AnonymBruker Skrevet 18. april #1 Skrevet 18. april Er det noen som har prøvd noe behandling for å bedre utseende på arrene? Laser eller lignende? Alt av tips mottas gjerne. Anonymkode: 821a5...81e 1
Wilma89 Skrevet 18. april #2 Skrevet 18. april Jeg har undersøkt mulighetene, men har vell konkludert med at det er lite som kan bedre utseende. Vurderte en periode å tatovere over, men la fra meg det også. Nå har jeg bare akseptert at de er en del av meg. 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #3 Skrevet 18. april Jeg har tatovert over. Jeg vil ikke at folk skal se det og dømme meg ut i fra en vanskelig periode i livet mitt som tenåring. Da er det bedre at de ser et par tatoveringer. Anonymkode: 525ac...c7f 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #4 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har tatovert over. Jeg vil ikke at folk skal se det og dømme meg ut i fra en vanskelig periode i livet mitt som tenåring. Da er det bedre at de ser et par tatoveringer. Anonymkode: 525ac...c7f De som har dype arr vises det lell. Jeg dømmer aldri når jeg ser folk med masse arr på armene. For jeg vet ting kan være vanskelig. Det er en del av noe du har gått gjennom. Jeg har gått gjennom mye jeg å. Men det vises ikke på meg. Eneste som er forskjellen. Anonymkode: a3148...49f 1
Gaia Skrevet 18. april #5 Skrevet 18. april Man kan tatovere over med "hudfarge" for å gjøre arrene mindre synlige. Laser først kan også være verd å prøve.
AnonymBruker Skrevet 18. april #6 Skrevet 18. april Wilma89 skrev (32 minutter siden): Jeg har undersøkt mulighetene, men har vell konkludert med at det er lite som kan bedre utseende. Vurderte en periode å tatovere over, men la fra meg det også. Nå har jeg bare akseptert at de er en del av meg. Samme her. Jeg tenker faktisk litt som så, at om noen dømmer meg, eller diskriminerer meg på arbeidsmarkedet på grunn av det, så takk og lov for det. For jeg ønsker jo heller ikke å være en del av sosiale lag og arbeidsplasser som har slike holdninger om folk som har slitt på den måten. Det er noen plasser det påvirker livet mitt, men stort sett tenker jeg ikke på det, og jeg har null skam over det lenger. Det er litt sånn "good riddance" hvis noen dømmer pga det. Anonymkode: 21aaa...477 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #7 Skrevet 18. april Mine er for dype til å gjøre noe med, tatovering vil heller ikke fungere. Hvertfall ikke over de som var så dype at de måtte syes. Jeg bruker bare langermet om jeg ikke er hjemme, eller på besøk hos ordentlig bekjente. Funnet mange kjempefine kjoler i tykt og luftig stoff og har masse tynne cardigans tilgjengelig. Anonymkode: d957d...a95
AnonymBruker Skrevet 18. april #8 Skrevet 18. april Jeg har tatt en del laser på de mest overfladiske, også har jeg fjernet flere dype med kirurgi. Jeg hadde en del dype samlet på samme sted, så "samlet" det heller opp til et større arr. Ja, arret er større, men nå har jeg færre arr på samme sted, samtidig som arret er mye finere, nettopp fordi det er sydd av en plastikkirurg. Ellers har jeg tatovert over arrene på underarmen fordi de var såpass synlige, men de andre arrene på låret har jeg ikke gjort noe med, og kommer nok til å la være. Det er en del av min historie, og selvom jeg gjerne skulle vært foruten - jobber jeg med å akseptere at det var min mestringsstrategi på daværende tidspunkt..💛 Anonymkode: b107d...cfb 1
me84 Skrevet 18. april #9 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har tatt en del laser på de mest overfladiske, også har jeg fjernet flere dype med kirurgi. Jeg hadde en del dype samlet på samme sted, så "samlet" det heller opp til et større arr. Ja, arret er større, men nå har jeg færre arr på samme sted, samtidig som arret er mye finere, nettopp fordi det er sydd av en plastikkirurg. Ellers har jeg tatovert over arrene på underarmen fordi de var såpass synlige, men de andre arrene på låret har jeg ikke gjort noe med, og kommer nok til å la være. Det er en del av min historie, og selvom jeg gjerne skulle vært foruten - jobber jeg med å akseptere at det var min mestringsstrategi på daværende tidspunkt..💛 Anonymkode: b107d...cfb Kan jeg spørre hvor godt resultat du fikk av laser, ca pris og hvor lang helingsprosess var det etter laser til du så resultater?
AnonymBruker Skrevet 18. april #10 Skrevet 18. april me84 skrev (3 timer siden): Kan jeg spørre hvor godt resultat du fikk av laser, ca pris og hvor lang helingsprosess var det etter laser til du så resultater? Tror jeg tok 7-8 behandlinger, og synes ikke det var noen revolusjonerende endring. De ble kanskje LITT mindre synlig, men hadde ikke brukt penger på det om jeg visste hvordan det ville bli.. De første dagene blødde det, så måtte gå med bandasje. Kunne heller ikke være noe særlig i aktivitet de første 2-3 døgnene, så måtte planlegge for å få det til mtp jobb osv. Etterhvert ble det skorper som måtte gro, også måtte det gå en gitt tid mellom hver behandling.. Husker ikke helt hvor mye jeg betalte, fikk litt rabatt fordi jeg kjente hun som utførte behandlingene.. Anonymkode: b107d...cfb
AnonymBruker Skrevet 18. april #11 Skrevet 18. april Jeg har tatovert over, men det syntes jo for det. Syntes det er ubehagelig nå som jeg er i midten av 30 årene; gå med t skjorte på sommeren på jobb er det verste jeg vet. Både pga arrene og fordi tatoveringene som jeg tok for 10-15 år siden heller ikke er meg mer 😅 Har så lyst til å bare eie det og gi faen .. Men sommeren spesielt er en evig rundgang med nøye planlegging av «tynt stoff med lange ermer» 😅 Ikke svar på spørsmålet ditt, men ❤️ Anonymkode: 55d9c...138 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #13 Skrevet 19. april Jeg har fått beskjed om at ingenting kan bedre slike arr. Plastikk-kirurgen sa at han kunne sy det sammen til ett arr, men det ville da bli et mye tydeligere o større arr. På laserklinikk sa de at laser ikke hadde effekt på slike arr (hvite, litt forhøyede striper i huden). Jeg jobber med ungdommer og bruker topper hvor arrene synes på jobb. Man kan se at arrene er gamle, da. Den eneste gangen jeg har opplevd negative kommentarer på det var da jeg jobbet på yrkesfag, da var det en gruppe gutter som fulgte etter meg og ropte stygge ting. Anonymkode: 259d8...097
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå