AnonymBruker Skrevet 18. april #1 Skrevet 18. april Applecare+ koster 2190. Er det galskap å ikke betale for det når jeg kjøper et så dyrt produkt? Anonymkode: bb68f...69e
AnonymBruker Skrevet 18. april #2 Skrevet 18. april Hva trenger du det til da? Jeg har aldri kjøpt det. Man får jo hjelp lell hvis det er noe. Privat Forsikring dekker mye altså. Anonymkode: 2d62a...214 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #3 Skrevet 18. april Og dem bruker å si. Du må kjøpe forsikring for den forsikringen du har fra før av dekker det ikke. Tull bruker jeg å svar dem. Bestandig fått hjelp fra forsikringsselskapet mitt hvis jeg har vært uheldig. Anonymkode: 2d62a...214 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #4 Skrevet 18. april I Norge har du vel 3 eller 5 år dekning på MacBook gjennom forbrukerkjøpsloven. I tillegg har du (forhåpentligvis) reiseforsikring osv som dekker evt tyveri, skade der. Du må undersøke om Apple care gir deg noe det andre ikke dekker. Jeg tviler. Anonymkode: 56bdb...0c9 1
Gaia Skrevet 18. april #5 Skrevet 18. april Dumt å bruke så mye penger på noe du ikke trenger. Hvor ofte blir det noe galt med elektronikk som er helt nytt? Har du innboforsikring er det meste dekket. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #6 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Applecare+ koster 2190. Er det galskap å ikke betale for det når jeg kjøper et så dyrt produkt? Anonymkode: bb68f...69e For det første, er ikke MacBook Air "dyr" med tanke på hvor lenge den kan vare når man passer godt på den. Hadde jeg kjøpt 2 stykker av Acer, Lenovo eller Asus til 9.000 kr hver, så er det garantert at begge hadde ryket i søpla før det MacBook Air gjør. Regner med at du kjøpte M4 Air til 17.990? 16 GB RAM og 512 GB SSD-lagring med 13,6 tommers skjermstørrelse? De er veldig fine. Jeg ville nok lagt til AppleCare+, ja. Hvorfor? Fordi den 5-årige reklamasjonen man har dekker ikke problemet hvis du skulle mistet MacBook Air i bakken og det oppstår skader ut av det. For ikke å snakke om hvis du søler vann, kaffe, brus og annet "all over" tastaturet. Eller har en vane i å spise ved MacBook Air slik at smuler faller inn under tastene. Alt det må du unngå å gjøre, men selv om du skulle unngå å spise og drikke ved MacBook Air, så kan det fortsatt skje at du mister den i bakken, eller sklir på isen når du er ute når det er is og vinter. Alt dette har ingenting med reklamasjon å gjøre, og reklamasjon dette ikke disse scenarioene. Det er gjør heller ikke innboforsikring. Innboforsikring dekker tyveri og brann og sånne ting, som igjen har ingenting med at du mister din MacBook Air i bakken, eller søler en helt kopp kaffe over tastaturet, osv. Så jeg hadde gått for AppleCare+, men du trenger ikke betale for 3 år med en gang. Det finnes 1-årig abb som du får opp som alternativ når du har aktivert din MacBook Air. Da har du faktisk hele 60 dager på å tegne AppleCare+ abb. Så du kan velge det 1-årige alternativet som koster 799 kroner for 1 år, hvis det er MacBook Air med 13,6 tommers skjerm. Så du kan starte med det, så ser du igjen om 1 år. Men det er viktig å "fange opp" muligheten til å kunne tegne forsikringen innen 60 dager, for når 60 dager er gått, så får man ikke den muligheten igjen. Du kan altså betale for 1-årig abb i selve MacBook Air når du har aktivert den. Du trenger ikke å kjøpe det i butikken du kjøpte MacBook Air hos. Anonymkode: 2434b...e69 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #7 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For det første, er ikke MacBook Air "dyr" med tanke på hvor lenge den kan vare når man passer godt på den. Hadde jeg kjøpt 2 stykker av Acer, Lenovo eller Asus til 9.000 kr hver, så er det garantert at begge hadde ryket i søpla før det MacBook Air gjør. Regner med at du kjøpte M4 Air til 17.990? 16 GB RAM og 512 GB SSD-lagring med 13,6 tommers skjermstørrelse? De er veldig fine. Jeg ville nok lagt til AppleCare+, ja. Hvorfor? Fordi den 5-årige reklamasjonen man har dekker ikke problemet hvis du skulle mistet MacBook Air i bakken og det oppstår skader ut av det. For ikke å snakke om hvis du søler vann, kaffe, brus og annet "all over" tastaturet. Eller har en vane i å spise ved MacBook Air slik at smuler faller inn under tastene. Alt det må du unngå å gjøre, men selv om du skulle unngå å spise og drikke ved MacBook Air, så kan det fortsatt skje at du mister den i bakken, eller sklir på isen når du er ute når det er is og vinter. Alt dette har ingenting med reklamasjon å gjøre, og reklamasjon dette ikke disse scenarioene. Det er gjør heller ikke innboforsikring. Innboforsikring dekker tyveri og brann og sånne ting, som igjen har ingenting med at du mister din MacBook Air i bakken, eller søler en helt kopp kaffe over tastaturet, osv. Så jeg hadde gått for AppleCare+, men du trenger ikke betale for 3 år med en gang. Det finnes 1-årig abb som du får opp som alternativ når du har aktivert din MacBook Air. Da har du faktisk hele 60 dager på å tegne AppleCare+ abb. Så du kan velge det 1-årige alternativet som koster 799 kroner for 1 år, hvis det er MacBook Air med 13,6 tommers skjerm. Så du kan starte med det, så ser du igjen om 1 år. Men det er viktig å "fange opp" muligheten til å kunne tegne forsikringen innen 60 dager, for når 60 dager er gått, så får man ikke den muligheten igjen. Du kan altså betale for 1-årig abb i selve MacBook Air når du har aktivert den. Du trenger ikke å kjøpe det i butikken du kjøpte MacBook Air hos. Anonymkode: 2434b...e69 Men reiseforsikring dekker alt du remser opp. Ja jeg har gjort det. Ingen problemer. Leverte kvittering. Pengene på konto dagen etter. Og var bare å kjøpe en ny en. Anonymkode: 2d62a...214 3
AnonymBruker Skrevet 18. april #8 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men reiseforsikring dekker alt du remser opp. Ja jeg har gjort det. Ingen problemer. Leverte kvittering. Pengene på konto dagen etter. Og var bare å kjøpe en ny en. Anonymkode: 2d62a...214 Nei, den gjør ikke det og jeg tror heller ikke at TS skal basere seg på "dine ord", uten bevis. Fortell oss nå om den "magiske" forsikringen din, hva den heter og hvilket forsikringsselskap er det som dekker det? Jeg går selvsagt ut fra at du har null problemer med å linke til denne reiseforsikringen, navngi forsikringsselskapet og også vise oss her i tråden hvor i reglementet det står at de dekker din bærbære PC hvis man blant annet mister den i bakken, som går under selvforskyld skade? Jeg har hatt forsikringen hos både IF og Storebrand og det er helt normalt at de ikke dekker det som går under selvforskyldt skade. Å miste laptoppen i bakken eller å søle en hel kopp kaffe over den regnes nettopp for selvforskyldt. Forsikring som innbo inntreffer først når det gjelder ulykker av større omfang (brann) eller noe kriminelt, som igjen er blant annet påsatt brann med vilje eller tyveri. Anonymkode: 2434b...e69 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #9 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, den gjør ikke det og jeg tror heller ikke at TS skal basere seg på "dine ord", uten bevis. Fortell oss nå om den "magiske" forsikringen din, hva den heter og hvilket forsikringsselskap er det som dekker det? Jeg går selvsagt ut fra at du har null problemer med å linke til denne reiseforsikringen, navngi forsikringsselskapet og også vise oss her i tråden hvor i reglementet det står at de dekker din bærbære PC hvis man blant annet mister den i bakken, som går under selvforskyld skade? Jeg har hatt forsikringen hos både IF og Storebrand og det er helt normalt at de ikke dekker det som går under selvforskyldt skade. Å miste laptoppen i bakken eller å søle en hel kopp kaffe over den regnes nettopp for selvforskyldt. Forsikring som innbo inntreffer først når det gjelder ulykker av større omfang (brann) eller noe kriminelt, som igjen er blant annet påsatt brann med vilje eller tyveri. Anonymkode: 2434b...e69 Glemte å legge til at mens du prøver å linke oss til denne magiske reiseforsikringen din, så glemmer du en helt vesentlig ting, den gjelder altså BARE VED reiser. AppleCare+ derimot har ingenting med reiser å gjøre, men den forsikrer deg i den vanlige hverdagen. Derfor er det helt meningsløst at du snakker om reiseforsikring, for den kan bare brukes mens du er PÅ REISE. Anonymkode: 2434b...e69 1
RedBull91 Skrevet 18. april #10 Skrevet 18. april Det å kjøpe Apple i seg er galskap. Kjøp laptop/pc med Windows. Da kan du kjøre flere programmer. Apple= mindre frihet! 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #11 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men reiseforsikring dekker alt du remser opp. Ja jeg har gjort det. Ingen problemer. Leverte kvittering. Pengene på konto dagen etter. Og var bare å kjøpe en ny en. Anonymkode: 2d62a...214 Mens jeg venter på at du skal finne denne "magiske" forsikringen som dekker deg mot det å miste den i bakken og det å søle kaffe, så kan jeg starte med å påpeke at du ikke skjønner bæret av hva reiseforsikring betyr, og den gjelder kun PÅ REISE, og IKKE i hverdagen. Her er IF sitt "Super" nivå - det høyeste nivået og den dekker IKKE "uhell" i hverdagen, den dekker KUN uhell når man er PÅ REISE. https://www.if.no/privat/forsikring/reise/reiseforsikring Se under kategorien "Uhellsforsikring på eiendeler". Man må altså være på et reise - og bevise det - for at forsikringen mot uhell skal gjelde. AppleCare+ derimot er uhellsforsikring i hverdagen, og har ingenting med reise på ferie å gjøre. Anonymkode: 2434b...e69 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #12 Skrevet 18. april Du får en veldig god PC til halve prisen, og så har du nok penger til overs til en sydentur. Da trenger du ikke forsikring, heller. Ellers ville jeg sjekket om din innboforsikring dekker tapt PC/Mac i stedet for å kjøpe ekstra forsikring. Det er jo bortkastede penger å dobbeltforsikre noe. Anonymkode: ed9c5...c05 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #13 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei, den gjør ikke det og jeg tror heller ikke at TS skal basere seg på "dine ord", uten bevis. Fortell oss nå om den "magiske" forsikringen din, hva den heter og hvilket forsikringsselskap er det som dekker det? Jeg går selvsagt ut fra at du har null problemer med å linke til denne reiseforsikringen, navngi forsikringsselskapet og også vise oss her i tråden hvor i reglementet det står at de dekker din bærbære PC hvis man blant annet mister den i bakken, som går under selvforskyld skade? Jeg har hatt forsikringen hos både IF og Storebrand og det er helt normalt at de ikke dekker det som går under selvforskyldt skade. Å miste laptoppen i bakken eller å søle en hel kopp kaffe over den regnes nettopp for selvforskyldt. Forsikring som innbo inntreffer først når det gjelder ulykker av større omfang (brann) eller noe kriminelt, som igjen er blant annet påsatt brann med vilje eller tyveri. Anonymkode: 2434b...e69 Wow. Ja det kan jeg fortelle. Gjensidige heter det magiske forsikringsselskapet. Rart at jeg fikk hjelp med en gang da hvis du mener jeg må ha et magisk forsikringsselskap. Deg om det. Jeg har fått fantastisk hjelp fra dem de gangene jeg har vært uheldig. Både på reiseforsikring og innboforsikring. Fått hjelp når det gjelder meg selv og når barna var uheldig. Så aldri opplevd noen problemer. Så rimelig fantastisk er det ja. Anonymkode: 2d62a...214 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #14 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mens jeg venter på at du skal finne denne "magiske" forsikringen som dekker deg mot det å miste den i bakken og det å søle kaffe, så kan jeg starte med å påpeke at du ikke skjønner bæret av hva reiseforsikring betyr, og den gjelder kun PÅ REISE, og IKKE i hverdagen. Her er IF sitt "Super" nivå - det høyeste nivået og den dekker IKKE "uhell" i hverdagen, den dekker KUN uhell når man er PÅ REISE. https://www.if.no/privat/forsikring/reise/reiseforsikring Se under kategorien "Uhellsforsikring på eiendeler". Man må altså være på et reise - og bevise det - for at forsikringen mot uhell skal gjelde. AppleCare+ derimot er uhellsforsikring i hverdagen, og har ingenting med reise på ferie å gjøre. Anonymkode: 2434b...e69 Og aldri vist de nå bevis på at jeg er på noe reise. For den gjelder med en gang jeg går ut døra mi. Så mulig du har en dårlig forsikring. Men det har ikke jeg. Anonymkode: 2d62a...214 5
AnonymBruker Skrevet 18. april #15 Skrevet 18. april Den er like nyttig som den ekstra forsikringen de selger på elkjøp når du kjøper produkter der. Trengs ikke. Anonymkode: 08670...35d 5
AnonymBruker Skrevet 18. april #16 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Wow. Ja det kan jeg fortelle. Gjensidige heter det magiske forsikringsselskapet. Rart at jeg fikk hjelp med en gang da hvis du mener jeg må ha et magisk forsikringsselskap. Deg om det. Jeg har fått fantastisk hjelp fra dem de gangene jeg har vært uheldig. Både på reiseforsikring og innboforsikring. Fått hjelp når det gjelder meg selv og når barna var uheldig. Så aldri opplevd noen problemer. Så rimelig fantastisk er det ja. Anonymkode: 2d62a...214 Det ser ut til at du har problemer med å forstå hva som ligger i ordet "reise", og det gjelder bare NÅR DU ER PÅ REISE. TS spør etter uhellforsikring i hverdagen som IKKE har noe som helst reise å gjøre. For at man skal ha noe som helst sjanse på å kunne forsikre seg ordentlig mot "kaffe søl" og "mistet i bakken", så må man ha innboforsikring på Super nivå og avklare helst skriftlig med forsikringsselskapet om det gjelder for MacBook Air. Fordi flere forsikringsselskaper har veldig ullen standard juridisk fraser når det gjelder uhellforsikring i Norge som IKKE har noe med reiser å gjøre. AppleCare+ derimot er designet nettopp for å fylle det juridiske tomrommet ovenfor kunder som ikke har riktig nivå på innboforsikringen (Super nivå) eller tror feilaktig som du at reiseforsikringen gjelder når de IKKE er på reise. Anonymkode: 2434b...e69
AnonymBruker Skrevet 18. april #17 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det ser ut til at du har problemer med å forstå hva som ligger i ordet "reise", og det gjelder bare NÅR DU ER PÅ REISE. TS spør etter uhellforsikring i hverdagen som IKKE har noe som helst reise å gjøre. For at man skal ha noe som helst sjanse på å kunne forsikre seg ordentlig mot "kaffe søl" og "mistet i bakken", så må man ha innboforsikring på Super nivå og avklare helst skriftlig med forsikringsselskapet om det gjelder for MacBook Air. Fordi flere forsikringsselskaper har veldig ullen standard juridisk fraser når det gjelder uhellforsikring i Norge som IKKE har noe med reiser å gjøre. AppleCare+ derimot er designet nettopp for å fylle det juridiske tomrommet ovenfor kunder som ikke har riktig nivå på innboforsikringen (Super nivå) eller tror feilaktig som du at reiseforsikringen gjelder når de IKKE er på reise. Anonymkode: 2434b...e69 Har fått igjen på kaffe søl. Men jeg gidder ikke å diskutere med deg. Jeg har fått hjelp fra forsikringen min. Når ting ikke fungerte så fikk jeg igjen. Jeg sa det skjedde på jobb isteden for å si hjemme. Ingen problem. Fikk pengene dagen etter. Jeg er fornøyd med min forsikringsselskap hvert fall. Så får du kos deg med IF du. Anonymkode: 2d62a...214 3
skrue Skrevet 19. april #18 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Applecare+ koster 2190. Er det galskap å ikke betale for det når jeg kjøper et så dyrt produkt? Anonymkode: bb68f...69e Kjøpte en maskin til omtrent samme pris for et halvt år siden. Var ikke i tankene engang å ha noe slikt ekstra. Kommer vel an på bruksmønster, har aldri ødelagt maskiner eller utstyr på noen måte siden første maskin på beg. av 90-tallet, så for meg et det uaktuelt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #19 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det ser ut til at du har problemer med å forstå hva som ligger i ordet "reise", og det gjelder bare NÅR DU ER PÅ REISE. TS spør etter uhellforsikring i hverdagen som IKKE har noe som helst reise å gjøre. For at man skal ha noe som helst sjanse på å kunne forsikre seg ordentlig mot "kaffe søl" og "mistet i bakken", så må man ha innboforsikring på Super nivå og avklare helst skriftlig med forsikringsselskapet om det gjelder for MacBook Air. Fordi flere forsikringsselskaper har veldig ullen standard juridisk fraser når det gjelder uhellforsikring i Norge som IKKE har noe med reiser å gjøre. AppleCare+ derimot er designet nettopp for å fylle det juridiske tomrommet ovenfor kunder som ikke har riktig nivå på innboforsikringen (Super nivå) eller tror feilaktig som du at reiseforsikringen gjelder når de IKKE er på reise. Anonymkode: 2434b...e69 Nei, for å få for kaffesøl er det vanlig innbo som gjelder. Been there done that Anonymkode: 08670...35d 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #20 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (På 18.4.2025 den 14.19): Det ser ut til at du har problemer med å forstå hva som ligger i ordet "reise", og det gjelder bare NÅR DU ER PÅ REISE. TS spør etter uhellforsikring i hverdagen som IKKE har noe som helst reise å gjøre. For at man skal ha noe som helst sjanse på å kunne forsikre seg ordentlig mot "kaffe søl" og "mistet i bakken", så må man ha innboforsikring på Super nivå og avklare helst skriftlig med forsikringsselskapet om det gjelder for MacBook Air. Fordi flere forsikringsselskaper har veldig ullen standard juridisk fraser når det gjelder uhellforsikring i Norge som IKKE har noe med reiser å gjøre. AppleCare+ derimot er designet nettopp for å fylle det juridiske tomrommet ovenfor kunder som ikke har riktig nivå på innboforsikringen (Super nivå) eller tror feilaktig som du at reiseforsikringen gjelder når de IKKE er på reise. Anonymkode: 2434b...e69 En reiseforsikring gjelder så fort du er på reise. Det å være på reise, vil egentlig bare si at du ikke er hjemme. I alle fall i min forsikring. En spasertur til butikken er en reise, i den forstand. Når jeg ikke er på reise, er jeg hjemme. Da gjelder innboforsikringen. Eneste argumentet for Applecare er at det sannsynligvis er noe billigere enn egenandelen på forsikringen. I alle fall innbo. For meg er det ikke verdt det, og jeg har aldri kjøp noen sånne tilleggsforsikringer. Anonymkode: 52bdf...456 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå