene brenner jeg heller av på Studio Jobbsprek på Aker Brygge. Kun kr 12900/mnd for All Inklusive. De har nanny's som passer barn mens man trener. Mine venninner fra svangerskapskurset, som handler tøy på Temu, misunner meg moteklær, eksklusivt treningssenter og trendy image med elektrisk barnevogn. Anonymkode: 369f0...9e6 Blir godt med skolestart igjen i morgen, så du slipper å kjede deg og trille på kg. Anonymkode: ae15f...c7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:38 #39 Del Skrevet mandag kl 18:38 Det meste kan vel kjøpes brukt men selv er det. Uaktuelt å kjøpe brukt madrass, bilstol , smokker ++ Anonymkode: d7d0c...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephine Skrevet mandag kl 22:19 #40 Del Skrevet mandag kl 22:19 AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 20.28): Anbefaler å ta turen innom loppeliten, det gule hus, barneskatter eller andre lignende butikker så du kan se før du handler. Vi har kjøpt en del brukt, men bilstol og madrass ville jeg ikke kjøpt brukt. vogn, så ville jeg gått for en lit nyere modell. En som ikke er brukt i bhg og kun brukt til et barn. Anonymkode: 2ae64...fc3 Jeg skjønner ikke helt argumentet om at man sparer på å kjøpe barnevogn brukt. En god venninne ønsket seg Emmaljunga trille og søkte på Finn. Prisene lå fra 1500-3000. Hun fant den på salg til 2100. Det er også mye lettere å selge en vogn man selv har kjøpt ny. Da jeg skulle kjøpe barnevogn til tredjemann søkte jeg mye på Finn. De populære modellene kostet rundt 16.000 ny (ofte tilbud ned i 13.000) og en pent brukt modell kostet 7-8000 minimum. Om man skal ha mer enn ett barn lønner det seg da å kjøpe nytt. Vi visste at vi ikke ønsket flere, men jeg ønsket likevel å legge mer penger i en god vogn. Solgte den for 1/3 av nypris (meeeget pent brukt) og min forsvant på dagen!!! Fordi jeg priset den etter mitt syn fornuftig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå